2020-10-08, 05:10
Medlem
Svenska politiker måste inse att det finns andra länder som t ex afrikaner kan flytta till för att få ett bättre liv, Afrika är stort. De borde stanna där. Sverige ska inte vara ett alternativ för afrikaner, araber m fl. Tsunamin av invandrare dränker svenska folket.
Hur länge ska vi orka leva i den otrygghet invandringen skapat? Mördare och våldtäktsmän får stanna i Sverige bl a pga att de riskerar tortyr i hemlandet, men det är helt ok för svenska politiker att de stannar här och utsätter oss för tortyr. POLITIKERNA ÄR ANSVARIGA FÖR MEDBORGARNAS SÄKERHET! Vi ska vara prio ett, inte invandrarna! Politikerna har fallerat totalt att garantera vår säkerhet. Här måste vi kräva en ändring och att de tar sitt ansvar.
Stress och psykisk ohälsa ökar och kryper ner i åldrarna och det är bl a pga den otrygghet som invandrarna orsakar. Svenska barn kan inte ens gå ut utan att riskera att bli rånade på chips, mobiler, kläder, cyklar osv. Kvinnor, män och barn våldtas. Ingen svensk är längre säker i Sverige!!! Det är faktum!
Det är oacceptabelt att vi skattebetalare tvingas bekosta dessa människors uppehälle, den totala kostnaden för kriminaliteten, sjukvård inkl tandvård osv för dessa icke önskvärda invandrare.
SVERIGE ÄR INTE DET ENDA ALTERNATIVET!
NEJ, VI SKA INTE TA IN FLERA INVANDRARE! Återvandring är ett måste.
ALLA KRIMINELLA INVANDRARE SKA UT OMGÅENDE OCH PERMANENT. De ska inte sitta av tiden i svenskt fängelse pga att det är en oönskad kostnad för oss skattebetalare. Om hemlandet inte tar emot så ska Sverige omgående dra in bidrag och avbryta allt samarbete med landet. Meslandet Sverige måste få politiker som kan sätta ner foten och ryta ifrån ordentligt.

Totalstopp för all invandring, prioritera återvandring av kriminella och bidragstagare, extremt kraftiga tag mot kriminalitet, ökad trygghet, bättre prioriteringar i statens ekonomi och slut på slöseriet på invandrare, bidrag till andra länder, dyra utvisningar, fängelsevistelser, bidragsbrott, bidrag till religiösa skolor och tvivelaktiga föreningar. Listan kan göras lång.

POLITIKER, PRIORITERA SVENSKA FOLKET I SVERIGE! Hur svårt kan det vara??
2020-10-08, 06:08
Bannlyst
Låt valet 22 bli ett val om vi skall ta emot flyktingar / ha hög kriminalitet eller om vi skall homogent och tryggt Tage Erlander Sverige. Det sjuka med dagens förslag är att människor som saknar asylskäl kan få stanna, och man anser att man är etablerade i Svenska samhället på 5 år.

Skall det finnas ömmande skäl utanför strikta asylskäl, då skall det vara en lönsamhets bedömning som gäller. Är du lönsam, då får du stanna, annars UT.
2020-10-08, 06:51
Medlem
Ösa in flyktingar? Vi har i princip totalt stopp sedan fem år tillbaka.
2020-10-08, 07:00
Medlem
Det är en så känslig fråga angående flykting politiken just nu Tror inte att Sverige kommer ösa in flyktingar då det var ingen populär beslut politikerna besluta om att öppna gränserna och ta in flyktingar utan att veta vart alla ska ta vägen någonstans.

Har lett till att samhället har blivit mer polariserad och segregerad idag med invandrare som har svårt att komma in i samhället. Sen är det val 2022 och vem vill vara partiet som fattar det beslutet att ta in fler innan valet.
Senast redigerad av xAngelroses 2020-10-08 kl. 07:11.
2020-10-08, 07:34
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ösa in flyktingar? Vi har i princip totalt stopp sedan fem år tillbaka.

Jag älskar dig husvagnen! Är så avundsjuk på ditt sätt att bara blunda för det du inte tycker om och skapa en verklighet som inte någon annan kan se. Måste vara så skönt! Är helt oironiskt avundsjuk på den egenskapen!

Men ontopic, ja det kommer fortsätta välla in. EU ändrar sina regler för Dublinförordningen och Socialdemokraterna vill försöka kasta ett köttben till miljöpartisterna för att behålla makten 2022. Det blir en fin blandning av kaos och välvilja, 2015 kommer att kännas som en västanfläkt!

Har jag fel blir jag glad, men brukar vara ganska bra på att känna igen det politiska spelet.
2020-10-08, 07:41
Medlem
RydgerFalkes avatar
Vi sitter redan i skiten, jag har svårt att se en ljus framtid för Sverige oberoende på hur valet 2022 landar
2020-10-08, 07:45
Medlem
Christopher.s avatar
Frågan är hur man löser det rent logistiskt även om den idioterna i regeringen vill det så saknas det vissa praktiska saker, jobb, boende, pengar, lärare, sjukvård med mera.

Det är inte mitt problem att lösa, själv vill ha ut dessa individer i landet då de kostar pengar, skapar en sämre närmiljö och begår brott. USA har 200 år av fria svarta på deras gator, resultatet är inte något att eftersträva.

Även om viljan finns från idioterna i riksdagen så är det en praktisk omöjlighet att fortsätta som de gjort.
2020-10-08, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Jag älskar dig husvagnen! Är så avundsjuk på ditt sätt att bara blunda för det du inte tycker om och skapa en verklighet som inte någon annan kan se. Måste vara så skönt! Är helt oironiskt avundsjuk på den egenskapen!

Men ontopic, ja det kommer fortsätta välla in. EU ändrar sina regler för Dublinförordningen och Socialdemokraterna vill försöka kasta ett köttben till miljöpartisterna för att behålla makten 2022. Det blir en fin blandning av kaos och välvilja, 2015 kommer att kännas som en västanfläkt!

Har jag fel blir jag glad, men brukar vara ganska bra på att känna igen det politiska spelet.
Höll på att svimma när jag häromdagen såg en Mp-företrädare säga i tv att rätt väg är MER invandring, vi behöver bara bygga ut vårt mottagande och ordna fler lägenheter... Jag tänkte herregud, vilken planet har du bott på de senaste åren??? Samma retorik som Alexandra Pascalidou, Sverige är ett rikt land, varför kan vi inte öppna våra hem blablabla.
2020-10-08, 08:02
Medlem
Det är väl som en känd supermanipulatör sa: "Skeppet har redan seglat". Vi är långt gångna i införandet av det totalitära, fascistiska samhället. 7-(kanske 8)-riksdagspartier gör analysen att programmet kommer lyckas och har valt att stå på den sida de bedömer kommer att lyckas. Det finns nya uppgifter att "mangera boskapens förväntningar" redo för våra inkompetenta yrkespolitiker. Man anar lite "stockholmssyndrom": om jag spelar med och hjälper till så kommer de vara snälla mot mig. Wallenbergarna tillhör de västliga oligarkerna som ligger bakom agendan och driver på. Jag tror att det är de.(och andra) som styr i kulisserna. Man kan analysera sig blå om hur resp parti kan definiera sig, sin politik och sitt program och slita sitt hår över hur dumma de är. Men man kommer inte förstå någonting. Allt kommer framstå som vansinnigt. Det är den västliga oligarkin (i Sverige nog främst Wallenbergarna) som styr riksdagen enligt sin agenda. Se exvis agenda21, delmålet agenda 2030 osv. Bakom dessa vänstervridna formuleringar döljer sig ett program att göra världen till ett totalitärt, fascistiskt samhälle där vi är fullständigt kontrollerade både fysiskt och psykiskt och helt utan makt och inflytande över såväl samhället som våra egna liv. Amerikanska valet blir enormt avgörande. Tänk att medel-Svensson är så ini he-vete dum att hönset stödjer denna utveckling med sin röst! Både i etern och på valdagen....
2020-10-08, 08:08
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
I och med dagens besked utav Miljöpartiet och Socialdemokraterna gällande flyktingfrågan, kommer Sverige ösa in flyktingar i Sverige de kommande åren och de rödgröna politiska partierna hånskratta åt er högerextrema fascister, nazister och rasister?
Hur känner ni en dag som denna, först förbjuds Gyllene gryning i Grekland och på kvällen kommer beskedet om att Sverige inte skall snåla sett till antal beviljade PUT i framtiden. Om Centerpartiet och Liberalerna och Vänsterpartiet godkänner det som Miljöpartiet och Socialdemokraterna har kommit överens om så kan Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson gråta ut.
När det gäller Gyllene gryning så är det konstigt att de är nynazister, deras medlemmar ser ju ut som pizzabagarna Ahmed och Hassan ifrån MENA i Sverige och MENA ungdomarna i förorterna. Jag trodde att svenska nazister var emot "rasfrämlingar" och att Adolf Hitler hade dödat grekerna i Gyllene gryning om de hade levt under andra världskriget.

Hur många flyktingar kommer Sverige ta emot nästa år? Kanske 200-250 000? Kan det bli 500 000 fram till riksdagsvalet år 2022?
Kommer det bli färre skottlossningar?
Det var lite kul att se Dan Eriksson, han var nära och börja gråta den nynazisten. Man brukar ofta säga att alla som röstar på Sverigedemokraterna inte är rasister, men cirka 20% röstade på Gyllene gryning i Grekland under ett politiskt val och partiet är nynazistiskt så om 20% utav Greklands befolkning på den tiden var nynazister likt tyskarna i Nazityskland så kan mindre än 20% utav Sveriges befolkning vara nynazister.

De kommande åren? När slutade Sverige ösa in migranter? Massinvandringen har varit konstant sen Irak kriget 2003 och har aldrig upphört. Hela 7 klövern ligger bakom och stödjer stödjer detta inklusive Moderåttorna och KD. MP är endast en syndabock de använder för att försöka få röster.
2020-10-08, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
I och med dagens besked utav Miljöpartiet och Socialdemokraterna gällande flyktingfrågan, kommer Sverige ösa in flyktingar i Sverige de kommande åren och de rödgröna politiska partierna hånskratta åt er högerextrema fascister, nazister och rasister?
Hur känner ni en dag som denna, först förbjuds Gyllene gryning i Grekland och på kvällen kommer beskedet om att Sverige inte skall snåla sett till antal beviljade PUT i framtiden. Om Centerpartiet och Liberalerna och Vänsterpartiet godkänner det som Miljöpartiet och Socialdemokraterna har kommit överens om så kan Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson gråta ut.
När det gäller Gyllene gryning så är det konstigt att de är nynazister, deras medlemmar ser ju ut som pizzabagarna Ahmed och Hassan ifrån MENA i Sverige och MENA ungdomarna i förorterna. Jag trodde att svenska nazister var emot "rasfrämlingar" och att Adolf Hitler hade dödat grekerna i Gyllene gryning om de hade levt under andra världskriget.

Hur många flyktingar kommer Sverige ta emot nästa år? Kanske 200-250 000? Kan det bli 500 000 fram till riksdagsvalet år 2022?
Kommer det bli färre skottlossningar?
Det var lite kul att se Dan Eriksson, han var nära och börja gråta den nynazisten. Man brukar ofta säga att alla som röstar på Sverigedemokraterna inte är rasister, men cirka 20% röstade på Gyllene gryning i Grekland under ett politiskt val och partiet är nynazistiskt så om 20% utav Greklands befolkning på den tiden var nynazister likt tyskarna i Nazityskland så kan mindre än 20% utav Sveriges befolkning vara nynazister.

Det tragiska är att många som röstar för detta själva tar mer del av välfärden än de bidrar. De verkar inte förstå att de kommer få det sämre.
2020-10-08, 08:19
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Höll på att svimma när jag häromdagen såg en Mp-företrädare säga i tv att rätt väg är MER invandring, vi behöver bara bygga ut vårt mottagande och ordna fler lägenheter... Jag tänkte herregud, vilken planet har du bott på de senaste åren??? Samma retorik som Alexandra Pascalidou, Sverige är ett rikt land, varför kan vi inte öppna våra hem blablabla.

Ja de lever i en låtsasvärld. Men likt alla andra politiker så vågar de inte ändra på något för då kommer hugget i ryggen från en partimedlem. De rapar upp sina evangelium enligt partiprogrammet och väntar in en plats i riksdagen för att hämta hem sin lön. Gäller ALLA politiker oavsett färg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in