2020-10-08, 08:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Kul att du vaknat nu. Hoppas du sov gott utan några mardrömmar om vad som komma skall. Du som alla i Trumpsekten vet nu vart det kommer att barka och det är ju inte i den riktning
ni önskar. Det vore ju förskräckligt om du sov oroligt och vakande upp i panik i ett hav av våta lakan.

Du ställer frågor men har ingen förmåga att behandla eller bedöma svaren. Det finns inget Kausalitet mellan antal nya röstberättigade och resultaten i opinionsundersökningarna, det är bara ni i det orange laget som vill tro det.

Hoppas din dag inte är förstörd, det skall visst vara svårt att sitta hemma hela dagarna, särskilt som det pågått länge.
Återigen upprepar du självklara fakta utan att kunna göra någon analys av den grundläggande frågan. Tror du allvar att jag tror att det finns en koppling mellan pollsen och nyregistreringar av röstande?

Jag förklarar så att ett barn förstår:

Att registrera sig som röstande är en aktiv handling, en visad "intent" att rösta i detta val. Den som registrerar sig har ju i alla fall brytt sig om att skaffa sig möjligheten att rösta. Om nu fler voters nyregistreras för republikanerna, så kan det tolkas som att entusiasmen för att gå och rösta är högre bland republikaner. Entusiasmen finns då alltså i de grupper som dessa nyregistrerade voters umgås i, och där finns ju även tidigare registrerade republikanska voters. Det skulle kunna tolkas som ett tecken på större entusiasm totalt för Republikanerna. Det står ju då i bjärt kontrast mot vad pollsen visar, där Biden leder med +10%.

Den analytiska hjärnan funderar då över vad diskrepensen beror på. Dit hör inte du. Så kom med någon "smart fakta", som att pollsen och röstregistreringen är oberoende av varandra.
2020-10-08, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tittar man på de som listade som Swing states 2016 så leder Biden i samtliga!

Handen på hjärtat, tror du på detta? Seriöst nyfiken nu.
2020-10-08, 08:51
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att registrera sig som röstande är en aktiv handling, en visad "intent" att rösta i detta val. Den som registrerar sig har ju i alla fall brytt sig om att skaffa sig möjligheten att rösta. Om nu fler voters nyregistreras för republikanerna, så kan det tolkas som att entusiasmen för att gå och rösta är högre bland republikaner.

Allt det där kan du se på FiveThreeEight.

Varje poll redovisar antingen Likely Voters, Registered Voters eller Voters. Det går möjligtvis att skönja att Trump har någon procentenhet bättre siffror hos Registered Voters men det är knappt.

Glöm inte att ca 5% av de röstande redan har lagt sin röst. Så Bidens ledning håller nu sakta men säkert på att låsas in. Det är nog därför som Trump blir mer och mer desperat för varje dag som går. Det räcker inte med att få till en "October surprise" i slutet av oktober och då plötsligt skutta i opinionen. Det är för sent.
2020-10-08, 08:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Handen på hjärtat, tror du på detta? Seriöst nyfiken nu.

Handen på hjärtat Ja. Seriöst.

Här är några svar som du klippa ut och välja mellan:
- "Är du helt sjuk i huvudet, detta är ju judemedia som sköter detta!"
- "Haha, du är bra lättlurad, titta bara på hur folk viftar med Trumpflaggor!"
2020-10-08, 08:58
Medlem
Citat:

Det var intressanta enkätalternativ, det är väl så det är med polls också. Det är bara lite mer sofistikerat trickseri och därför får du ju inte riktigt reda på verkligheten. Bättre att uppriktigt vilja veta vad andra tycker.
Senast redigerad av QplusNPC 2020-10-08 kl. 09:02.
2020-10-08, 09:00
Medlem
Citat:
Nu vet du väl inte hur stor Trumpbasen är och inte heller vet du hur stor entusiasmen är? Dessutom säjer du att Dem är mer entusiastiska att rösta i år, vet du detta? Det vi vet är att Dem är splittrade och åderlåtna, så det är svårt att se hur entusiasmen skulle vara större den här gången. Om du inte menar MSM, där håller jag med om att entusiasmen är hög, den har ju gått i taket.

Så jag vet inte något om Trumps bas men du vet om demokraternas? vi har bestämt blivit lite postmoderna, vad kan vi egentligen veta? Ja demokrater är mer "splittrade" om du med detta menar att det finns en större bredd i partiet än vad det gör inom republikanerna inom Trump. Alla är inte helsålda på Biden men nästan universiellt verkar de som att de är väldigt sålda på att rösta ut Trump.

Jag skiter fullständigt i vad media mainstream eller annan tycker ska hända. Däremot tror jag på polls, demografiska förändringar och prognoser. De är inte magi och kommer aldrig ha rätt till 100% men tro det eller ej kolla till exempel 538 eller RCP de hade inte så jäkla fel 2016 och de kommer förmodligen inte ha mycket mer fel i år.

Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
”även dems är betydligt mer entusiastiska att rösta i år.”

Källa på det?

Googla "voter enthusiasm 2020" och välj vilken källa du själv upplever som minst "fake news". Alla prognoser verkar vara överräns om att valdeltagandet blir högre 2020 och mängden förtidsröster stödjer detta. Det är inte republikaner i majoritet som driver denna Turnout. Det är Trump men inte på det sättet du kanske önskar.
2020-10-08, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Så jag vet inte något om Trumps bas men du vet om demokraternas? vi har bestämt blivit lite postmoderna, vad kan vi egentligen veta? Ja demokrater är mer "splittrade" om du med detta menar att det finns en större bredd i partiet än vad det gör inom republikanerna inom Trump. Alla är inte helsålda på Biden men nästan universiellt verkar de som att de är väldigt sålda på att rösta ut Trump.

Jag skiter fullständigt i vad media mainstream eller annan tycker ska hända. Däremot tror jag på polls, demografiska förändringar och prognoser. De är inte magi och kommer aldrig ha rätt till 100% men tro det eller ej kolla till exempel 538 eller RCP de hade inte så jäkla fel 2016 och de kommer förmodligen inte ha mycket mer fel i år.

Googla "voter enthusiasm 2020" och välj vilken källa du själv upplever som minst "fake news". Alla prognoser verkar vara överräns om att valdeltagandet blir högre 2020 och mängden förtidsröster stödjer detta. Det är inte republikaner i majoritet som driver denna Turnout. Det är Trump men inte på det sättet du kanske önskar.

Vi känner till walkaway-rörelsen, i åratal har gräsrötterna lämnat Dem. Inte alla lämnar dock, men det är nog si och så med entusiasmen bland de som ännu inte har lämnat.

Du får gärna tro på prognoser och polls, be my guest.
2020-10-08, 09:09
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Återigen upprepar du självklara fakta utan att kunna göra någon analys av den grundläggande frågan. Tror du allvar att jag tror att det finns en koppling mellan pollsen och nyregistreringar av röstande?

Jag förklarar så att ett barn förstår:

Att registrera sig som röstande är en aktiv handling, en visad "intent" att rösta i detta val. Den som registrerar sig har ju i alla fall brytt sig om att skaffa sig möjligheten att rösta. Om nu fler voters nyregistreras för republikanerna, så kan det tolkas som att entusiasmen för att gå och rösta är högre bland republikaner. Entusiasmen finns då alltså i de grupper som dessa nyregistrerade voters umgås i, och där finns ju även tidigare registrerade republikanska voters. Det skulle kunna tolkas som ett tecken på större entusiasm totalt för Republikanerna. Det står ju då i bjärt kontrast mot vad pollsen visar, där Biden leder med +10%.

Den analytiska hjärnan funderar då över vad diskrepensen beror på. Dit hör inte du. Så kom med någon "smart fakta", som att pollsen och röstregistreringen är oberoende av varandra.

Snälla "HittePÅ-Zurfarn", du fortsätter att hitta på och dra slutsatser som det inte finns faktastöd för. Om du dessutom inte förstår att antalet nyregistrerade röstberättigande Ii detta fallet Republikaner) överhuvudtaget inte har något med ett opinionsresultat att göra.

Jag skall ge dig en annan, mycket trolig förklaring till varför det i vissa utvalda delstater varit fler Republikaner än Demokrater som registrerat sig för Presidentvalet. I dessa stater, som i de flesta stater, är det sedan tidigare en majoritet demokrater som är registrerade. Jag har inget egentligt stöd för detta, det är mer än känsla, som utgår ifrån en rad kända beteende kring det amerikanska valsystemet samt de amerikanska invånarnas förhållande till detta.

Du drar däremot helt galna slutsatser och vill försöka hitta ett samband mellan två storheten mellan vilket det inte råder någon kausalitet.

Sluta nu upp med att komma med påståenden du inte kan backa upp, sluta med andra ord upp att hitta på saker! Speciellt inom ett så komplex område att din lilla ännu outvecklade hjärna inte kan processa sådan information.

Edit: Jag förstår att du måste förklara "så att ett barn förstår", detta är ju ditt normala sätt att uttrycka dig. Du klarar helt enkelt inte att diskutera på en högre intellektuell nivå. Därför är det kanske dags att du koncentrerar dig på att diskutera med liksinnande, alltså ni inom Team Orange.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-08 kl. 09:13.
2020-10-08, 09:16
Medlem
Citat:
Vi känner till walkaway-rörelsen, i åratal har gräsrötterna lämnat Dem. Inte alla lämnar dock, men det är nog si och så med entusiasmen bland de som ännu inte har lämnat.

Du får gärna tro på prognoser och polls, be my guest.

Och du får tro på anekdoter, be my guest. Jag menar jag kan skicka dig fyrtioelva youtube-klipp från kanalen "republicans against Trump" med konservativa amerikaner som nu säger sig vara beredda att rösta på Biden för att bli av med Trump men det bevisar ju ungefär lika mycket som att du hittat lite vittnesmål från walkaway om folk som sett ljuset och svalt det röda pillret.
2020-10-08, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Och du får tro på anekdoter, be my guest. Jag menar jag kan skicka dig fyrtioelva youtube-klipp från kanalen "republicans against Trump" med konservativa amerikaner som nu säger sig vara beredda att rösta på Biden för att bli av med Trump men det bevisar ju ungefär lika mycket som att du hittat lite vittnesmål från walkaway om folk som sett ljuset och svalt det röda pillret.

Så är det. Av det kan vi sluta oss till att vi får veta först efter valdagen. Sen får vi se vad som händer, dramat lär fortsätta. Anklagelser om fusk från båda hållen gör att ingen kommer att erkänna sig besegrade. Det är där vi snart är, the year 2020.
2020-10-08, 09:21
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Titta på denna bild, det är bilden av en sittande president som åker rakt ner i papperskorgen:

https://imgur.com/a/uL8uYNQ

Biden har nu den största ledningen han har haft hittills. Ja, jag vet "FiveThreeEight är fake och fel" kommer ni att skrika. Men faktum är att det är det bästa vi har. Det är en mycket sofistikerad sammanvägning och viktning från alla olika mätningar som kommer in, och det är nu 10-20 st per dag.

Det "tjocka molnet" med prickar är var alla mätningarnas tonvikt ligger.

Tittar man på de som listade som Swing states 2016 så leder Biden i samtliga!
Colorado Biden +12.8%
Florida Biden +4.6%
Iowa Biden +0.9% (denna blir svår för Biden)
Michigan Biden +7.6%
Minnesota Biden +8.8%
Nevada Biden +6.6%
New Hamshire Biden +9.8%
North Carolina Biden +2.5%
Ohio Biden +0.7% (denna blir svår för Biden)
Pennsylvania Biden +6.9%
Virgina Biden +12.1%
Wisconsin Biden +6.9%

Om mätningarna är lika off som 2016 (vilket jag inte tror), så kan han dock ha svårt att knipa Iowa, Ohio och kanske North Carolina. Men i övriga är ledningen mer än betryggande.

Valdeltagandet antas också bli rekordstort i år, vilket ytterligare är känt för att gynna den demokratiska kandidaten.

Detta är siffror som stöds av alla andra tendenser i det amerikanska samhället. Det är inte en svag bris som blåser i denna riktning det är en orkan som få Katarina att verka som ett vindstilla tillstånd.

Detta stöds också av (nästan alla) i närtid gjorda mätningar på opinionen i sin helhet, hur den första debatten betygsattes, hur amerikanarna har ställt sig till Trumps egna Covid-smitta och hur han hanterat denna samt som det också visat sig hur bettingbolag över hela världen sätter sina odds för Presidentvalet. Det finns helt enkelt ingen ljuspunkt för Republikanerna, därför klänger de fast vid obskyra och imaginära saker som, vem som i vissa delstater har flesta nyregistrerade röstberättigade.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-08 kl. 09:36.
2020-10-08, 09:32
Medlem
Citat:
Allt det där kan du se på FiveThreeEight.

Varje poll redovisar antingen Likely Voters, Registered Voters eller Voters. Det går möjligtvis att skönja att Trump har någon procentenhet bättre siffror hos Registered Voters men det är knappt.

Glöm inte att ca 5% av de röstande redan har lagt sin röst. Så Bidens ledning håller nu sakta men säkert på att låsas in. Det är nog därför som Trump blir mer och mer desperat för varje dag som går. Det räcker inte med att få till en "October surprise" i slutet av oktober och då plötsligt skutta i opinionen. Det är för sent.

Konventionellt brukar ju republikanerna faktiskt ha bättre resultat när man går från registered till likely eftersom de är mer pålitliga röstare, just nu verkar det knappt vara någon skillnad. Tror det är kört redan men jag väntar till mitten av oktober och ser om något överhuvudtaget positivt händer för Trump. Hans valkampanj har ju varit fullständigt tragikomisk än så länge.

Citat:

Ganska bra förkortning på de flesta Trumpfans analys. Verkar inte vara någon ljusning på väg och ser siffrorna ut som de gör nu kommer det inte sluta bra för Trump.

Kan han överraska och gå bättre än OU säger i någon/några stater? JA
Kan han vinna flera stater han ligger under med 6% eller mer i? Nej

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in