Citat:
Ursprungligen postat av
barfotalasse
Det är från ett klipp från 1994. 26 år sedan. Hur många tror du analyserade en sekvens på 5 sek i ett av tusentals klipp? Där man dessutom måste zooma in och pausa för att ens kunna urskilja ansiktsdrag.
Klippet ligger på youtube och är förmodligen från ett estniskt reportage. Men vem fan hittar det om man inte söker specifikt på kapten Pihl?!
Att ingen hört av sig betyder ju knappast att det är Pihl som sitter i ambulansen.
Men vem vet. Personen i fråga kanske ger sig till känna i samband med detta. Det lär väl visa sig.
De här uppgifterna om att han varit synlig har cirkulerat sen dag 1.
Enligt SVT nyhetssändning hade han överlevt och fanns på ett sjukhus i Wasa.
Vilket jag lyssnade på och tyckte var positivt , jag ansåg att han satt inne med bra information om vad som hände.
Två dagar senare kom dementin , han hade inte överlevt!
Jag är ingen person som tror att Elvis lever på någon stilla havs ö någonstans eller annat dravel om döda som återuppstår.
I psykologin kallas detta förnekelse.
Men just i det här fallet blir jag konfunderad eftersom vissa andra oberoende vittnen hävdar att de har sett honom.
Varför skulle han vara vid liv?
Ja han om någon har en del att förklara ,vilket han inte får eftersom lasten på Estonia inte var någon form av nyårsraketer.
Det finns en mörka krafter i detta och människoliv för dom är utan betydelse även om man är sjökapten, hinder och människor som kan prata tar man bort.
Det bästa vore att dyka ner och gå igenom kommandobryggan där kan ev. information finnas och kanske Estonias kapten finns kvar där nere.