Citat:
Ursprungligen postat av
imola01
Nej och nej. Jag lovar dig att det där inte stämmer. Förut när dejtingen var avsevärt mycket enklare så kunde jag utan problem styra upp träffarna antingen direkt hos mig eller hos henne, så sågs vi och knullade direkt. Idag är det omöjligt för en kille som mig, jag som tidigare fick 50 matchningar per dag, att få 5 matchningar på en dag. Det är något som har förändrats markant med dejtingen och eftersom fler och fler blir beroende av nätet och appar så blir vi samtidigt mycket mer sårbara och beroende av dessa saker, dopaminkickarna är inte lika givande längrr och man letar efter nåt som stimulerar dopamin-nivåerna...
Det händer fortfarande att vi ses hemma hos nån men det är ju knepigt att ens få några träffar med kvinnor överhuvudtaget. Men att kvinnor skulle ha nåt säkerhetstänk stämmer inte.
Jag kan inte svara för hur en 20-årig kvinna tänker, då jag inte är det.
Men som äldre och lite garvad av att ha pratat med en del män i syfte för sex, så kommer säkerhetstänket högt upp såvida man inte ses på en offentlig plats mitt på dagen. Gäller det att ses hemma hos mannen eller mig för uttalat sex, så vill åtminstone jag känna mig så säker jag kan på att jag vet vem jag har att göra med, för det finns dom som inte är att lita på. Och det borde väl även yngre kvinnor på Tinder ha kommit på i takt med att dom träffat män och lärt sig efter vägen?
Men hur dejtingen på Tinder har ändrats kan jag inte uttala mig om, men att vissa kvinnor har säkerhetstänk vet jag säkert.
Det kan kanske ligga något i det du säger om dopaminkickar, men det vet jag inte heller något om.
Min erfarenhet från annan typ av dejting säger mig att en liten klick män blir "sjuka" dagen före bokad träff, och sannolikt har dom hittat någon mer spännande kvinna, eller så svek nerverna bara. Men det heter att dom blivit sjuka...
Det kan säkert vara samma för kvinnor ibland?