2020-10-08, 05:43
Medlem
Hur är det möjligt att människor inte reagerar?
Jag menar folk som knegar och pröjsar skatt varje jävla månad kan inte låta sina barn och ungdomar längre gå ute på stan ensam, hur fan är det möjligt att man låter detta vansinne fortskrida? Rättsväsendet löser inte en promille av alla våldtäkter, rån och våldsbrott mot skattebetalarnas barn och ändå står de med mössan i handen och låter detta ske mitt framför ögonen på dem, utan att reagera!!!!!
Tror att fler och fler skaffar illegala vapen för att kunna försvara sig, det komme jag att göra nu i allafall. Den sittande regeringen har blod på sina händer och de fortsätter att ta beslut som detta, det enda detta beslut kommer att rendera till är mer elände för våra barn och framtida generationer.
Citera
2020-10-08, 05:47
Medlem
DaChiefs avatar
Kul för alla s-väljare att inse att de egentligen är miljöpartister.

Haha!
Citera
2020-10-08, 06:20
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Tydligen är det detta lilla skitparti, bestående av några gräsätande flummare, som styr Sverige idag. Åker de inte ut ur riksdagen vid nästa val kan vi alla begå kollektivt självmord, om vi inte hinner bli skjutna av någon kamelknullare innan.

Det kommer fuskas precis som vid förra valet så att Muslim partiet får sitta kvar oavsett hur folk röstar. En av anledningarna till att jag vägrar rösta i Sverige. Det enda hoppet vänsterblivna lilla Sverige har i dagsläget är att förändringen kommer utifrån, men jag vet inte heller vad för slags mirakel det skulle vara.
Citera
2020-10-08, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Jaha då har vi svart på vitt ännu en gång att Stefan Löfven parti kommer behålla makten även nästa val. Genom att låta Miljöpartiet diktera villkoren. Och svika väljarna ännu en gång.

Totalt ryggradslös.
Dem ska presentera detaljerna sen. Men jag kan bespara er lögnerna och skitsnacket.
Politiken blir:
1. Höj skatterna
2. Öka invandringen

Så jag vill veta, vilka är ni egentligen som tänker gå på steffes snack och bli lurade en gång till? Förstår ni ens att det är erat fel att sämhället är åt helvete? Hur dumma är ni på en skala.

Expressen skriver om skiten:
https://www.expressen.se/nyheter/isabella-lovin-och-morgan-johansson-haller-presstraff/

M hade chans bara för nån dag sen för att fucka Stefan men valde att inte göra det. Alla utom SD borde skämmas för detta
Citera
2020-10-08, 06:36
Medlem
ja tänk om alla kan förstå att ingen i hela riksdagen vill vårat bästa utan bara sitter där för sin enskildas nyttas skull,dom tar bara order ifrån bankerna mm och gör dom inte som bankerna och dom rika företagsägarna säger får dom sparken direkt.

tänk utanför boxen,om alla skaffar sig kunskap om hur allt hänger ihop så kan vi få en förändring på riktigt
Citera
2020-10-08, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Kan en svensk söka asyl i Norge ?
Alla kan söka asyl i alla världens länder, det är internationell lag.

Det är ju precis det som händer här i Sverige, det kommer folk från nåt relativt fattigt och kanske inte perfekt fungerande land utan krig och söker asyl här, och vips så får de stanna 4 år medan handläggning pågår, sedan har de rotat sig.

Men som svensk är det helt onödigt att söka asyl i Norge, det är bara att flytta dit, du behöver inte anmäla dig eller göra något särskilt när du åker in i landet (men kolla upp vad som gäller just nu med Corona).
Citera
2020-10-08, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeeNaaldloshii-
Det kommer fuskas precis som vid förra valet så att Muslim partiet får sitta kvar oavsett hur folk röstar. En av anledningarna till att jag vägrar rösta i Sverige. Det enda hoppet vänsterblivna lilla Sverige har i dagsläget är att förändringen kommer utifrån, men jag vet inte heller vad för slags mirakel det skulle vara.
Fusk vet jag inte om jag skulle kalla det, partierna har rätt att göra vilka upplägg de vill, och pröva det i riksdagen. Reglermekanismen är att det blir val igen om 4 år, då kan du straffa dem. Utveckla gärna varför du inte röstar, bor du utomlands? Alla som är missnöjda borde rösta på oppositionen, om det saknas en så ska ni starta en.
Citera
2020-10-08, 06:49
Medlem
Feministpolitik är Sveriges förfall.

Flytta innan det är försent.
Citera
2020-10-08, 06:59
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
Det tog spanjorerna 700 år att bli av med araberna när de väl fått fäste.
Så framåt år 2720 ordnar det sig ska ni se. Fram tills dess finns det inte mycket att göra.
Ni som fortfarande tror att en röst på SD gör skillnad avundas jag faktiskt lite - skulle också orka vilja vara så positivt lagd.
Den stora skillnaden är att idag finns det ingen religion som motvikt mot islam. De katolska kungaparet hade möjlighet att bygga en armé då övriga kungahus, "länder", såg sig hotade. Nu kommer västländerna att se ut som de gör. Tills dess att ekonomin är körd i botten, då är det så klart mer luckurativt och trevlig med ett varmare land. Då, kanske, tar det slut.
Citera
2020-10-08, 07:04
Medlem
När man på det sättet som Sossarna gör dvs fullkomligt skiter i de egna invånarna bara för att själv få sitta vid makten. Det är ett under att någon ens funderar på att rösta på detta parti...

Detta är numera ett parti som sätter världen före sitt egna folk

När man sätter andras intressen framför sin egen politik bara föra att få sitta vid makten då är det något som saknas ovanför axlarna....
Citera
2020-10-08, 07:05
Medlem
TonyBergmans avatar
Näst opinionsundersökning efter detta blir intressan.

S borde tappa rärt bra på detta.
Men folket verkar knappt bry sig vad S gör..
Citera
2020-10-08, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Alla kan söka asyl i alla världens länder, det är internationell låg.

Nej. Det finns ingen "internationell lag". Du tänker kanske på FNs flyktingkonvention men alla länder har inte skrivit på. Indien, Pakistan, Malaysia och Indonesien är några exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in