Synd vi har så fjollig millitär också.. Annars hade ju en millitärkupp suttit bra nu.. Och diktatur en period, för att nollställa och rensa hela vårt system..
Varför är detta något uppseendeväckande? Alla etablerade partier har jobbat decennier på att maxa migrationen till Sverige, inte bara Mp. Är det något som jag inte är orolig för är att dessa partier kommer göra något för att hindra massinvandringen. Vad som helst kan hända tom en påstådd pandemi, men massinvandringen fortsatte obehindrat ändå.
Återigen visar detta hur totalt opålitliga Socialdemokraterna är. Var inte många dagar sen Löfven själv sa att välfärden hotas med ökad invandring. Nu får vi det av ett litet extremistparti som är infiltrerat av islamister. Folk tror fortfarande att S är ett arbetarparti allt medans allt blir sämre och sämre i välfärden. Att Sverige inte gick o rädda längre visste vi, men nu detta. Det förvånar mig om det fortfarande går att få sjukvård och pensioner om 10 år. Det är kört!! Socialdemokratin med den sjuka ledningen bestående av
1 Löfven- svetsare
2 Morgan- ständigt ljugande och säger att allt ska lösa sig i kommande utredningar
3 Strandhäll Notoriskt otrogen. Lika falsk i det politiska spelet
4 Ygeman- vägrade betala hyra och förstörde ett helt hus. Ägarna hamnade hos kronofogden pga kostnader att reparera huset
5 Eliasson som förstört varenda myndighet
5 Mina Sahlin ljuger jämt och är en notorisk fifflare
7 Marjasin
Nä jag orkar inte. Svenska folket är så lurade men inser det inte. Deras a- kassa blir max 5000 om några år bara.
Kom inte och gnäll sen när era föräldrar pinas till döds för att välfärden inte längre finns
Ja det är dags att alla arbetare börjar inse detta, S idag är arbetarfientliga.
Tror inte oinsatta väljare förstår det dock. En majoritet av kvinnor röstar ju arbetarfientligt.
Intressant paradigmskifte där höger nu är för arbetare och vänster för eliten.
En farlig situation. När arbetarklassen inser att sossarna svikit dem kan de röra på sig snabbt. En del har redan gått till SD men det är inte omöjligt att fler går till odemokratiska partier både till höger och till vänster, som de gjorde i den tyska Weimarrepubliken.
En farlig situation. När arbetarklassen inser att sossarna svikit dem kan de röra på sig snabbt. En del har redan gått till SD men det är inte omöjligt att fler går till odemokratiska partier både till höger och till vänster, som de gjorde i den tyska Weimarrepubliken.
Jo men om det är något parti som luktar 30-talet så är det S. De vill ju förbjuda alternativ media och kritiska röster på sociala media. Allt för att kväsa folkviljan.
Kommer Vänsterpartiet rösta för det här eller tycker dom detta är alldeles för hårt? Enda chansen att detta inte får igenom i riksdagen är väl att V inte skulle rösta för det?
C är för
MP är för
S är för
Dessa tre partier har tillsammans ca 40% vilket inte räcker, inte ens med L hade det räckt.
Jag har tänkt i samma banor. Nuvarande politiska läge påminner mycket om Weimarrepubliken. Politisk obeslutsamhet, polarisering mellan höger vänster, ösa ut (corona) pengar vilket kan leda till hyperinflation och en väntande massarbetslöshet.
Väntar bara på att en mustaschprydd man ska ställa sig på en öltunna och hålla tal.
Jag tycker det är fantastiskt att en någorlunda human asylpolitik nu förhoppningsvis drivs igenom. Många av de tusentals afghaner som nu befunnit sig i Sverige i 5 år, lärt sig språket, gått ut gymnasiet och försökt kämpa för att få ett värdigt liv kan nog snart pusta ut. Äntligen får man lite positiva besked. Detta är såklart en väldigt positiv nyhet för de som bryr sig om människor oavsett härkomst.
Är det vanligt att en svensk regering gör tillägg till utredningar som ska ut på remiss? Jag tänker att remissinstanserna är ju till för att få in synpunkter på utredningar och därefter lägger regeringen en proposition.
Jag tycker det är fantastiskt att en någorlunda human asylpolitik nu förhoppningsvis drivs igenom. Många av de tusentals afghaner som nu befunnit sig i Sverige i 5 år, lärt sig språket, gått ut gymnasiet och försökt kämpa för att få ett värdigt liv kan nog snart pusta ut. Äntligen får man lite positiva besked. Detta är såklart en väldigt positiv nyhet för de som bryr sig om människor oavsett härkomst.
Härligt att flashbacks rasister går bananas.
Trevligt, ännu en verklighetsfrånvänd ideolog som intalar sig själv. Antar att det endast handlar om provokation, annars är din naivism endast skrämmande.
Härligt att flashbacks rasister går bananas.
Vilken naiv människa du är.
Tror inte det är många rasister här. Mer realistiskt funtade skulle jag säga och inte drömmare som dig. Ser du inte hur samhället ser ut och vilket håll vi går med den förda politiken? Antar att du har det väldigt gott ställt och lever i ett fint område. Vakna för fan.
Däremot skapar nog dagens politiker rasism och politikerförakt om något när man ständigt går emot folkviljan där en majoritet, ca 60-65% vill ha betydligt mindre invandring.
Utöver det, bryr du dig inte om vår kultur? Massinvandring har en tendens att radera ut den och skapa utanförskap och en underklass. Vad säger du till alla dessa människor? Bryr du dig inte om de ökande klyftorna i samhället som är en direkt konsekvens av invandringen?