2020-10-08, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tror faktiskt republikanerna är lättade över att Trump tackat nej till ännu en katastrofal debatt för partiet.
Fast när Trump tackar nej så visar han ju också upp sitt mest oansvariga beteende mot andra som vill ha debatten men då på säkra grunder och inte på superspridaren Trumps villkor. Så debatt eller inte, Trump är förloraren vilket som och det inser ju numera partiet. För ett större sänke för partiet än Trump har man väl aldrig haft.

Trump sitter i källaren.

De är nog glada om han håller sig på rummet nu när han är spritt språnandes. Men som Biden säger att han ändrar sig ju varje sekund så vi får väl ser hur det ser ut om några timmar.
2020-10-08, 16:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Ska Biden få sitta i sin källare och ha debatten? Vilket jävla skämt 😂

Självklart hade jag också vägrat att vara med om jag varit Trump.
Spela inte dum. Tanken var att bägge männen skulle medverka från var sin tv-studoo och moderatorerna befinna sig i en tredje studio, ett format som har använts ofta och framgångsrikt på tv ända sedan slutet av 80-talet. Men Trump vågade inte, eftersom just detta format skulle bli en tyst påminnelse till publiken om pandemin.
Medlem
zergrushs avatar
https://twitter.com/maggieNYT/status/1314187324369100800
Citat:
"I don't believe 'em," Trump says of the polls showing him losing, then points to the boat parades.
Påminner lite om vad sekten säger här på FB, va? Medans hur det faktiskt ser ut i verkligheten:
https://www.npr.org/2020/09/06/910322916/5-boats-sink-at-trump-boat-parade-in-texas
Citat:
5 Boats Sink At Trump Boat Parade In Texas
https://www.theguardian.com/us-news/2020/oct/04/trump-behind-biden-election-poll-shows
Citat:
Trump 14 points behind Biden a month before election, new poll shows

Nej, Donald är vid det här laget så illa därann, sinnesförvirrad och ur slag, att det nästan får bli fråga om att ta tag i 25th amendment innan valet. Gubbjäveln har länge visat demenstecken och den medicinska historien är dokumenterad:
https://www.vanityfair.com/news/2020/10/don-jr-thinks-trump-is-acting-crazy-presidents-covid-joyride-has-family-divided
Citat:
“Don Jr. Thinks Trump Is Acting Crazy”
There is a long history in the Trump family of denying serious illness. According to a Trump family friend, Trump’s father, Fred Trump Sr., insisted on working even after his Alzheimer’s disease advanced in the 1990s. “To retire is to expire!” Fred Sr. would say. The friend said that as Fred Sr.’s disease worsened––he once came down the stairs wearing three neckties––the family created a system so that Fred could think he was still running the Trump Organization. Every day Fred Sr. would go to the office in Brooklyn and they would give him blank papers to sort through and sign. The phone on Fred’s desk was set up so that it could only dial out to his secretary. “Fred pretended to work,” the family friend said.
Och känns det där på slutet inte igen...?
https://www.themarysue.com/trump-staged-photos-at-walter-reed/
Citat:
Trump Signs Blank Paper With a Sharpie in Staged Photos at Walter Reed
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Om jag tolkade Joe Biden rätt i debatten så är enda alternativet att Trump utropar nationellt nödläge och kör över staternas egna corona-hantering.

Demokraterna har inte varit väl förberedda på detta heller , kolla på New York.
Dom är inte ett väl förberett fotbollslag, snarare "det är lätt att spela fotboll fnär man sitter på läktaren"

Nej Trump har inte skapat detta.
Lika lite som England, Spanien och Sveriges motsvarighet.

Nej med Trumpens handlade, eller snarare icke-handlande har kraftigt förvärrat situationen. I dag är USA världens värt utsatta nation, i princip hur man än räknar. Det är naturligtvis en totalkatastrof för ett land med ambitioner långt större än så.
2020-10-08, 16:41
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Spela inte dum. Tanken var att bägge männen skulle medverka från var sin tv-studoo och moderatorerna befinna sig i en tredje studio, ett format som har använts ofta och framgångsrikt på tv ända sedan slutet av 80-talet. Men Trump vågade inte, eftersom just detta format skulle bli en tyst påminnelse till publiken om pandemin.

Hur många gånger har det använts när du säger ”ofta” ?
2020-10-08, 16:45
Medlem
Citat:

Det görs ju hela tiden i nyhetsprogram. Har du aldrig sett på nyheterna? Eller har du trott att alla sitter i samma rum jämt?
2020-10-08, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Fel igen. Att det skulle bli debatt på distans är det debattarrangörerna själva som har bestämt, och det berodde på pandemin bland Trump och hans gäng. Biden har bara svarat på deras fråga.

Förstår detta helt - tänk er att ta emot ett gäng personer från en grupp av människor där hela 34 stycken är/varit smittade - vad vi vet.

Smittan verkar till synes vara utan kontroll i denna grupp.

Och ska de då ta emot ett team till en studio... nehedu.

Trump har sig själv att skylla.

Jag skulle inte åka på kundbesök till ett företag som har 34 anställda smittade.
2020-10-08, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det görs ju hela tiden i nyhetsprogram. Har du aldrig sett på nyheterna? Eller har du trott att alla sitter i samma rum jämt?

ssssh... du avslöjade en hemlighet. Stackarn trodde ju alla satt i samma studio jämt.
Och att de alltid har fönsterutsikt bakom sig.
2020-10-08, 16:48
Avstängd
Citat:
Jag har sett det massvis med gånger på olika kabelkanaler: BBC World News, Sky News, CNN osv. Ibland med varianten att den ene av debattörerna sitter i samma nyhetsstudio som moderatorn och den andre i en annan studio, kanske i ett annat land, men de behandlas i alla fall likvärdigt och opartiskt av moderatorn. Det är en fullständigt normal metod för debatter och panelsamtal.
2020-10-08, 16:49
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup

Det var inte vad du sa. Vi pratar inte om nyhetsprogram.

Du skrev att det använts ”ofta” i presidentdebatter.

Så jag frågar igen. Hur många gånger har det använts i presidentdebatter?
2020-10-08, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
ssssh... du avslöjade en hemlighet. Stackarn trodde ju alla satt i samma studio jämt.
Och att de alltid har fönsterutsikt bakom sig.

Ha haha ja alla studios ligger högt upp med NY eller med berg och dalar.

Jesses, det blir aldrig tråkigt här. Jag undrar om Trump kommer att ända sig redan i dag. Lite mer cocktails så är han igång igen.
2020-10-08, 16:51
Medlem
Citat:
Det var inte vad du sa. Vi pratar inte om nyhetsprogram.

Du skrev att det använts ”ofta” i presidentdebatter.

Så jag frågar igen. Hur många gånger har det använts i presidentdebatter?

Jag har inte skrivit ett ord om presidentdebatter. Jag skrev uttryckligen nyheterna. Det är ett normal koncept. Om man vet vad man ska säga så klarar man av det formatet också. Trump tror sig tydligen inte om det. Och så kan ju folk få för sig att det är en epidemi på gång och så kan vi ju inte ha det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in