2020-10-07, 17:24
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Det finns väl en massa tänkbara orsaker. Tjejer har möjlighet att träffa någon annan kille i stort sett när som helst.
Det är i och för sig sant, men hur många snygga, intressanta killar kan det möjligen vara som står på tur? Efter att ha haft en kvinnlig fejkprofil så kan jag konstatera att det är kanske vart 50:e svep som är intressant. Sedan ska man dessutom dyka upp i kortleken och matcha med denne.

Jag tror väl egentligen att det bottnar i att tjejer inte söker seriöst utan ser dejting som ett fritidsnöje.
Citera
2020-10-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Jag har tänkt en del på Tinder-appen på sistone och känner att jag gärna vill ha svar från er som frekvent använder appen. Frågorna är främst riktade till heterosexuella män/killar:

- Brukar ni överhuvudtaget få svar efter att ha skickat ett ordentligt första meddelande efter en matchning?
- Hur ofta händer det på ett ungefär att tjejen slutar svara alternativt tar bort matchingen mitt i en konversation?
- Upplever ni att det ofta händer att tjejen i fråga ställer in en planerad dejt?
-Både ja och nej, mer ja än nej skulle jag säga. Snitt kanske 70-75 % ger mig svar. 10-15% en givande konversation. 5% väldigt sköna över text. Typ så.

- mitt i en konversation aldrig. Men jag har matchat med vissa som tagit bort den direkt.

- Nej. Det har aldrig hänt för mig personligen.
Citera
2020-10-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Det är i och för sig sant, men hur många snygga, intressanta killar kan det möjligen vara som står på tur? Efter att ha haft en kvinnlig fejkprofil så kan jag konstatera att det är kanske vart 50:e svep som är intressant. Sedan ska man dessutom dyka upp i kortleken och matcha med denne.

Jag tror väl egentligen att det bottnar i att tjejer inte söker seriöst utan ser dejting som ett fritidsnöje.
Exakt så. Jag har fått se tjejers tinder, både bekanta och några jag träffat. De har inte alltid så mycket match som man tror. Dom kan om dom absolut skulle vilja, men så selektiva som många är, så blir det inte så att de matchar med så jävla många. Den enda gången jag personligen fått se en tjej med typ 3-400 st var då hon haft appen i typ 3 år.

Men sedan är det ju självklart olika, då vissa hittar sina typer mer frekvent än andra. Mindre kräsna, eventuellt osv. Men gillar ditt inlägg!
Citera
2020-10-07, 18:30
Medlem
Citat:

Nej du har ju en poäng. Du tog mig väldigt bokstavligt.

Jag omformulerar. Tjejen har fler möjligheter än vad killen hon skulle träffa (generellt sett). Därav är inte den enskilda första dejten lika viktig för tjejen som för killen. Killen skulle knappast ställa in pga att han känner sig seg.

Visst kan många tjejer se dejtandet som ett fritidsnöje, helt klart. Det gör väl många killar med? Jag själv söker inte nödvändigtvis seriöst, så där hänger jag inte riktigt med i vad din poäng är gällande en inställd dejt.
Citera
2020-10-07, 19:39
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Nej du har ju en poäng. Du tog mig väldigt bokstavligt.

Jag omformulerar. Tjejen har fler möjligheter än vad killen hon skulle träffa (generellt sett). Därav är inte den enskilda första dejten lika viktig för tjejen som för killen. Killen skulle knappast ställa in pga att han känner sig seg.

Visst kan många tjejer se dejtandet som ett fritidsnöje, helt klart. Det gör väl många killar med? Jag själv söker inte nödvändigtvis seriöst, så där hänger jag inte riktigt med i vad din poäng är gällande en inställd dejt.

Det fetmarkerade är enligt mina erfarenheter så sant som det kan bli. Av den anledningen tror jag också att tjejer har det lättare att gå vidare ifall deras dejt inte vill ses eller inte längre är intresserad av fortsatt kontakt. Det är bara att fiska upp telefonen och välja ut någon annan som tidigare hört av sig.

En kille måste däremot oftast börja om från noll. För vissa killar kan det ta flera veckor, kanske rent av flera månader innan han får igång en ordentlig konversation som kan leda till en dejt i verkliga livet.
Citera
2020-10-07, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Det fetmarkerade är enligt mina erfarenheter så sant som det kan bli. Av den anledningen tror jag också att tjejer har det lättare att gå vidare ifall deras dejt inte vill ses eller inte längre är intresserad av fortsatt kontakt. Det är bara att fiska upp telefonen och välja ut någon annan som tidigare hört av sig.

En kille måste däremot oftast börja om från noll. För vissa killar kan det ta flera veckor, kanske rent av flera månader innan han får igång en ordentlig konversation som kan leda till en dejt i verkliga livet.
Enig.

Kliver man dock ur sammanhanget och reflekterar över en inställd dejt ”neutralt” (som ställs in iaf med några timmars varsel från tjejens sida, det ska ju ske någorlunda snyggt) från en tjejs perspektiv så är det ju faktiskt ett smart sätt för tjejen att få en uppfattning om killen utan att ens träffa honom. Hans reaktion på en inställd dejt kan ju säga henne en hel del.

Nu tror jag knappast att tjejer tänker så, men det är ju ett sätt att sålla också...
Citera
2020-10-07, 21:02
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Enig.

Kliver man dock ur sammanhanget och reflekterar över en inställd dejt ”neutralt” (som ställs in iaf med några timmars varsel från tjejens sida, det ska ju ske någorlunda snyggt) från en tjejs perspektiv så är det ju faktiskt ett smart sätt för tjejen att få en uppfattning om killen utan att ens träffa honom. Hans reaktion på en inställd dejt kan ju säga henne en hel del.

Nu tror jag knappast att tjejer tänker så, men det är ju ett sätt att sålla också...

Jag har faktiskt aldrig tänkt i de banorna men nu när du säger det är det inte helt omöjligt att i varje fall vissa tjejer tänker så. Det kan mycket väl vara ett tydligt sätt att ta reda på ifall killen är den lugna resonerande typen eller otäcka aggressiva typen som ska hålla på att ifrågasätta inställandet av dejten.

Jag tycker dock att det kan vara befogat att ifrågasätta en tjej som ställer in med kort varsel utan rimlig anledning.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-10-07 kl. 21:05.
Citera
2020-10-07, 21:09
Medlem
Citat:
Enig.

Problemet är att den strategin sållar bort killarna med frisk hjärna och de killar som fortfarande är intresserade är några tofflar med panik.
Citera
2020-10-07, 21:26
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Problemet är att den strategin sållar bort killarna med frisk hjärna och de killar som fortfarande är intresserade är några tofflar med panik.
Precis. Någon strategi kan man därför knappast tala om.

Sinnebilden är en cuck som sitter hemma och väntar på att en tjej ska boka in honom (bland alla andra).
Senast redigerad av lakritc 2020-10-07 kl. 21:41.
Citera
2020-10-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.

Citat:
Precis. Någon strategi kan man därför knappast tala om.

Sinnebilden är en cuck som sitter hemma och väntar på att en tjej ska boka in honom (bland alla andra).
Det är ju givetvis fritt att skippa att försöka att träffa en tjej som flakeat om man nu är rädd för att känna sig som en toffel/cuck bara för att man inte har koll på hur man ska bete sig vid ett sådant tillfälle.
Citera
2020-10-07, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kanske oro i sista stund? Vad jag har förstått på några kvinnor jag känner och som har dejtat någon enstaka gång via internet, så är det lite småläskigt att träffa en främmande man för första gången. Det kan ge kalla fötter.
Nej och nej. Jag lovar dig att det där inte stämmer. Förut när dejtingen var avsevärt mycket enklare så kunde jag utan problem styra upp träffarna antingen direkt hos mig eller hos henne, så sågs vi och knullade direkt. Idag är det omöjligt för en kille som mig, jag som tidigare fick 50 matchningar per dag, att få 5 matchningar på en dag. Det är något som har förändrats markant med dejtingen och eftersom fler och fler blir beroende av nätet och appar så blir vi samtidigt mycket mer sårbara och beroende av dessa saker, dopaminkickarna är inte lika givande längrr och man letar efter nåt som stimulerar dopamin-nivåerna...
Det händer fortfarande att vi ses hemma hos nån men det är ju knepigt att ens få några träffar med kvinnor överhuvudtaget. Men att kvinnor skulle ha nåt säkerhetstänk stämmer inte.
Citera
2020-10-07, 23:36
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imola01
Nej och nej. Jag lovar dig att det där inte stämmer. Förut när dejtingen var avsevärt mycket enklare så kunde jag utan problem styra upp träffarna antingen direkt hos mig eller hos henne, så sågs vi och knullade direkt. Idag är det omöjligt för en kille som mig, jag som tidigare fick 50 matchningar per dag, att få 5 matchningar på en dag. Det är något som har förändrats markant med dejtingen och eftersom fler och fler blir beroende av nätet och appar så blir vi samtidigt mycket mer sårbara och beroende av dessa saker, dopaminkickarna är inte lika givande längrr och man letar efter nåt som stimulerar dopamin-nivåerna...
Det händer fortfarande att vi ses hemma hos nån men det är ju knepigt att ens få några träffar med kvinnor överhuvudtaget. Men att kvinnor skulle ha nåt säkerhetstänk stämmer inte.

Jag kan inte svara för hur en 20-årig kvinna tänker, då jag inte är det.
Men som äldre och lite garvad av att ha pratat med en del män i syfte för sex, så kommer säkerhetstänket högt upp såvida man inte ses på en offentlig plats mitt på dagen. Gäller det att ses hemma hos mannen eller mig för uttalat sex, så vill åtminstone jag känna mig så säker jag kan på att jag vet vem jag har att göra med, för det finns dom som inte är att lita på. Och det borde väl även yngre kvinnor på Tinder ha kommit på i takt med att dom träffat män och lärt sig efter vägen?

Men hur dejtingen på Tinder har ändrats kan jag inte uttala mig om, men att vissa kvinnor har säkerhetstänk vet jag säkert.
Det kan kanske ligga något i det du säger om dopaminkickar, men det vet jag inte heller något om.
Min erfarenhet från annan typ av dejting säger mig att en liten klick män blir "sjuka" dagen före bokad träff, och sannolikt har dom hittat någon mer spännande kvinna, eller så svek nerverna bara. Men det heter att dom blivit sjuka...
Det kan säkert vara samma för kvinnor ibland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in