2020-10-07, 23:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Mp har alltid sista ordet. Om s kommer med ett konstruktivt förslag så går Mp all in och förstör och hotar avbryta samarbetet.

S går med på det eftersom deras parti är genomkorrumperad, det är viktigare att sitta kvar vid makten än att jobba för väljarnas bästa

Den som sitter vid makten lever ofta med en illusion om att det är bättre om man själv genomför motståndarnas politik än om de gör det.
Citera
2020-10-07, 23:54
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Vid det här laget säger jag bara följande.Visst kan man bidra med att bistå människor om man har förmågan och överflöd för det, men det har man inte tänkt på. Det har varit uppoffring av existerande för att gynna andra, vilket betyder att om någon annan part redan nu hade verkställt en utvisning av alla icke-medborgare, hade felet fortfarande legat hos dem som tagit hit dem. Det är som galna kattkärringar, har du först 10 katter men sen skaffar 754 katter kommer samtliga 764 katter vanvårdas. Det är tyranni, högaktuellt bristande människosyn och i grunden egoism att vilja ta ansvar för fler än man kan hantera.

Vill man rädda världen är man naiv och aningslös, alternativt ond och gör något annat under den täckmanteln. Egotism är ett ord som man kommer att tänka på. Det är egoister som styr under täckmanteln om motsatsen. Klart ingen kommer tänka på det, ansvar är ett försvinnande koncept, och nu blir fler och fler icke-skrivkunniga och icke-läskunniga. En ny mörk tidsålder stundar.

Fin sammanfattning och spot-on! Kudos, för ett suveränt inlägg, mer sådant! Den förmenta godheten vinner mark för varje dag som går och det är som vanligt de mest maktlystna som går i bräschen för denna... Vad fasiken, nu skall till och med kvotflyktingarna få ta hit sina familjer om förslaget går igenom - det finns inget slut på dumheterna.
Citera
2020-10-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavette
Ja det tycker jag också, det hade räckt med 2 mån!
Det vettlösa var ju att från början konstra och använda asylinstrumentet till att låta 30-åriga lösdrivare från Iran gå i svenska gymnasier med full försörjning. Var är kopplingen till asyl???
Sen fattar alla att med våra mjukispolitiker, stödgrupper och media kommer inte en enda bli utslängd. Vi har fri invandring.
Citera
2020-10-08, 00:15
Medlem
MrsVanity1s avatar
Jag ger snart upp...alltså fy fan !
Detta är bara för djävligt men frågan är vad kan vi göra förutom att rösta rätt.
Är så less på att se Sverige bli ett ghetto och förstört.
Önskar att vi skulle kanske kan demonstrera även om det inte ligger i svenskens natur,ja alltså jag vet inte...blir bara så förtvivlad.
Citera
2020-10-08, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Har själv invandrarbakgrund. Mina föräldrar kom hit och kämpade sig upp till ett bra liv, vi klarade oss med hjälp av vår egna ansträngning. Jag vill att människor idag ska ha samma möjligheter som mina päron hade då och inte ha nån rasistisk SD politik. Jag är mycket nöjd med att MP och S kom överens, äntligen en positiv nyhet.

Vad betyder invandrarbakgrund? Att ta emot 3 miljoner tyskar på 1 år hade varit MYCKET bättre än den asylinvandring vi har haft under åren...

Från vilken tid är din föräldrar? Kanske flyttade dem hit på 80-talet?

En tid då Internet inte fanns och den mest tekniska apparaten var typ Apple Macintosh 128K och Nintendo 8-bitars...
En tid då sättet att få jobb var via kontakter eller att fysiskt ge sig ut på jakt - båda vilka krävde att du kunde kommunicera med folk - dvs kunna det svenska språket.
En tid då ALLA barn oavsett ras lekte utomhus och intergrades i samhället.

Definera rasism...lycka till för övrigt.
Det har varit tydligt genom åren att de som ens yttrar order rasism - tror på konceptet och utövar skiten själva...Hjärndöda får som är så omedvetna att de idag utöver rasism mot sina egna i tron att de är anti-rasistiska mot invandrare, utan att förstå att de själva utgör en minoritet som minskar snabbt i världen.
Citera
2020-10-08, 00:27
Medlem
Svart-Skalles avatar
Allt detta kommer sluta med att jag lämnar sverige för gott. Det är bara en tidsfråga nu.
Citera
2020-10-08, 00:29
Medlem
Röven och Morgan måste hata Sverige och svenskarna. Intressant att Miljöpartiet styr landet med järnhand. Jag är i alla fall inte medskyldig till fördärvet då jag röstat på SD dom två senaste valen.
Citera
2020-10-08, 00:53
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Röven och Morgan måste hata Sverige och svenskarna. Intressant att Miljöpartiet styr landet med järnhand. Jag är i alla fall inte medskyldig till fördärvet då jag röstat på SD dom två senaste valen.

Samma här senaste 3 .Dock så känner jag mig uppgiven för en gåns skull på riktigt...jag väntar och välkomnar ett inbördes krig eller protester eller något, ja vad som helst !
Det måste ligga och pyra ett missnöje som inte blivit mindre nu och förhoppningsvis kommer explodera i någonting eller inte .Man kan ju hoppas.
Alltså jag är förtvivlad .
Citera
2020-10-08, 00:56
Medlem
Faan, vissa gick miste om 10 tuus'n i knark och diverse!🤗
Citera
2020-10-08, 00:57
Medlem
Sandtags avatar
Oaktat vad man tycker om beslutet är det intressant vilka cucks S är, ett parti som troligtvis kommer att tangera riksdagsspärren/åka ut nästa val har järngrepp om Steffes kulor. Iofs kan jag tänka mig att beslutet lockar väljare till MP.
Citera
2020-10-08, 00:58
Medlem
glajarns avatar
Jag hoppas dom tomtarna som röstade fram denna katastrof kan ge dig ett bra svar. Men är man lagd åt det hållet så kommer det ändå inget vettigt från deras käftar.
Dom förstår inte bättre och är därför det ser ut som det gör i vårt land nu och värre kommer det att bli. Vi är påväg mot totalt förfall i vårt land. Om ni tror att kommer bli bättre så har ni aldrig haft mer fel. Det är kört för vårt land.
Citera
2020-10-08, 01:01
Medlem
Det bästa kanske vore om vi bara tog bort gränskontrollerna helt och gav ut PUT till alla så att hela Sverige kan kollapsa så fort som möjligt. Det verkar krävas att vi ska bli en failed state på samma nivå som Somalia för att svenska miffon ska vakna upp till verkligheten. Somalierna kanske till och med kan sköta Sverige bättre än lobotomi offren som sitter i riksdagen nu.
Senast redigerad av TechPriest72 2020-10-08 kl. 01:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in