Brøske advarte oss allerede i oktober 2019, da politiet hadde forhåpninger om å løse saken før nyttår,
at fallhøyden var stor.
Pågripelsen kom i april 2020, med beredskapstroppen og greier og greier...
Men så kom SH på banen med sitt trylleformular, "
Det er ikke som dere tror".
Alt var veldig hemmelig.
Og så skjedde det noe uvanlig.
Som lyn fra klar himmel kom beskjeden til de tusen hjem, da påtaleansvarlig HH møtte pressen i sin røde nuppete genser, Hagen skulle løslates fra varetekt. Like raskt som HH kom ut, snudde han på hælene og gikk tilbake dit han kom fra, mens han mumlet, ingen flere kommentarer.
Hvor er den røde tråden? Har HH strikket genser av den, eller kommer politiet til å løse saken?
Jeg har lest litt kommentarer på vgd disse dagene. Der hørte jeg om en tidligere dommer, populært kalt Lassen. Politiet kalte han bare for Løslassen, for det hørte til sjeldenheten at det førte til arrestasjoner når han var dommer.
Ja, ja, det hjelper altså lite hva politiet mener, for det er retten som avgjør. Takk og lov!
Politiet har en jobb å gjøre, og derfor er det bra at vi nå vet at
S4 er det mest undersøkte åstedet i Norges historie.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rips
Motstanden kommer nok av at du slår det bom fast. I følge media og oppdateringer fra politiet gjør ingen av de du nevnte tilsvarende.
De snakker om sannsynlighetsovervekt for at hun ble drept hjemme. Det er noe annet enn å slå fast.
Derfor tror jeg du møter motstand på dette her inne.
Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg reagerer på bastante og skråsikre uttalelser, før man har grunnlag for nettopp det, og så langt har ikke engang politiet og påtalemyndigheten kommet, og i alle fall ingen av oss.
Jeg har ingen stor mistro til politiet, fordi om jeg ikke utelukker tunnel syn, prestisje etc. kan farge etterforskningen. Jeg tror de bygger påstanden om sannsynlighetsovervekt for drap i S4 på solide fysiske bevis.
Det jeg synes er dumt er at det er så mange bastante utsagn i denne diskusjonen, at folk ikke holder alle muligheter åpne. At man skal lansere en hypotese, og presse fakta til å passe den.
Helt enig med deg om dette. Jeg synes at det er mye som fremdeles er usikkert i denne saken. Vi vet litt mer enn før, men ingenting med tyngde.