2020-10-07, 17:39
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirenbang
Tack för din röst. Som Jimmie tidigare poängterat så kommer Sverige högst troligen aldrig kunna gå tillbaka till Bullerby-idyllen. Samhällsförändringar och folkvandringar kommer alltid ske

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Varför förespråkar SD såkallad öppen svenskhet när det går stick i stäv med bevarandet av det etniska svenska? Man förnekar en folkgrupps existens genom att säga att alla kan bli den. Om Sverige övertid skulle befolkas av 100% afrikaner så spelar det ingen roll för SD så länge dom har anammat svensk kultur och ser sig som svenskar. Hur är det i svenskars intressen?

Citat:
Ursprungligen postat av sirenbang
SD har inget fokus på biologi utan ser på samhällen utifrån kulturyttringar. Respekterar frågan men partiet har helt enkelt ett annat synsätt. Tror du hittar mer medhåll i NMR eller liknande.

Varför inte?

Slänger ni ut 2 miljoner invandrare som kommit senaste 15 åren och sätter stopp för MENA-invandring kan Sverige bli vitt och tryggt igen.

Dom är 20-30% utländska i Sverige, snart är dom 50% och sen är svenskar minoritet i sitt eget land.

Vill du själv gå runt bland afrikaner och muslimer i majoritet i framtiden?
Citera
2020-10-07, 18:05
Medlem
blobben!!!s avatar
En AMA är helt värdelös utan bevis för att TS är den han påstår sig vara.

Med det sagt. Är det många som köper SD-underkläder? Har ni kalsonger med blåsippan?
Citera
2020-10-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Hur ser ni på lagen hets mot folkgrupp?

Detta skulle jag också vilja veta. Hur ser ni på HMF lagstiftningen och dess ensidiga tillämpning där bara vita döms?

Hur ser ni på yttrandefrihet? Vill ni avskaffa HMF lagen?

Hur ser ni på skolundervisningen? Ska den vara ett propagandaverktyg som t ex förnekar de stora skillnaderna i IQ mellan afrikaner och européer?

Anser ni att t ex Hitler är lika mycket värd som Moder Theresa? Dvs anammar ni floskeln om allas lika värde oavsett vandel?
Citera
2020-10-07, 18:17
Medlem
Anta att vi byter ut alla svenskar i Sverige mot afrikaner eller spanjorer eller britter eller annat valfritt folkslag, men med bibehållen svensk kultur i landet. Skulle folkutbytet spela någon roll?
Citera
2020-10-07, 18:37
Medlem
Musik.mannens avatar
Många gamla arbetarväljare har gått över från S till SD.
Vad är SDs syn på vanliga arbetare?
Citera
2020-10-07, 18:57
Medlem
Samtyckeslagen. Vad anser ni om den?
Citera
2020-10-07, 19:01
Medlem
Sexualundervisningen i skolor. Är den bra som den är eller bör den förändras/utökas/minskas? Varför?
Senast redigerad av enhalvboj 2020-10-07 kl. 19:05.
Citera
2020-10-07, 19:06
Medlem
Hur ser ni på klimathotet? Vad vill ni förbättra på den fronten?
Citera
2020-10-07, 19:14
Medlem
Ett förslag beträffande public service:

Ställ krav på 1 timmes sändning varje dag för riksdagspartier att dela på. Helt producerat av respektive parti med egna programledare. Fördelas efter % i valet. 365 timmar, 20% för ett parti ger 73 timmars programtid.

Kan vara partiföreträdare, debatt eller en speciell film de vill sända.

Edit: Ännu hellre alla partier som kommer över 0,5% för vara med. Dvs ej endast riksdagspartier. Fi och AfS måste få en chans att vara med.
Senast redigerad av Kosegutten 2020-10-07 kl. 19:23.
Citera
2020-10-07, 19:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Varför skulle jag inte ifrågasätta dom på de punkter jag inte håller med om? Finns ju ingen anledning att ställa frågor om de punkter jag håller med dom.

Man kan ställa frågor om det man inte vet. Varför fråga om något man vet att partiet inte tycker som en själv? Jag är bara trött på att alla som är invandringskritiker vill att SD skall ändra sin politik på alla andra områden till att passa dem själva. Libertarianer, liberaler, nazister; alla vill att SD skall ändras till deras lilla ideologiska nisch för att ni är invandringskritiska men inte håller med SD i något annat. Skaffa egna partier. Nej just det ingen vill rösta på de partierna.
Citera
2020-10-07, 19:36
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Jag skriver ju sanningen. Det har gjorts olämpliga inlägg på kontot som nu utger sig för att vara SD-riks. Det är inte till deras fördel att vilja utvisa personer för att de går mot röd gubbe, men det är ju vällovligt att få information om hur de tänker. Mitt förtroende sjönk därmed som en sten.

Jag skulle vara tacksam om någon kunde utvisa invandrare som går mot röd gubbe😆😁👍 fy fan vad mycket enklare allt skulle bli.
Citera
2020-10-07, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Man kan ställa frågor om det man inte vet. Varför fråga om något man vet att partiet inte tycker som en själv? Jag är bara trött på att alla som är invandringskritiker vill att SD skall ändra sin politik på alla andra områden till att passa dem själva. Libertarianer, liberaler, nazister; alla vill att SD skall ändras till deras lilla ideologiska nisch för att ni är invandringskritiska men inte håller med SD i något annat. Skaffa egna partier. Nej just det ingen vill rösta på de partierna.

SD röstarna skulle ha mycket att vinna på att stödrösta in AfS och MED. Dels så kommer procenten till nytta i omröstningar i riksdagen och sedan blir det enklare för SD som parti att segla alltmer åt vänster som de har svårt för annars. SD kan då bli tydligare i vänster/högerfrågor där de nu inte vill profilera sig pga att de inte vill skrämma bort högerröster. SD kan då utveckla sin politik och slippa enfrågestämpeln och samtidigt ha ett bredare stöd i riksdagen genom att backas upp av AfS och MED i invandringsfrågorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in