Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Skicka dina pengar till cancerförbundet eller nåt istället. Men du får gärna kommentera det jag skrev i förmiddags om just det du citerar, nämligen:
Q skrev inget innan kongressen bannlyste hela qanonrörelsen förra veckan.
Q skrev ingenting innan Trump gick ut igår och berättade att han skulle släppa alla dokument i rysshärvan.
Q skrev ingenting innan Facebook och Instagram bestämde att fullständigt radera rörelsen från samtliga plattformar.
Vet Q överhuvud taget någonting alls om vad som pågår ”inne i finrummen”?
Ingen här känner "Q", vet vem det är, eller om det ens är en person.
Jag tillhör inte de mest insatta men har hängt med ett tag. Jag har några egna teorier om Q/Qanon. Inkl sannolikhet.
1. 5%: Q är Trump
2. 30%: Q är någon i, eller någon med nära kontakt med någon i Vita Huset, allierad med Trump.
3. 30%: Q är någon inom amerikansk militär (alternativt CIA eller NSA), allierad med Trump. Eller någon i nära kontakt.
4. 15%: Q är fake, en dubbelagent inom the Deep State (kan även innebära att Trump är en "dubbelagent", jag utesluter inte det)
5. 20%: Q är en "ensam galning", nån som trollar helt enkelt
Så när "Q" skriver något, så är det rätt omöjligt för någon som "följer Q" (alltså är nyfiken) att förklara varför Q skrev eller inte skrev något.
Jag tror att syftet med Q/Qanon är helt enkelt att läcka information till allmänheten som då kommer att starta en gräsrotsrörelse (QAnons) vilket ju är vad som har skett. När tiden är rätt (och det kan vara snart.. Red October?) kommer det börja hända saker.
Arresteringar (jag vet att du har hört det förut, jag med..), Declassifications (unredacted precis som Trump twittrade häromdagen att nu ska det ske).
När befolkningen är förberedd finns det en högre chans att majoriteten kommer att acceptera det som kommer att hända. Vilket de inte hade gjort om allt kom som en total överraskning från ingenstans. När saker och ting blir offentliggjorda, skapas en ny slags verklighet. I den verkligheten kommer Q/QAnon kanske vara ett helt överspelat kapitel, eller så blir QAnons den folkrörelse som skapar en ny värld från grunden. Bort med allt det gamla, all korruption och i alla fall en jäkligt stor del av orättvisor och grymhet i världen.
Att det tar så jääkla lång tid kan bero på att det finns en gigantisk plan med många delplaner i, som måste spela ut i rätt ordning för att det ska fungera, och kanske för att undvika ett inbördeskrig eller WW3. Om det stämmer ska vi vara jäkligt glada för att ingenting här stressas fram slarvigt. Det här måste göras grundligt.
Jag vet inte om det här stämmer, jag orkar inte leta reda på olika Q-posts som bevisar det ena eller andra, kan bara säga att jag sett mycket i detta som är jäkligt svårt att förklara på annat sätt än att Q är något verkligt och att The Great Awakening/The Storm är något som har planerats länge och som kommer att hända.
Den som lever får se.
Om inte annat skulle det bli en bra film, det kanske det blir snart.
Eller så är det redan en film vi ser nu.
Som Q har postat:
”You are watching a movie.”
“You’re going to love how this story ends.”
“A good movie needs good actors.”
“Patriots are in control.”