2020-10-08, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Vadå tuffa till sig?
En debatt ska ha sin grund i bra argument, inte att du aktivt stör din meningsmotståndare genom att avbryta denna i dess utläggningar. Du har inte förstått vad en debatt är tydligen. Att skrika kan vem som helst göra.

Jösses 🤭
2020-10-08, 16:52
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Vi känner till walkaway-rörelsen, i åratal har gräsrötterna lämnat Dem. Inte alla lämnar dock, men det är nog si och så med entusiasmen bland de som ännu inte har lämnat.

Du får gärna tro på prognoser och polls, be my guest.
Ja du, det ser inte ut som om att särskilt många uppdateringar av vikt görs på Wikipedia längre: WalkAway campaign...men är man en boomer (och faller in i kategorier som Rasmussen och Trafalgar översamplar) och har lässvårigheter så är det naturligtvis bekvämare att följa den maniska meme-makaren på reddit istället: r/walkaway

Men för all del, trolla vidare. Dina inlägg faller som du sa till mig; inte särskilt väl ut.

List of Republicans who oppose the 2020 Donald Trump presidential campaign
2020-10-08, 16:52
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
ssssh... du avslöjade en hemlighet. Stackarn trodde ju alla satt i samma studio jämt.
Och att de alltid har fönsterutsikt bakom sig.

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag har sett det massvis med gånger på olika kabelkanaler: BBC World News, Sky News, CNN osv. Ibland med varianten att den ene av debattörerna sitter i samma nyhetsstudio som moderatorn och den andre i en annan studio, kanske i ett annat land, men de behandlas i alla fall likvärdigt och opartiskt av moderatorn. Det är en fullständigt normal metod för debatter och panelsamtal.

Alert alert för idioter! Vi pratar inte om nyhetsinslag. Vi pratar om presidentdebatter.

Gör man ett påstående får man också backa upp det med belägg.
2020-10-08, 16:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Spela inte dum. Tanken var att bägge männen skulle medverka från var sin tv-studoo och moderatorerna befinna sig i en tredje studio, ett format som har använts ofta och framgångsrikt på tv ända sedan slutet av 80-talet. Men Trump vågade inte, eftersom just detta format skulle bli en tyst påminnelse till publiken om pandemin.

Ja, det är ju helt självklart att man inte kan ha en fysisk debatt, när Trump kommer just från ett supersmittat Vita Huset.

Trump vill nog inte ta denna debatt av två orsaker:
1. Dels gick ju första debatten helt åt helvete för honom, så han välkomnar en chans att dra sig ur
2. Dels blir inte möjligheten att härja och avbryta lika stor om man är på olika sajter
2020-10-08, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Alert alert för idioter! Vi pratar inte om nyhetsinslag. Vi pratar om presidentdebatter.

Gör man ett påstående får man också backa upp det med belägg.

Ja om gäster i nyhetsprogram klarar av att prata i en studie och säga det de har att säga det ska väl för fan en president klara av det?????????
2020-10-08, 16:54
Avstängd
Citat:
Det var inte vad du sa. Vi pratar inte om nyhetsprogram.

Du skrev att det använts ”ofta” i presidentdebatter.

Så jag frågar igen. Hur många gånger har det använts i presidentdebatter?
Jag sade debatter i tv om politik, inte presidentdebatter specifikt.

(FB) Presidentvalet 2020

För att vända på steken: hur ofta har man sett i en amerikansk presidentdebatt att den ene hela tiden avbryter och hojtar som ett miffo när det var den andres tur att förklara sin ståndpunkt? Jag kan inte påminna mig ett enda exempel på hög nivå där en nominerad kandidat från något av de båda stora partierna uppträtt som Trump gjorde förra veckan i en valdebatt.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-10-08 kl. 17:03.
2020-10-08, 16:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja om gäster i nyhetsprogram klarar av att prata i en studie och säga det de har att säga det ska väl för fan en president klara av det?????????
Instämmer helt.
2020-10-08, 17:03
Medlem
Tubleross avatar
Citat:

För att vända på steken: hur ofta har man sett i en amerikansk presidentdebatt att den ene hela tiden avbryter och hojtar som ett miffo när det var den andres tur att förklara sin ståndpunkt? Jag kan inte påminna mig ett enda exempel på hög nivå där en nominerad kandidat från något av de båda stora partierna uppträtt som Trump i en valdebatt.

Försök inte gå ifrån ämnet här.

Du svarade om mitt inlägg om presidentdebatter specifikt. Försök inte blanda ihop äpplen och päron.
2020-10-08, 17:04
Medlem
Citat:

(FB) Presidentvalet 2020

För att vända på steken: hur ofta har man sett i en amerikansk presidentdebatt att den ene hela tiden avbryter och hojtar som ett miffo när det var den andres tur att förklara sin ståndpunkt? Jag kan inte påminna mig ett enda exempel på hög nivå där en nominerad kandidat från något av de båda stora partierna uppträtt som Trump i en valdebatt.

Ja, varför började Bidén avbryta Trump och komma med personangrepp? Hade han inte börjat med det så kanske det inte hade blivit som det blev. Klart att Trump går på när Bidén börjar avbryta.
2020-10-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Ja, varför började Bidén avbryta Trump och komma med personangrepp? Hade han inte börjat med det så kanske det inte hade blivit som det blev. Klart att Trump går på när Bidén börjar avbryta.

Ja Biden var stark och visade vem som bestämde där.

Och Trump kände det och gömmer sig därför numera. Är det i källaren tro?
2020-10-08, 17:11
Avstängd
Citat:
Försök inte gå ifrån ämnet här.

Du svarade om mitt inlägg om presidentdebatter specifikt. Försök inte blanda ihop äpplen och päron.
Haha, nej, det är naturligtvis inte du som bestämmer exakt vilka slags jämförelser som är rimliga när man diskuterar kring en (nu inställd) händelse vilken tillhör en litet speciell typ av events som bara inträffar vart fjärde år. Det fungerar inte på det sättet, grabben.

Din taffliga pitch här är ungefär som om man vore i en diskussion kring Putin och den ene hävdar att det Putin gör får bara jämföras med sådant som andra ryska presidenter har gjort (det finns alltså exakt två personer som haft den posten utom Putin). Detta eftersom Ryssland är så speciellt och det är just Putin som diskuteras.

Debatter om aktuell politik på tv är en vardaglig sak och de förs ganska ofta på distans mellan olika tv-studios, även live i realtid. Om ambassadörer, partiledare, ministrar och redaktörer klarar av detta format så måste man naturligtvis förutsätta att också presidentkandidater klarar det.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-10-08 kl. 17:21.
2020-10-08, 17:15
Medlem
Bara några ord innan jag kryper tillbaka under min sten. Det är möjligt att vi ser demokratins undergång, det sista valet i USA och den siste folkvalde presidenten. The new normal med bl a Covid lägger grunden för något nytt i världen, en ny värld där våra röster inte kommer anses önskvärda och där opinionsbildning bara tillåts komma från Big Corps. It is what it is.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in