Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-08, 07:46
Medlem
lillamy75s avatar
Idag är det dag 8 av 25 gällande rättegången i detta fall men fortfarande väldigt lite info om GM... Ett sånt här fall med så många målsägare borde väckt större intresse kan man ju tycka men tydligen inte
Citera
2020-10-08, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillamy75
Idag är det dag 8 av 25 gällande rättegången i detta fall men fortfarande väldigt lite info om GM... Ett sånt här fall med så många målsägare borde väckt större intresse kan man ju tycka men tydligen inte

Stängda dörrar i stor utsträckning antar jag.
Citera
2020-10-08, 08:26
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Stängda dörrar i stor utsträckning antar jag.

Det är det nog absolut som i dom flesta rättegångar där barn har varit utsatta (jag tror att det är så iaf) men mer info om GM borde ju finnas ändå tycker man ju...?
Citera
2020-10-18, 09:49
Medlem
Jag har fup men vet inte hur man lägger upp den.
Citera
2020-10-19, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruzhan
Jag har fup men vet inte hur man lägger upp den.
www.docdroid.net
www.forumfiles.com
https://anonymousfiles.io/
Citera
2020-11-19, 06:27
Medlem
lillamy75s avatar
Idag är det sista rättegångdagen sen tar det väl minst 14 dagar innan dom faller, vad tror ni domen blir? Han har ju suttit häktad sedan november förra året och det lär ju dras av tiden...
Citera
2020-11-19, 11:43
Medlem
lillamy75s avatar
8 år yrkas det på
Ur artikeln "Åklagaren yrkar på åtta års fängelse för den 30-åring i Skaraborgs län som står åtalad för våldtäkt mot barn via mobilappen Snapchat"
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/vill-se-aatta-aars-faengelse-foer-snapchatpedofil.kPw3y3wo_
Citera
2020-11-19, 18:52
Medlem
Citat:
8 år yrkas det på
Ur artikeln "Åklagaren yrkar på åtta års fängelse för den 30-åring i Skaraborgs län som står åtalad för våldtäkt mot barn via mobilappen Snapchat"
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/vill-se-aatta-aars-faengelse-foer-snapchatpedofil.kPw3y3wo_

Hur fan våldtar man någon via snapchat?
Att kalla allt för våldtäkt får ju de ”riktiga” våldtäktsdömda att blekna mer och mer tyvärr.

Självklart är övergrepp mot småbarn via en app helt sjukt, men det är ändå en jävla skillnad mot att fysiskt våldta någon.
Citera
2020-11-19, 21:31
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttBekymmerJagHar
Hur fan våldtar man någon via snapchat?
Att kalla allt för våldtäkt får ju de ”riktiga” våldtäktsdömda att blekna mer och mer tyvärr.

Självklart är övergrepp mot småbarn via en app helt sjukt, men det är ändå en jävla skillnad mot att fysiskt våldta någon.
Kanske för att man får barn att utföra sexuella saker med sig själv över nätet? Är det lättare för barnet menar du?
Citera
2020-11-19, 21:38
Medlem
Citat:
Kanske för att man får barn att utföra sexuella saker med sig själv över nätet? Är det lättare för barnet menar du?
Lättare att bli hetsad till att göra saker med sig själv än att i timtal bli fysiskt angripen i någon källare eller dylikt, ja det tror jag definitivt.

Tolka mig inte fel, det är hemskt, men brottsrubriceringen ”våldtäkt” tappar liksom kraften när brott som dessa får den rubriken.
Hur tror du ett barn som blivit fysiskt angripet med våld och söndertrasat av en 3 gånger så stor vidrig gubbe mår, jämfört med någon som blivit hetsad till att utföra något på sig själv hemma i sitt rum?

Tänk dig själv, tycker du det är likvärdiga handlingar? Hade man kunnat krossa varenda ben i kroppen på en av fallens gärningsmän så är det ju tveklöst att man väljer den som angripit sig fysiskt? Eller?
Citera
2020-11-19, 21:46
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttBekymmerJagHar
Lättare att bli hetsad till att göra saker med sig själv än att i timtal bli fysiskt angripen i någon källare eller dylikt, ja det tror jag definitivt.

Tolka mig inte fel, det är hemskt, men brottsrubriceringen ”våldtäkt” tappar liksom kraften när brott som dessa får den rubriken.
Hur tror du ett barn som blivit fysiskt angripet med våld och söndertrasat av en 3 gånger så stor vidrig gubbe mår, jämfört med någon som blivit hetsad till att utföra något på sig själv hemma i sitt rum?

Tänk dig själv, tycker du det är likvärdiga handlingar? Hade man kunnat krossa varenda ben i kroppen på en av fallens gärningsmän så är det ju tveklöst att man väljer den som angripit sig fysiskt? Eller?

Har jag skapat den lagen? VARFÖR hoppar du på mig? Jag återgav endast vad åklagaren sagt.. So sorry.. Hoppas att ditt barn inte blir utsatt över nätet för det räknas ju inte... Du eller jag har ingen aning om vilken ångest dessa barn har gått igenom med hot m.m.
Citera
2020-11-19, 21:54
Medlem
Citat:
Har jag skapat den lagen? VARFÖR hoppar du på mig? Jag återgav endast vad åklagaren sagt.. So sorry.. Hoppas att ditt barn inte blir utsatt över nätet för det räknas ju inte... Du eller jag har ingen aning om vilken ångest dessa barn har gått igenom med hot m.m.

Ber om ursäkt om jag dök på dig, inget illa menat och jag är ledsen om det tolkas så.
Sorry!

Men blir bara så provocerad av att allt ska likställas med våldtäkt, du förstår ju mycket väl hur jag menar, det är inte det att ”över nätet” inte är illa, utan det jag försöker säga är att det får de ”riktiga” våldtäktsdomarna att tappa meningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in