2020-09-06, 20:31
Medlem
Ovcharkas avatar
Konsum/Coop/Obs!/Netto etc är ett nödvändigt ont. Låt invandrare och bidragstagare handla där.

Vi måste ju ha en motpol till ICA. Om de sistnämnda får monopol så skulle 1 av 100 ha råd att köpa vettig mat.

Så kriga på, Konsum (Eller vad ni heter)!
Citera
2020-09-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Enligt wikipedia avvecklades koncepten Prix, B&W och Obs! samtidigt under 2001 och blev Coop Forum (fast min lokala hade stängt sedan flera år). Jag minns att Prix fanns när jag började gymnasiet 1995.
Ingen uppgift om när Prix introducerades? 80-tal har jag för mig, men mer exakt minns jag inte tyvärr.
Citera
2020-09-07, 01:11
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Prix fanns här i Umeå, men har för mig att det var på 80-talet, någon som kan bekräfta tidpunkten?
Prix lanserades 1993 enligt en jubileumsskrift från Coop.
Citera
2020-09-07, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Prix lanserades 1993 enligt en jubileumsskrift från Coop.
Ok, var tydligen inne på ett decennium för tidigt!
Citera
2020-09-07, 01:15
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Ok, var tydligen inne på ett decennium för tidigt!

Måste ha varit något norrländskt koncept. Har aldrig sett det söder om Hässleholm.
Citera
2020-09-07, 09:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Enligt min pappa hade de ett lågpriskoncept under 80 talet kallat "Blåvitt" med skittrista förpackningar som skrek "jag har inte råd att handla riktiga grejer"..
Coop har inte gjort mycket bra under decennierna verkar det som..
KF var först med eget märke, alla har det idag. Eldorado, ICA-basic etc.
På den tiden hade KF egen tillverkning av allt från kaffe till tvättmedel. Idag köper man in allt från externa leverantörer precis som ICA.
Citera
2020-09-07, 10:02
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Haha, det kommer jag ihåg. Vilket misslyckande... Bild: https://kf.se/wp-content/uploads/2016/12/2-in-1.jpg
Helt otroligt hur de kan misslyckas gång efter gång.

Är det inte bara samma sak som ICAs Basic och Euroshopper
Citera
2020-09-07, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Konsum/Coop/Obs!/Netto etc är ett nödvändigt ont. Låt invandrare och bidragstagare handla där.

Vi måste ju ha en motpol till ICA. Om de sistnämnda får monopol så skulle 1 av 100 ha råd att köpa vettig mat.

Så kriga på, Konsum (Eller vad ni heter)!
Varför skulle de handla i en av de dyraste affärerna? Där skulle de inte få mycket för sina pengar!
Citera
2020-09-07, 23:23
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Enligt min pappa hade de ett lågpriskoncept under 80 talet kallat "Blåvitt" med skittrista förpackningar som skrek "jag har inte råd att handla riktiga grejer"..
Coop har inte gjort mycket bra under decennierna verkar det som..
Blåvitt upphörde 2003 (även kort gästspel 2011). Det kändes som att det var de billiga förpackningarna som gjorde att varorna blev billigare, det var vad jag trodde länge. Coop borde pröva det igen med sina nya butiker.

Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Är det inte bara samma sak som ICAs Basic och Euroshopper
Kvalitetsmässigt litar jag nog mest på Blåvitt ändå.
Citera
2020-10-07, 16:55
Medlem
Spännande att se hur länge det håller, tvivlar på att Coop kan ha kvar alla butiker man har ställt om med tanke på hur lite folk det är i dom jag sett.
https://www.market.se/premium/unika-...under-sommaren
Citat:
Coop stängde 29 ”Netto-butiker” – och tappade många kunder. Men nya affärschefen är inte orolig över sommarens bakslag. ”Omställda butiker får ett starkt mottagande”, säger Jim Törnroth.

Såg en nyhet om att någon ska starta en ny lågpriskedja, kan ju hoppas att det påminner om Netto. Står inte mycket om man inte är inloggad.
https://www.market.se/nyhet/lagprisv...-lite-hardcore
Citera
2020-10-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomy

Såg en nyhet om att någon ska starta en ny lågpriskedja, kan ju hoppas att det påminner om Netto. Står inte mycket om man inte är inloggad.
https://www.market.se/nyhet/lagprisv...-lite-hardcore
Ja det var inte mycket man fick ut om man inte kan logga in. Strömstad mat står det väl på hans kläder? Kanske öppnar butiker i Västsverige då?
Citera
2020-10-08, 19:33
Medlem
Nu verkar det hända saker?!
"
Ny matbutik på väg in i Borås: ”Kanske Sveriges billigaste”
Hässleholmen har varit utan matbutik sedan i somras.
Men nu är en ny aktör på väg in i Nettos tidigare lokaler.
– Vi ska ta upp kampen med butikerna som ligger i närheten, säger platschefen Enrico Stolz.
"
Enrico som öppnar butiken är fd anställd på Netto och det planeras även en butik i Jönköping enligt Borås tidning. https://www.bt.se/boras/ny-matbutik-pa-vag-in-i-boras-kanske-sveriges-billigaste-a7af54db
Senast redigerad av snorkherren 2020-10-08 kl. 20:28. Anledning: lägger in länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in