2020-10-08, 13:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Blir inget extraval.

C och L viktigaste part är att INTE låte sd få inflyttande. Det är deras största mardröm.

Löven kommer också sitta kvar efter 2022. Till 2026.

C och L avgör inte om Löfven sitter kvar. Den bollen ligger hos V och M.
Citera
2020-10-08, 13:18
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familjefarsan
Svenskar föder för få barn, och med tanke på att ungefär en tredjedel av alla människor i Sverige är blattar, som fortfarande föder många barn, så kommer det inte att gå att rädda utan ett inbördeskrig. Vi kommer aldrig att kunna vända det här utan ett parti vid makten som genomför sådana repatrieringsåtgärder att det internationella samfundet (läs de "goda") kommer reagera och skicka trupper till Sverige för att stoppa nazzzisterna.

... och med tanke på att vi varken har en militärt utbildad befolkning eller någon vidare tillgång till vapen annat än jaktvapen - och för att inte glömma svenskens ovilja att göra något ö.h.t. - så kommer vi som stat och folk att gå under. Kvar blir oduglingar från Mellanöstern och Afrika som kommer att suga märgen ur svenskens ben, och när landet ligger tomt, öde och plundrat så kommer de att dra vidare till nästa välfärdsstat, och finns det inga sådana kvar så kommer de att åka hem för att åtminstone slippa kylan.

Jag skulle våga sätta en mindre förmögenhet på att det faktiskt är kört. Jag hoppas innerligt att jag har fel.

Hade svenska regeringar som verkat de 20 senaste åren inte förstört landet som de gjort utan gynnat svenskar som skaffar mer än 2 barn kraftigt ekonomisk hade nog inte barnafödandet varit något problem samtidigt så hade ej landet förfallit som det gjort,ser idag mer ut som mogadishu och vilken svensk förälder vill att deras barn skall växa upp i detta samhälle.

Vi hade haft råd att höja pensioner för de som byggt upp sverige så att de hade kunnat njuta på ålderns höst(värme ,ägg till frukost fika till kaffet) skolan hade varit till för att studera i och skaffa sig en kompetens och utbildning.
Skolan idag innehåller alldeles för många elever med låg iq och inget intresse i att skaffa sig någon form av utbildning och samtidigt förstör för barn med ambitioner att komma någon vart.

Idag får vi lägga mer och mer pengar på jobb som staten är löneutbetalare av som sjukvård,rättsväsende,polis,socialtjänst,fängelsep ersonal m.m pga all invandring,hade vi varit ett mer homogent land skulle vi klarat oss utan alla dessa extratjänster som de kräver.

Men men röstar man fram en statsminister som ser ut som random elev i en särskola vill man ha det så.
Citera
2020-10-08, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiber
Svårt att bedöma vad den ökade kostnaden blir, speciellt i dagsläget med Corona-pandemin. Jag utgår från att de kommer att behöva justera budget för att ta hänsyn till ökade kostnader i takt med att flyktingströmmarna tilltar igen när pandemin är över och budskapet om dessa lättnader i regelverk sprider sig i omvärlden.

För att kunna resa fritt inom EU (schengenavtalet) måste man vara medborgare. För att få svenskt medborgarskap gäller vissa regler, huvudsakligen att du måste ha bott i landet i minst 4 år (som flykting). När du har medborgarskap får du röra dig fritt inom EU, och även dina anhöriga (make/maka, barn och försörjningsberoende föräldrar eller mor- och farföräldrar).

Jag tycker att det är lite oklart ännu hur anhöringinvandring ska uppdateras.

– Vi har kommit överens inom regeringen att vi står bakom att vi kommer att se särskilt ömmande säl som en möjlighet för uppehållstillstånd, och en ny skyddsgrund också för vuxna som har en anknytning i Sverige och har särskilt ömmande skäl att få uppehållstillstånd.

Tidigare har anhöriginvandring i princip bara gällt för föräldrar till barn, eller tvärtom. Jag vet inte om det på sikt kan bli så att t.ex. en förälder som anhöriginvandrar för att bo med sitt barn i Sverige sedan kan få hit sina föräldrar, och om de föräldrarna sedan kan få hit sina barn (d.v.s. den första vågens syskon), etc. Det känns dumt att spekulera i sådant, men faktum är att de här förändringarna öppnar upp för fler invandrare - inget snack om saken. Sen hur många det blir per år om 3-5 år är omöjligt att veta. Grundproblemet är ju snarast att de allra flesta verkar rätt överens om att Sverige borde skärpa till invandringspolitiken och begränsa invandringen, dessa förslag går åt helt andra hållet.

Kortsiktigt blir konsekvensen att alla som omfattas av den väldigt omdebatterade och ifrågasatta gymnasielagen nu får stanna i Sverige, samt ta hit sina anhöriga. Dessutom har dessa ett lägre försörjningskrav för sina anhöriga än vad t.ex. en faktisk krigsflykting har, vilket retar upp rätt många. Problemet med gymnasielagen är väl också i grunden att de som omfattas av den inte anses ha något skyddsbehov och har nekats i alla instanser, men ändå får stanna permanent i Sverige eftersom de hann fylla 18 år under tiden de väntade på besked.

Sen går det såklart att ifrågsätta om hur många som faktiskt var under 18 när de kom - Expressen analyserade i maj 2018 ett systematiskt urval av de 8357 avslagsbeslut som antogs omfattas av lagen. 97 procent var afghanska medborgare, oftast tillhörande folkgruppen hazarer. Av dessa var 99 procent unga män och alla saknade giltiga id-handlingar.

Men det är en annan diskussion
Är Sverige unik i flykting politiken eller finns liknande länder?
Undrar vad det här kostar samt om det i längden ändå blir en vinst?
Citera
2020-10-08, 13:34
Medlem
Grusigrabbarna97s avatar
Folk som tror att en fjärdedel av svenskar röstar på sossarna Det är bara att titta på politiken dem för/stödjer för att förstå vilken deras väljarbas är. Vet inte, vad består ca. 25% av befolkningen av idag? Klart dem smörjer och kommer fortsätta smörja den gruppen, då den bara blir större och större.

Så ifall man fortfarande tror på politiken lär 2022 vara sista gången svenssons röster räcker ihop till majoritet.
Annars kanske vi kan göra nått istället för att gnälla på Fb varje dag, kanske arrangera en protest utanför riksdagen? Faktiskt fysiskt visa missnöje istället för att låta djurplågar trolljägarn anmäla dig för HMF. Bara en tanke.
Citera
2020-10-08, 13:36
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vad jag menade var att varken C eller L behövs för att fälla regeringen. Sedan kommer de naturligtvis inte att fälla regeringen över en fråga som de själva drev igenom i JÖK:en. Det vore ju schizofrent att göra det.

Bollen ligger alltså hos V och M. Vill de båda fälla regeringen så faller den, annars inte. Sedan är jag iofs övertygad om att Sjöstedt kommer att vika ned sig. Frågan är bara hur. Han kan ju inte gärna köra den hemliga lappen i repris, särskilt inte om det ska ske inför öppen ridå under partiledardebatten.

Okej jag misstolkade nog det med C och L. Nej de behövs inte. Frågan är ju om de vågar fälla regeringen för en fråga som INTE drivs igenom som finns i JÖK:en. Jag tror inte det.

Finns ju en möjlighet att han gör en "fuck it" åt all dörrmatta han fått vara. Han är ju borta om en månad. Tveksamt men vore rätt underhållande.
Nån kommer vika ner sig, men vem?
Jag vågar inte tro att V genomföra detta och får stöd som tvingar fram ett extra val även om jag kan se logiken i det.
Citera
2020-10-08, 13:36
Medlem
Medelkasss avatar
Några stackare gråter ut i "oberoende" SVT för att skifta opinionen, lagen ändras, och vips tror Flashbackautisterna att SD kommer få egen majoritet. 100:e gången gillt?

Systemförändringar sker inte inifrån systemet. Ingen bryr sig om missnöjda Twitterinlägg eller fredliga demonstrationer. De kostar inte systemet något.
Citera
2020-10-08, 13:52
Medlem
Sverige är tyvärr slut som land.....
Citera
2020-10-08, 13:54
Bannlyst
Vad säger socialdemokraternas kärnväljare om detta?
Jag känner ingen som röstar på Sossarna, vilka är dom idioterna, varför uttalar dom sig aldrig?
Citera
2020-10-08, 13:57
Medlem
Atlasbokens avatar
Så när kommer Sverige byta namn till Swedistan? Är väll bara en tidsfråga det går fullständigt åt helvete med det här landet just nu.

Påtal om en annan sak inser Sveriges regering vilket jävla skämt dom har gjort Sverige till utomlands?
Till och med U-länder kallar Sverige för en banan-republik.
Senast redigerad av Atlasboken 2020-10-08 kl. 14:00.
Citera
2020-10-08, 14:02
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Jag känner ingen som röstar på Sossarna, vilka är dom idioterna, varför uttalar dom sig aldrig?

De flesta S väljare är numera musslor och babbar. Eftersom de inte kan svenska så uttalar de sig aldrig. Eftersom antalet utländska väljare kommer att öka "exponentiellt" framöver så betyder detta att S, V, Mp, C väljare kommer att öka och kunna sitta orubbat i framtiden. Sverige är kört. Endast vapenskrammel kan rädda det.
Citera
2020-10-08, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Dom är uppskrämda av Rövens påstående att SD räknas som nazister och Åkesson är Hitler him self. Tyvärr är intellektet lägre än förnuftet. Dom kommer gå till valurnan igen och rösta på S men får MP till att styra riket. Jag avskyr folk som inte ser verkligheten och protesterar mot detta nya som uppkommit genom att lägga en annan röst än på den s.k regering som massakrerar landet.
Citera
2020-10-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Några stackare gråter ut i "oberoende" SVT för att skifta opinionen, lagen ändras, och vips tror Flashbackautisterna att SD kommer få egen majoritet. 100:e gången gillt?

Systemförändringar sker inte inifrån systemet. Ingen bryr sig om missnöjda Twitterinlägg eller fredliga demonstrationer. De kostar inte systemet något.
Har du autism eftersom du tror att alla andra har det? Var nöjd istället att ditt MP styr landet ner i helvetet. Du skriver som en typisk mupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in