Citat:
Ursprungligen postat av
EnSomKan
Har själv invandrarbakgrund. Mina föräldrar kom hit och kämpade sig upp till ett bra liv, vi klarade oss med hjälp av vår egna ansträngning. Jag vill att människor idag ska ha samma möjligheter som mina päron hade då och inte ha nån rasistisk SD politik. Jag är mycket nöjd med att MP och S kom överens, äntligen en positiv nyhet.
Vad betyder invandrarbakgrund? Att ta emot 3 miljoner tyskar på 1 år hade varit MYCKET bättre än den asylinvandring vi har haft under åren...
Från vilken tid är din föräldrar? Kanske flyttade dem hit på 80-talet?
En tid då Internet inte fanns och den mest tekniska apparaten var typ Apple Macintosh 128K och Nintendo 8-bitars...
En tid då sättet att få jobb var via kontakter eller att fysiskt ge sig ut på jakt - båda vilka krävde att du kunde kommunicera med folk - dvs kunna det svenska språket.
En tid då ALLA barn oavsett ras lekte utomhus och intergrades i samhället.
Definera rasism...lycka till för övrigt.
Det har varit tydligt genom åren att de som ens yttrar order rasism - tror på konceptet och utövar skiten själva...Hjärndöda får som är så omedvetna att de idag utöver rasism mot sina egna i tron att de är anti-rasistiska mot invandrare, utan att förstå att de själva utgör en minoritet som minskar snabbt i världen.