2020-10-08, 17:35
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du förstår inte att fler smittade ger fler svårt sjuka, det kommer.
Nej, smittan har ökat ett tag nu, döda och iva följer inte efter. Isåfall skulle vi sett det. En liten ökning kommer ske såklart men inte som i våras. Att fortsätta stänga ner samhället är rent vansinne vid det här laget
Citera
2020-10-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra
Orsaken till det hittar du här, viruset tar kål på de celler som producerar antikroppar:
(FB) COVID-19 oskadliggör ditt immunförsvar på samma sätt som HIV

Undersökningen från island säger annorlunda
Citera
2020-10-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Går man till ursprungskällorna så upptäcker man ofta att det inte är direkt citat. Det är allt som oftast bara dåliga översättningar om ens det. När Aftonbladet skriver att landet XX "hyllar" Anders Tegnell undrar man ju dels om ett land kan vara fysisk person, och sedan varifrån dessa "hyllningar" kommer ifrån och på vilket sätt de tar sig uttryck. En person kan exempelvis ha sagt att det finns poänger med att hålla så mycket som möjligt öppet, men att det är en balansgång då det samtidigt gäller att hålla smittan under kontroll. Ett sådant uttalande översätter Aftonbladet snabbt till "hyllningar". Tveksamt om du frågar mig.

Ja men det är så kvällsblaskor fungerar. Oavsett om det är under en pandemi eller inte. När Zlatan nätar så "hyllar Italien Zlatan" och man refererar till någon obskyr italiensk fotbolls talkshow på RAI där dem pratar om honom i positiva ordalag.. Det är så det fungerar då det genererar klick. Det handlar dock inte om att Aftonbladet tagit aktiv ställning till att "hylla Zlatan". Samma koncept gäller kring vad du upplever som hyllningar till Anders Tegnell när man hänvisar till en artikel i Daily Mail.
Senast redigerad av karlkula12 2020-10-08 kl. 17:39.
Citera
2020-10-08, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag har jobbat i vården i 20+ år och vet exakt vad jag pratar om.

Har ni fått in några ADE-återinfektioner ännu? Det finns en tråd om det som kan intressera dig. Kolla längst bak i den för exempel:
(FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion
Citera
2020-10-08, 17:40
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Det är lustigt att hela tiden jämföra med fotbollsstjärnor som har den bästa fysiken. Hur många procent står fotbollsspelare för av totalt smittade? Ditt inlägg säger ju inget så varför ens bry sig om att skriva något.

Ajdå, Zlatan med den bästa fysiken testar positivt igen tyvärr...vanlig förkylning eller något kraftfullare än så? All lycka till Zlatan dock såklart och att han återhämtar sig snabbt.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/39JBO0/zlatan-har-testat-positivt-igen
Citera
2020-10-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Men om man nu inte blir immun fast man haft skitet och vaccinet bara skyddar ett tag vad är lösningen? Att alla dör av det eller vadå?

Nej alla kommer inte att dö, men vi kommer väl att få se olika repriser av vårens kris. De följande coronakriserna kommer att hanteras ungefär lika taffligt som under 2020. Jag hänvisar dig till ditt eget sunda förnuft och stabila anhöriga. Svenska staten är ju ingen klippa, som vi vet.

Var och en får rädda sig själv och bedöma sina egna förutsättningar.

Jag hade svininfluensan för ungefär 10 år sedan, bedömde att jag fixade den, som varande frisk och stark och det gick bra. Jag sov dygnet runt i 2 veckor och sedan var det klart. Troligen klarar jag covid19 också. Tänk själv. Alltid.

Är du däremot 60+ ska du vara j-igt vaksam också.

Nyligen kallade någon 6000 döda svenskar för "dry tinder" och menade att de skulle dött av en vindpust iaf, så fuck them liksom ... så tänker nog många. En gamling är inte skit värd, uppenbarligen.

Jag har inte sett några värmeljus tändas eller någon tyst minut hållas för dessa 6000 döda.

Ta lärdom.
Citera
2020-10-08, 17:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Ja men det är så kvällsblaskor fungerar. Oavsett om det är under en pandemi eller inte. När Zlatan nätar så "hyllar Italien Zlatan" och man refererar till någon obskyr italiensk fotbolls talkshow på RAI där dem pratar om honom i positiva ordalag.. Det är så det fungerar då det genererar klick. Det handlar dock inte om att Aftonbladet tagit aktiv ställning till att "hylla Zlatan". Samma koncept gäller kring vad du upplever som hyllningar till Anders Tegnell när man hänvisar till en artikel i Daily Mail.

Aftonbladet är en tidning med socialdemokratisk anknytning. Det är inte opartisk rapportering. De har en klar tendens till att skriva förskönande om sådant regeringen kan hållas ansvariga för. När skrev Aftonbladet någonting positivt om Donald Trump senast? Länka mig gärna en hyllningsartikel av Donald Trump i Aftonbladet.
Citera
2020-10-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Undersökningen från island säger annorlunda

Och varför tror du att alla tappar sina antikroppar efter några veckor? Cellerna är skadade och kan inte längre producera dem.
Citera
2020-10-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra
Har ni fått in några ADE-återinfektioner ännu? Det finns en tråd om det som kan intressera dig. Kolla längst bak i den för exempel:
(FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion

Tack, jag har kikat på den texten.

Jag vet ej hur det funkar nu. Jag har lämnat covidvården och pysslar med helt andra grejer nu. Jag hoppade in i våras, av humanitära skäl. Det jag såg var ganska avskräckande, men andra hade det värre.

En fd kollega berättade hur han staplade lik, bokstavligen. Det var ingen lek i våras.

Det slapp dock jag.
Citera
2020-10-08, 17:50
Medlem
Citat:
Aftonbladet är en tidning med socialdemokratisk anknytning. Det är inte opartisk rapportering. De har en klar tendens till att skriva förskönande om sådant regeringen kan hållas ansvariga för. När skrev Aftonbladet någonting positivt om Donald Trump senast? Länka mig gärna en hyllningsartikel av Donald Trump i Aftonbladet.

Suck. Nu börjar du svamla i vanlig ordning. Jag har aldrig påstått att AB är politiskt oberoende men jag kan likväl inte se hur du kan få det till att Aftonbladet hyllar Tegnell eller Löfvens hantering kring Covid-19.
Citera
2020-10-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Nej alla kommer inte att dö, men vi kommer väl att få se olika repriser av vårens kris. De följande coronakriserna kommer att hanteras ungefär lika taffligt som under 2020. Jag hänvisar dig till ditt eget sunda förnuft och stabila anhöriga. Svenska staten är ju ingen klippa, som vi vet.

Var och en får rädda sig själv och bedöma sina egna förutsättningar.

Jag hade svininfluensan för ungefär 10 år sedan, bedömde att jag fixade den, som varande frisk och stark och det gick bra. Jag sov dygnet runt i 2 veckor och sedan var det klart. Troligen klarar jag covid19 också. Tänk själv. Alltid.

Är du däremot 60+ ska du vara j-igt vaksam också.

Nyligen kallade någon 6000 döda svenskar för "dry tinder" och menade att de skulle dött av en vindpust iaf, så fuck them liksom ... så tänker nog många. En gamling är inte skit värd, uppenbarligen.

Jag har inte sett några värmeljus tändas eller någon tyst minut hållas för dessa 6000 döda.

Ta lärdom.

Just nu är det tydligen på modet att värna om de äldre runt om i världen.
När vi har en allvarlig influensa-säsong som lägger sig som en bombmatta inom äldreomsorgen nästa gång så bryr sig inte en jävla käft om dessa äldre dock.
Citera
2020-10-08, 17:58
Medlem
Citat:

Vad finns att hylla Trump för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in