2020-10-06, 22:44
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Rettsmedisinsk institutt har ikke konkludert at AEH døde av kvelning.
Uansett, så utelukker ikke det en kidnapping (som gikk galt), og det er jo det du forsøker å argumentere imot.

Du er nok på villspor.
Betyr det ingenting for deg, det som politiet og rettsmedisinere har kommet fram til?
Selvfølgelig må de svare at de har alle muligheter åpne.
Citera
2020-10-06, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hehe, hvilke kidnappere prøver å frakte ut offeret i live ved å kvele det først. Var planen at hun skulle gjenopplives mener du?
Rettsmedisinsk institutt har konkludert overfor politiet, utifra de klærne og slepesporene. De to sporene bekrefter hverandre. Meningen var at hun skulle bli drept. Noe annet er veldig usannsynelig.
Bevisene blir lagt fram i rettsaken. Alt Holden nekter, er jo hans jobb. Hans jobb er jo å si "nei, han er uskyldig." Når han sitter hjemme for seg selv, og ser seg selv på TV, så angrer han nok som en hund på at han tok denne jobben.

Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Du er nok på villspor.
Betyr det ingenting for deg, det som politiet og rettsmedisinere har kommet fram til?
Selvfølgelig må de svare at de har alle muligheter åpne.
Politiet har ikke lagt frem noe som helst for offentligheten.
Etter 2 år, så er TH fremdeles ikke tiltalt, og det betyr veldig mye. Det tyder på at de ikke har bevis.

Det har skjedd før at kidnappingsoffer har blitt drept. Det kan være flere årsaker til at kroppen ble fjernet fra åstedet:

• AEH var ikke død (Ja, det er ikke konkludert at hun er død)
• motivet var fortsatt å kreve penger
• en død kropp er også pressmiddel (veldig viktig for de pårørende)
• hvis AEH gjorde motstand (f.eks. kloring, biting), kunne medført at kidnappingsofferet hadde DNA på kroppen (f.eks. under negler, inni munnen) m.m..
Citera
2020-10-07, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Politiet har ikke lagt frem noe som helst for offentligheten.
Etter 2 år, så er TH fremdeles ikke tiltalt, og det betyr veldig mye. Det tyder på at de ikke har bevis.

Det har skjedd før at kidnappingsoffer har blitt drept. Det kan være flere årsaker til at kroppen ble fjernet fra åstedet:

• AEH var ikke død (Ja, det er ikke konkludert at hun er død)
• motivet var fortsatt å kreve penger
• en død kropp er også pressmiddel (veldig viktig for de pårørende)
• hvis AEH gjorde motstand (f.eks. kloring, biting), kunne medført at kidnappingsofferet hadde DNA på kroppen (f.eks. under negler, inni munnen) m.m..

Nå prater du mye tull. Du skriver at en død kropp også er et pressmiddel. Mener du at liket hennes ligger i en fryser en plass, og at TH snart får bilde av det nedfrosne liket, og at han kan kjøpe det tilbake?

Det er riktig at han ennå ikke er tiltalt. Det tar faktisk sin tid. Men han er siktet. I noen saker tar det noen få uker, og andre ganger kan det ta flere år før tiltalen kommer. Det er jo tiden det tar gjøre seg ferdig med saken som bestemmer dette. Husk at de mener at det er flere menn. Ikke bare TH. Tiltale er noe som tas ut når det begynner å nærme seg rettsak, så det er nok ikke lenge til. Du har ikke glemt at Politiet har spurt skrifteksperter om de kan være sakkyndg? Det betyr at det nærmer seg rettsak. For å kunne kjøre rettsak, så trenger de nødvendigvis en tiltalt, og gjett hvem det blir.

Det er konkludert med at sporene indikerer at hun døde av kvelning. For å ærklere en person død, så kreves det to ting: en lege og et lik. Lik har man ikke, men man har spor, som antakeligvis består av aerosoldråper av blod/slim som ikke kan komme fra annet enn et drap som følge av kvelning.
Det du skriver om kidnappng som gikk galt: Å kvele noen til døde er en veldig bevisst og målrettet handling. Det tar kanskje 3 minutter før at vedkommende slutter å puste. Det er ikke noe som skjer ved et uhell. Meningen var at hun skulle dø. Å frakte et lik ut av boligen kan ikke kalles "kidnapping som gikk galt".
Personen må nødvendigvis være i live for å kunne kalle det en kidnapping. Noe AE ikke var.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-07 kl. 08:54.
Citera
2020-10-07, 08:55
Medlem
Jeg tror politiet har greie på hva de snakker om når de sier spor på åstedet tyder på hun ble drept, og at de skjedde ved kveling, på toalettet i 1. etg.

Om det baserer seg på aerosol dråper, avføring, eller DNA på belter, strips eller annet vet vi ikke.

Jeg tror at krimteknikeren er flinke til å gjøre disse beregningene.

Jeg tror også på dem når de sier bevisene tyder på dette, men det ikke er sikkert.

Spor på åstedet trekker i den retning.

Jeg tror også på kvinnen fra Ås. Jeg tror at hun så AEH.

Vi får vente å se hva de kommer frem til.
Citera
2020-10-07, 09:37
Medlem
Farkostens avatar
De små bloddråpene og andre biologiske spor fra AEH og dna fra TH som var avsatt på en slik måte at det knyttes til handlingen... Hvor? Vi har hørt om påstått vask av veggen i trappeoppgangen, men ikke konkret hvor disse sporene er avsatt. På veggen, på klær, annen gjenstand? Eller har det sprutet litt rundt? Politiet har også snakket om betydelig voldskapasitet.

Politiet beskriver TH's forklaringer om hendelsesforløp før og etter "forsvinningen" som mangelfulle. I forklaringene har det kommet fram selvmotsigende elementer og direkte usannheter.

Noen her som vet mer om disse tingene?
Citera
2020-10-07, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg tror politiet har greie på hva de snakker om når de sier spor på åstedet tyder på hun ble drept, og at de skjedde ved kveling, på toalettet i 1. etg.

Om det baserer seg på aerosol dråper, avføring, eller DNA på belter, strips eller annet vet vi ikke.

Jeg tror også på dem når de sier bevisene tyder på dette, men det ikke er sikkert.

Så du tror hun ble kvalt hjemme og at hun etter dette ble sett i live i en bil i Ås?

Da inkluderer denne saken også et mirakel, i så fall.
Citera
2020-10-07, 11:06
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips

Nå må jeg nesten spørre deg om hvordan dette kan henge sammen? Så kvinnen på Ås en død AEH i bilen, som attpåtil snakket til henne (beveget munnen)?

EDIT: Ok, ser at brukeren Alsagio stiller samme spørsmål over her ...
Senast redigerad av Monsen 2020-10-07 kl. 11:08.
Citera
2020-10-07, 11:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja, de har nok blitt undersøkt. Han var jo til avhør. Kan hende at denne selgeren har blitt brukt som en eller annen slags brikke i dette spillet, uten at han kanskje har vært klar over det selv. Jeg tenker at det ikke kan ha vært helt tilfeldig at han kom der. Det ble ikke gjordt noen avtale om at nytt alarm-anlegg skulle settes opp, men at de hadde en avtale om å snakke videre dagen etterpå.
Då antar jag att han försökte kontakta henne dagen etterpå? Har media skrivit något om det?
Citera
2020-10-07, 12:34
Medlem
ReedMes avatar
Den här artikeln är intressant:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLoXy5/forsvinningssaken-vurderte-ny-alarm-kvelden-foer-hun-forsvant

Där står det att försäljaren ska ha besökt henne i hemmet vid 8-tiden kvällen innan. Men hon pratade ju i telefon med honom när hon befann sig på teatern vet vi nu. Sen står det att läsa att flera grannar i området fick besök av försäljaren på kvällen.

Vilken försäljare är så desperat att den ringer upp personer som inte är hemma? Man antar väl att personen har något viktigt för sig där på kvällen och inte vill att en försäljare ska ringa mitt i tårtan eller nåt. Som försäljare väntar man väl till dagen efter.

Sen är det märkligt att journalisten har fått så mycket fel information av polisen. Eller fyller journalisten i luckorna genom eget detektivarbete, exempelvis pratar med grannarna som berättar att försäljaren ringde på dörren?
Citera
2020-10-07, 12:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Nå prater du mye tull. Du skriver at en død kropp også er et pressmiddel. Mener du at liket hennes ligger i en fryser en plass, og at TH snart får bilde av det nedfrosne liket, og at han kan kjøpe det tilbake?

Det er riktig at han ennå ikke er tiltalt. Det tar faktisk sin tid. Men han er siktet. I noen saker tar det noen få uker, og andre ganger kan det ta flere år før tiltalen kommer. Det er jo tiden det tar gjøre seg ferdig med saken som bestemmer dette. Husk at de mener at det er flere menn. Ikke bare TH. Tiltale er noe som tas ut når det begynner å nærme seg rettsak, så det er nok ikke lenge til. Du har ikke glemt at Politiet har spurt skrifteksperter om de kan være sakkyndg? Det betyr at det nærmer seg rettsak. For å kunne kjøre rettsak, så trenger de nødvendigvis en tiltalt, og gjett hvem det blir.

Det er konkludert med at sporene indikerer at hun døde av kvelning. For å ærklere en person død, så kreves det to ting: en lege og et lik. Lik har man ikke, men man har spor, som antakeligvis består av aerosoldråper av blod/slim som ikke kan komme fra annet enn et drap som følge av kvelning.
Det du skriver om kidnappng som gikk galt: Å kvele noen til døde er en veldig bevisst og målrettet handling. Det tar kanskje 3 minutter før at vedkommende slutter å puste. Det er ikke noe som skjer ved et uhell. Meningen var at hun skulle dø. Å frakte et lik ut av boligen kan ikke kalles "kidnapping som gikk galt".
Personen må nødvendigvis være i live for å kunne kalle det en kidnapping. Noe AE ikke var.
Du måste ha kroppen för att kunna bevisa att hon är död. Aerosoldropparna - som vi inte ens vet ifall dom existerar eftersom det är en trådgissning - räcker inte som bevis.

Kidnapping gone wrong är ett begrepp där kidnappningsoffret dör. Om hon dog av strypning så kan det indikera att kidnapparen är ovan vid närstrider som handlar om "på liv eller död". Hon ska ju ha varit stark enligt TH.

Ja, hon är säkerligen död eftersom kidnapparna inte gav något livsbevis i utbyte mot ännu mer pengar. Själv tror jag att hon dog i bostaden.
Senast redigerad av ReedMe 2020-10-07 kl. 13:14.
Citera
2020-10-07, 13:03
Medlem
stille både her og i media om dagen... Stille før stormen?
Citera
2020-10-07, 13:11
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
B*sefarm startet stort datadriftssenter på F*turum mot slutten av 2017. Dette er et anlegg som krever høy sikkerhet, så at kameraer kom på plass rundt bygget var ikke spesielt påfallende
Visserligen inte Verisure, men av en händelse slutade TH's ganska moderna larmsystem att fungera i november 2017, får vi anta, eftersom det inte är påslaget därefter.

Samme kveld som Tom Hagen selv ringte politiet og varslet om at kona hans var borte, ringte politiet til alarmselskapet Verisure, som driver alarmsystemet i ekteparets hjem.

Da fikk de vite at det er installert flere bevegelsessensorer i huset, i tillegg til sensorer på vinduer og ytterdører. Dersom alarmen ble utløst, ville sensorene ta bilder, opplyste Verisure.

Lite moderne alarm
Ifølge TV 2s opplysninger var alarmsystemet lite brukt. Den skal ikke ha vært aktivitert siden november i 2017 – nesten et år før forsvinningen.

Alarmsystemet er blitt beskrevet som lite moderne, får TV 2 opplyst.

Tidligere har VG skrevet at Anne-Elisabeth Hagen ble tilbudt et nytt og moderne alarmsystem kvelden før hun forsvant.

https://www.tv2.no/a/11464739/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in