2020-10-07, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Du kan kalle det for hypotese hvis du vil, men det kommer jo til et punkt der sannsynligheten for at hun har blitt drept i S4, er så overveiende at man kan slå det fast. Politiet, Rettsmedisinsk Institutt og Lagmannsretten mener at hun ble drept der, og det er jo de som til syvende og sist "slår fast", og så har vi TT her da, som prøver å slå løs.
Det er jo ikke noe å prøve å vri seg unna med å hele tiden skal snakke om hettemannen. Det er jo ikke han jeg snakker om.
Jeg merker en voldsom motstand fra opposisjonen når jeg lager et poeng ut av at AE ble drept hjemme. Hvorfor er det slik? Er det fordi at da blir kidnappingshypotesen usannsyneliggjordt, og at det dermed peker mot TH?
Samme når jeg snakker om psykopati, så blir det denne voldsomme motstanden.
Jeg tror det er grunnen. Samme grunnen som gjør at SH argumenterer mot det.
Citera
2020-10-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Det gjorde han jo ikke, så fremt han snakker sant.

Men Hettemannen kan ha tatt turen for å ordne opp i noe uforutsett eller sjekke at alt var staget som det skulle, i tilfelle noe kom til S4 før TH kom hjem fra jobb

En skal være dødsens redd for at en har gjort en fatal feil mener jeg før en våger seg nærmt åstedet når en har kommet seg usett derifra. Denne personen er fanget opp og er han innblandet vil jeg si han skulle holdt seg vekke. Så kunne han unnsluppet.
Citera
2020-10-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Kan elektrikeren ha kommet på døren 0948 slik at operasjonen ble avbrutt? Eller ringte han kun hennes mobil?
ringte kun hennes mobil. Han er nok sjekket ut av saken.
Citera
2020-10-08, 00:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han skulle aldrig ha blivit dömd i Sverige i alla fall. Förr i tiden ja, men inte efter alla skandaler vi har haft, som Thomas Quick exempelvis (Sture Bergwall). https://sv.wikipedia.org/wiki/Sture_Bergwall
Ord mot ord funkar inte. Döma utan någon som helst teknisk bevisning är no no.
Det er unikt å bli dømt for drap uten lik, men vedkommende i den saken hadde mye på rullebladet sitt fra før bl.a. legemsbeskadigelse med døden til følge (svigerfaren).

https://www.dagbladet.no/nyheter/unikt-a-bli-drapsdomt-uten-lik/65197232

Sitat: "Da hevdet hun (eks-kona) at hun med egne øyne så Pedersen slå Ann-Helen Karlsen i hodet med en hammer flere ganger, før han kvalte henne. Deretter skal han ha ført henne et stykke ut på fjorden, og senket henne ved hjelp av et betongelement."

Sitat: "Helge Ivar Breland Pedersen ble i 1996 dømt til fem år fengsel for legemsbeskadigelse med døden til følge, etter at han året før, sammen med en kamerat, slo og sparket sin svigerfar slik at han senere døde av hjernehinneblødning."

Sitat: "Pedersen er tidligere dømt for grov vold mot eks-kona som nå skal vitne mot ham, og er nå også tiltalt for drapsforsøk på henne. Videre står han tiltalt for flere voldtekter av ei tidligere venninne.."
Citera
2020-10-08, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Du kan kalle det for hypotese hvis du vil, men det kommer jo til et punkt der sannsynligheten for at hun har blitt drept i S4, er så overveiende at man kan slå det fast. Politiet, Rettsmedisinsk Institutt og Lagmannsretten mener at hun ble drept der, og det er jo de som til syvende og sist "slår fast", og så har vi TT her da, som prøver å slå løs.
Det er jo ikke noe å prøve å vri seg unna med å hele tiden skal snakke om hettemannen. Det er jo ikke han jeg snakker om.
Jeg merker en voldsom motstand fra opposisjonen når jeg lager et poeng ut av at AE ble drept hjemme. Hvorfor er det slik? Er det fordi at da blir kidnappingshypotesen usannsyneliggjordt, og at det dermed peker mot TH?
Samme når jeg snakker om psykopati, så blir det denne voldsomme motstanden.

Motstanden kommer nok av at du slår det bom fast. I følge media og oppdateringer fra politiet gjør ingen av de du nevnte tilsvarende.
De snakker om sannsynlighetsovervekt for at hun ble drept hjemme. Det er noe annet enn å slå fast.

Derfor tror jeg du møter motstand på dette her inne.

Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg reagerer på bastante og skråsikre uttalelser, før man har grunnlag for nettopp det, og så langt har ikke engang politiet og påtalemyndigheten kommet, og i alle fall ingen av oss.

Jeg har ingen stor mistro til politiet, fordi om jeg ikke utelukker tunnel syn, prestisje etc. kan farge etterforskningen. Jeg tror de bygger påstanden om sannsynlighetsovervekt for drap i S4 på solide fysiske bevis.

Det jeg synes er dumt er at det er så mange bastante utsagn i denne diskusjonen, at folk ikke holder alle muligheter åpne. At man skal lansere en hypotese, og presse fakta til å passe den.
Citera
2020-10-08, 01:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er unikt å bli dømt for drap uten lik, men vedkommende i den saken hadde mye på rullebladet sitt fra før bl.a. legemsbeskadigelse med døden til følge (svigerfaren).

https://www.dagbladet.no/nyheter/unikt-a-bli-drapsdomt-uten-lik/65197232

Sitat: "Da hevdet hun (eks-kona) at hun med egne øyne så Pedersen slå Ann-Helen Karlsen i hodet med en hammer flere ganger, før han kvalte henne. Deretter skal han ha ført henne et stykke ut på fjorden, og senket henne ved hjelp av et betongelement."

Sitat: "Helge Ivar Breland Pedersen ble i 1996 dømt til fem år fengsel for legemsbeskadigelse med døden til følge, etter at han året før, sammen med en kamerat, slo og sparket sin svigerfar slik at han senere døde av hjernehinneblødning."

Sitat: "Pedersen er tidligere dømt for grov vold mot eks-kona som nå skal vitne mot ham, og er nå også tiltalt for drapsforsøk på henne. Videre står han tiltalt for flere voldtekter av ei tidligere venninne.."

Livet är bra orättvist. Polisen tycks varken ha dykt efter Anne-Helen eller scannat av herr Pedersens bostad. Eller gjort ljudprover eller vittjat traktens övrrvakningskameror eller basunerat ut sina misstankar i pressen. Det måste bero på den gamla vanliga särbehandlingen av miljardärer med lillehammerkomplex, soltäck hy och lantlig charm.

Herr Pedersen tycks ju rent av helt sonika ha städats undan på gamla meriter o oprövade anklagelser. Huu.

Hur ska det gå här då där man inte ens kan se sånt i vågskålen?

Om ändå valpar kunde vittna!
(Fast skulle de då ens tala på norska?)
Senast redigerad av Lonnrot 2020-10-08 kl. 01:39.
Citera
2020-10-08, 01:41
Medlem
La oss si dette var ment som kidnapping.

Noe gikk galt, kanskje AEH døde, det ble søl og mye måtte improviseres. Det ble tatt høyde for at de måtte tilbake. Honet ble derfor lagt foran ytterdøren som et tiltak for å kunne sjekke om åstedet var forstyrret og de ikke kunne komme tilbake.

Videre; GM kom på noe som burde blitt gjort. Først gikk han innom Futurum for å se om bilen til TH/politiet/annet mistenkelig kunne observeres før han gikk til søppeldunkene for å se om honet var flyttet.

Gir dette mening? Evnt hvorfor ikke.
Citera
2020-10-08, 01:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Livet är bra orättvist. Polisen tycks varken ha dykt efter Anne-Helen eller scannat av herr Pedersens bostad. Eller gjort ljudprover eller vittjat traktens övrrvakningskameror eller basunerat ut sina misstankar i pressen. Det måste bero på den gamla vanliga särbehandlingen av miljardärer med lillehammerkomplex, soltäck hy och lantlig charm.

Herr Pedersen tycks ju rent av helt sonika ha städats undan på gamla meriter o oprövade anklagelser. Huu.

Hur ska det gå här då där man inte ens kan se sånt i vågskålen?

Om ändå valpar kunde vittna!
(Fast skulle de då ens tala på norska?)
Dessverre tror jeg at det ofte er slik for disse skjebnene, belastede mennesker, enten på ene eller andre måten. De har kanskje det felles mange av dem, at ingen har kjempet for deres rett, hverken i livet eller etter døden.
Der er vi nok enig.
Citera
2020-10-08, 02:55
Avslutad
Brøske advarte oss allerede i oktober 2019, da politiet hadde forhåpninger om å løse saken før nyttår, at fallhøyden var stor.

Pågripelsen kom i april 2020, med beredskapstroppen og greier og greier...

Men så kom SH på banen med sitt trylleformular, "Det er ikke som dere tror".
Alt var veldig hemmelig.
Og så skjedde det noe uvanlig.
Som lyn fra klar himmel kom beskjeden til de tusen hjem, da påtaleansvarlig HH møtte pressen i sin røde nuppete genser, Hagen skulle løslates fra varetekt. Like raskt som HH kom ut, snudde han på hælene og gikk tilbake dit han kom fra, mens han mumlet, ingen flere kommentarer.

Hvor er den røde tråden? Har HH strikket genser av den, eller kommer politiet til å løse saken?

Jeg har lest litt kommentarer på vgd disse dagene. Der hørte jeg om en tidligere dommer, populært kalt Lassen. Politiet kalte han bare for Løslassen, for det hørte til sjeldenheten at det førte til arrestasjoner når han var dommer.

Ja, ja, det hjelper altså lite hva politiet mener, for det er retten som avgjør. Takk og lov!

Politiet har en jobb å gjøre, og derfor er det bra at vi nå vet at S4 er det mest undersøkte åstedet i Norges historie.

Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Motstanden kommer nok av at du slår det bom fast. I følge media og oppdateringer fra politiet gjør ingen av de du nevnte tilsvarende.
De snakker om sannsynlighetsovervekt for at hun ble drept hjemme. Det er noe annet enn å slå fast.

Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg reagerer på bastante og skråsikre uttalelser, før man har grunnlag for nettopp det, og så langt har ikke engang politiet og påtalemyndigheten kommet, og i alle fall ingen av oss.

Jeg har ingen stor mistro til politiet, fordi om jeg ikke utelukker tunnel syn, prestisje etc. kan farge etterforskningen. Jeg tror de bygger påstanden om sannsynlighetsovervekt for drap i S4 på solide fysiske bevis.

Det jeg synes er dumt er at det er så mange bastante utsagn i denne diskusjonen, at folk ikke holder alle muligheter åpne. At man skal lansere en hypotese, og presse fakta til å passe den.
Helt enig med deg om dette. Jeg synes at det er mye som fremdeles er usikkert i denne saken. Vi vet litt mer enn før, men ingenting med tyngde.
Citera
2020-10-08, 05:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dessverre tror jeg at det ofte er slik for disse skjebnene, belastede mennesker, enten på ene eller andre måten. De har kanskje det felles mange av dem, at ingen har kjempet for deres rett, hverken i livet eller etter døden.
Der er vi nok enig.

Jag tror andra fiskar kräver andra nät. Men de borde ha dykt efter Ann-Helen... när de nu hade ett vittnesmål som kunde ha prövats...
Citera
2020-10-08, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rips

Når man ser på HVEM denne motstanden kommer ifra, så ser man at det er samme som mener at politiet har tunnelsyn, at Anne ble kidnappet, at TH ikke står bak osv.
Lagmannsretten har slått fast at hun ble drept hjemme, men det passer dårlig hvis man prøver å lage et bilde av at kidnappingen har skjedd, og at brevet ekte.
Alle i oposisjonen prøver å holde skjult at de er her for å prøve å "frikjenne" TH her i tråden, men det lyser gjennom når jeg trykker på disse knappene; drap i Sloraveien, skilsmisse og psykopati.
Citera
2020-10-08, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Jeg tror det er grunnen. Samme grunnen som gjør at SH argumenterer mot det.

Ja, det ble voldsom motstand fra han også når politiet skiftet hypotese husker jeg. Veldig uenig. Husker han ble intervjuet i juni 2019 når de skiftet hypotese, og han sa at han skulle gå inn å ta en prat med politiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in