2020-10-08, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Jag vann över 10 tusen kr vid förra valet. Så skratta bäst som skrattar sist.

Dock måste man ju undersöka såklart de olika instituten och hur mycket de underskattar honom och vilka stater han kan vinna samt hur många republikanska registrerade väljare som finns i swing-states osv.

..och gillar du att betta borde du begripa konceptet att bara för att en högoddsare gick in en gång så är det ingen garanti för att den gör det igen.

Jag tror helt enkelt inte Trump är ett bra spel överhuvudtaget 2020. Det finns helt enketl för många som tror att hans odds är bättre än alla opinionssiffror visar bara för att de just har fått för sig att hans vinst 2016 på nått sätt var magisk och visade att alla undersökningar är helt fake och frikopplade från verkligheten och Trump kommer vinna vad som än händer. Att folk faktiskt tror detta och satsar pengar baserat på det håller Trumps odds nere.

Tänker du spela igen?
2020-10-08, 07:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Motsägande hur? Om du har en covid-19 förnekare på verandan (där ditt hus ligger i ett övervägande rött distrikt) som står och knackar febrilt, så kanske du av ren artighet skriver under ett papper; som i ett försök att bara få bort den coronaflämtande Trumpern. Av turnout att döma i USA så verkar det nästan som att man skriver under lika lättvindigt som man gör på ICA när man ska returnera ett paket kondomer. Vad vet jag, den/du som öppnade dörren, kanske också redan har svarat på frågor i en (eller flera) robotintervjuer...således skulle dessa 'motsägande signaler', om de nu slås samman, övervikta pollsen till Trumps fördel.

Det var en tanke som flög i mig...beskrev den. Behöver du fler tankar nedskrivna att gå efter så får du fråga någon annan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Voter_registration
https://en.wikipedia.org/wiki/Voter_turnout
https://www.pewresearch.org/fact-tank/2018/05/21/u-s-voter-turnout-trails-most-developed-countries/
En analytisk person funderar över motsägande signaler. De nöjer sig inte med att ha en tanke som flyger förbi. Men om jag tolkar ditt svar så tror du inte att dessa nyregistrerade voters är särskilt motiverade att rösta, men att pollsen har träffat i grupper som är motiverade att rösta. På valdan vet vi.
2020-10-08, 07:33
Medlem
Vetenskapliga tidskrifter tar ju sällan ställning i politiska frågor. Men när den ena politiska sidan i det Amerikanska presidentvalet är så extremt antivetenskapligt så har den tunga vetenskapliga tidskriften New England Journal of Medicine sett sig tvungna att ta ställning mot den ena sidan i Presidentvalet

http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMe2029812

https://edition.cnn.com/2020/10/07/health/nejm-editorial-political-leadership-bn/index.html
2020-10-08, 07:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Du saknar som vanligt dina indianer i kanoten, HittePÅ-Zurfarn, svaret på din fråga är; att det beror på att röstregistreringarna och opinionsundersökningarna inte har något som helst med varandra att göra. Om du undrar varför skall jag bjuda på det svaret också; det beror på att röstregistreringen inte säger någonting överhuvudtaget om hur många röstberättigade som redan är registrerade och det är det totala antalet röstregistrerade som på valdagen, eller under förvalsperioden, äger rätten att rösta, inte bara de som är nyregistrerade. Men precis som uppfinnaren från Sundbyberg i Lorry, så "tänkte du väl inte på det".

Söta drömmar Zurfarn...
Återigen återger du fakta utan att kunna dra några egna slutsatser. Det var inte fakta jag var ute efter - de har jag redan själv - utan slutsatserna, analysen. Men det ligger ovanför din horisont.
2020-10-08, 07:50
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Återigen återger du fakta utan att kunna dra några egna slutsatser. Det var inte fakta jag var ute efter - de har jag redan själv - utan slutsatserna, analysen. Men det ligger ovanför din horisont.

Kul att du vaknat nu. Hoppas du sov gott utan några mardrömmar om vad som komma skall. Du som alla i Trumpsekten vet nu vart det kommer att barka och det är ju inte i den riktning
ni önskar. Det vore ju förskräckligt om du sov oroligt och vakande upp i panik i ett hav av våta lakan.

Du ställer frågor men har ingen förmåga att behandla eller bedöma svaren. Det finns inget Kausalitet mellan antal nya röstberättigade och resultaten i opinionsundersökningarna, det är bara ni i det orange laget som vill tro det.

Hoppas din dag inte är förstörd, det skall visst vara svårt att sitta hemma hela dagarna, särskilt som det pågått länge.
2020-10-08, 07:53
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Jag vann över 10 tusen kr vid förra valet. Så skratta bäst som skrattar sist.

Dock måste man ju undersöka såklart de olika instituten och hur mycket de underskattar honom och vilka stater han kan vinna samt hur många republikanska registrerade väljare som finns i swing-states osv.

10 000, vem f-n bryr sig om 10 000, sådana pengar gör ingen skillnad.
2020-10-08, 08:03
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
..och gillar du att betta borde du begripa konceptet att bara för att en högoddsare gick in en gång så är det ingen garanti för att den gör det igen.

Jag tror helt enkelt inte Trump är ett bra spel överhuvudtaget 2020. Det finns helt enketl för många som tror att hans odds är bättre än alla opinionssiffror visar bara för att de just har fått för sig att hans vinst 2016 på nått sätt var magisk och visade att alla undersökningar är helt fake och frikopplade från verkligheten och Trump kommer vinna vad som än händer. Att folk faktiskt tror detta och satsar pengar baserat på det håller Trumps odds nere.

Tänker du spela igen?

Ja, men enligt mig är det inte rätt tidpunkt nu.

En dryg månad kvar är alldeles för lång tid ifrån valdagen då mycket kan hända som kan höja oddsen.
2020-10-08, 08:04
Medlem
Citat:
Medier hade fel. De överskattade gravt hur säker man ska känna sig med en ledning i polls som är inom felmarginal. Trump lyckades toppa formen och träffa sin peak precis lagom till valet och vann trots detta med minimal marginal i flera stater. Däremot hade inte polls alls lika fel som folk försöker hävda. Inom felmarginal nationellt och i stater som Michigan och Pennsylvania. Den enda stat där man hade riktigt fel som Trump vann var Wisconsin.

Pollsen nu 2020 visar på vad du säger. Trump har tappat en del stöd. Hans bas är stark och mer entusistisk än någon är för Biden men de vinner man inte valet på, även dems är betydligt mer entusiastiska att rösta i år.

Så tror man att han vinner igen 2020 håller inte argumentet "titta på 2016". 2016 var det betydligt jämnare. 2020 Har Biden haft en komfortabel ledning hela vägen och just nu växer den ytterligare. Brasklappen som jag haft länge är att "det blir alltid jämnare när valet är nära". Men jag tvivlar nu, Trumps kampanj 2016 var smart och 2020 helt offatbart inkompetent. Ligger pollsen ungefär där det gör nu 3:e november så vinner inte Trump om inte pollsen har helt historiskt fel. Finns ingen anledning att tro att de skulle underskatta Trump mer denna gång.

Nu vet du väl inte hur stor Trumpbasen är och inte heller vet du hur stor entusiasmen är? Dessutom säjer du att Dem är mer entusiastiska att rösta i år, vet du detta? Det vi vet är att Dem är splittrade och åderlåtna, så det är svårt att se hur entusiasmen skulle vara större den här gången. Om du inte menar MSM, där håller jag med om att entusiasmen är hög, den har ju gått i taket.
2020-10-08, 08:10
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Pollsen nu 2020 visar på vad du säger. Trump har tappat en del stöd. Hans bas är stark och mer entusistisk än någon är för Biden men de vinner man inte valet på, även dems är betydligt mer entusiastiska att rösta i år.

”även dems är betydligt mer entusiastiska att rösta i år.”

Källa på det?
2020-10-08, 08:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Titta på denna bild, det är bilden av en sittande president som åker rakt ner i papperskorgen:

https://imgur.com/a/uL8uYNQ

Biden har nu den största ledningen han har haft hittills. Ja, jag vet "FiveThreeEight är fake och fel" kommer ni att skrika. Men faktum är att det är det bästa vi har. Det är en mycket sofistikerad sammanvägning och viktning från alla olika mätningar som kommer in, och det är nu 10-20 st per dag.

Det "tjocka molnet" med prickar är var alla mätningarnas tonvikt ligger.

Tittar man på de som listade som Swing states 2016 så leder Biden i samtliga!
Colorado Biden +12.8%
Florida Biden +4.6%
Iowa Biden +0.9% (denna blir svår för Biden)
Michigan Biden +7.6%
Minnesota Biden +8.8%
Nevada Biden +6.6%
New Hamshire Biden +9.8%
North Carolina Biden +2.5%
Ohio Biden +0.7% (denna blir svår för Biden)
Pennsylvania Biden +6.9%
Virgina Biden +12.1%
Wisconsin Biden +6.9%

Om mätningarna är lika off som 2016 (vilket jag inte tror), så kan han dock ha svårt att knipa Iowa, Ohio och kanske North Carolina. Men i övriga är ledningen mer än betryggande.

Valdeltagandet antas också bli rekordstort i år, vilket ytterligare är känt för att gynna den demokratiska kandidaten.
2020-10-08, 08:30
Medlem
Skillys avatar
26 dagar kvar till clownen åker ut.

68% - 32% på Betfair nu.
2020-10-08, 08:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
26 dagar kvar till clownen åker ut.

68% - 32% på Betfair nu.

Det är faktiskt nästan förvånande att det "bara" står 68-22 till Biden i bettingen. Antar att det beror på att det avspeglar att många som spelar ändå sätter sina pengar på Trump, antingen för att en övervikt av de som spelar gillar Trump, eller att man tror på en ny "surprise" som 2016.

Joe Biden ger 1.54 gånger pengarna, ser ändå ut som en ganska bra deal. Men det finns en risk, och det är att valet slutar i kaos och att Trump på något odemokratiskt sätt klamrar sig kvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in