Citat:
Ursprungligen postat av
sankmark
Min uppfattning är snarare att det är just logiskt tänkande och förnuft som saknas hos SE-anhängarna, inklusive KP och HM. Det verkar snarare vara fantasier/hittepå och inkompetens som råder.
Att man tror på den "kandidat" som utifrån materialet och annan känd fakta är den mest sannolika och troligaste alternativet måste väl ändå ses som rätt logiskt.
Ingen annan känd kandidat har så många indicier mot sig som SE inte ens i närheten.
Ingen annan är ens i närheten av att ha samma helhet mot sig som SE.
Inget annat"vittne" har hånat andra vittnen och polis.
Inget annat vittne har haft ett avvikande och märkligt beteende som SE hade.
Han är knuten till platsen hans signalement stämmer rätt bra väl så bra som på vilken annan kandidat som helst.
Mer kommer att komma fram om SE.
Jag kan tänka mig att en telefon som fanns i stugan i Idre där SE med fru tillbringade veckan efter mordet kan komma att skrivas om t.ex.
Ringdes det några intressanta samtal från den telefonen under den vecka som St*g och Ma*ga*eta bodde där?
VART ringdes det isåfall?
VEM av DOM ringde isåfall samtalen?
VAD trodde egentligen SEs familj om hans roll i mordet?
Många frågetecken återstår jag tror som sagt att vi kommer få veta mer om SE inom en inte alltför avlägsen framtid.
Tills vidare vet vi också att INGET annat vittne placerar sig i mördarens ställe i sina utsagor det har BARA SE gjort.INGET annat vittne pratar om skotten mot Lisbeth som att" skotten mot Lisbeth var som att skjuta mot ett oskyldigt djur" det är det såvitt vi vet bara SE som gjort.
Inget annat vittne har låtit mordet ta över och prägla sitt liv så som SE gjorde.
INGEN ANNAN har uppvisat ett beteende som stämmer oerhört väl med Clarkes tankar(Clarke som är oerhört väl ansedd och som själv tror på SE som GM.
Det här är bara en bråkdel av konstigheter och avvikelser kring SE.
För mig förefaller man sakna förmåga att tänka logiskt och använda sunt förnuft om man inte tycker att dessa avvikelser eller kostigheter saknar relevans och är anmärkningsvärda och misstänksamma.
Om man inte ser alla dessa konstigheter och avvikelser