2020-10-07, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
https://twitter.com/justinjm1/status/1313315263069257729

Hej!
Jag är bäst, fixade Corona på fem dagar.
Jag har världens bästa immunförsvar!
Undrar om inte Trump körde med lite "fake News" för att vinna lite poäng.

Ingen blir "frisk" från Corona på ett par dagar.
För mig tog det 3 veckor från insjuknandet.
Den där Trump är en ful jävel.

Grab him on the bollocks

Krama bollarna så han får riktigt ont.
Dåre!
Citera
2020-10-07, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
https://twitter.com/justinjm1/status/1313315263069257729

Det där var ju ett lite konstigt överkrav. Vem av oss brukar tänka på ANDRA när vi själva ligger sjuka hemma - för att inte tala om när vi själva ligger på SJUKHUSET för en allvarlig sjukdom?

Jag vet ingen som vid det tillfället tänker på dem som eventuellt också är sjuka samtidigt eller har varit sjuka i samma sjukdom.

Är det inte lite för mycket begärt att man precis DÅ skulle visa empati för andra när man själv har exempelvis svårt att andas?

Jag skulle förstå om kritiken gällde en annan tid, men det här kravet är helt orimligt i mina ögon.
Citera
2020-10-07, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Hej!
Jag är bäst, fixade Corona på fem dagar.
Jag har världens bästa immunförsvar!
Undrar om inte Trump körde med lite "fake News" för att vinna lite poäng.

Ingen blir "frisk" från Corona på ett par dagar.
För mig tog det 3 veckor från insjuknandet.
Den där Trump är en ful jävel.

Grab him on the bollocks

Krama bollarna så han får riktigt ont.
Dåre!

Jag tror inte att det handlar om fake news. Snarare dåligt omdöme av en äldre, sjuk herre som inte har insett allvaret i situationen utan är totalt fokuserad på något annat dvs att "vinna".

Många som har insjuknat i Corona bevittnar precis samma som Trump: man blir bättre om ca 5-7 dagar - för att sen igen bli ordentligt sämre. Vid 9-10 dagar kan det behövas extra hjälp med andningen om det vill sig illa.

Trump tycks inte ha läst på eller sen struntar han i det som han blivit informerad om.

Han har gjort det förr dvs. vunnit när läget har sett hopplöst ut. Han tänker säkert göra det en gång till. Oavsett kostnaden för honom själv.. och hans omgivning..

Nu har Biden sagt att det inte blir någon debatt så länge Trump har Corona så nu gäller det för presidenten att skaka fram ett intyg att han är Corona-negativ.
Citera
2020-10-07, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Jag tror att de flesta Pro-Trumparna fullständigt skiter i om han är orangefärgad, jättebaby eller har tupé, Det viktiga är att han driver en sund politik. Anti-krig, lägre skatter, USA-first policy, lag och ordning, skyddar second amendment rättigheterna, drar sig ur korkade avtal och skriver nya som gynnar det egna landet, vrider politiken åt höger istället för vänster, samt att han inte dansar efter medias vänstervridna pipa.

Sedan så tror jag också att många av Pro-Trumparna njuter av att se Kommunister som t.ex. trackid gråta blod varje gång Trump kommer på tal. (Som sann Kommunist vill man givetvis förbjuda Fox News) Det är riktigt underhållande faktiskt, och nu när han har tampats lite med snuvan i ett par dagar är det dags för business igen.

Undrar när jag blev "kommunist"
Mer än jag vet om.

Kommunistskräcken lever tydligen kvar ännu.
Var ju ett par som blev avrättade i drömlandet USA för att någon påstod att de var komminister.
Tycker du ska flytta dit om det landet är så bra!
Citera
2020-10-07, 03:18
Medlem
Tubleross avatar
Nu verkar Biden vara livrädd för fler debatter 😂

https://www.expressen.se/nyheter/biden-ingen-debatt-sa-lange-trump-har-corona/
Citera
2020-10-07, 03:18
Medlem
stone_sleepers avatar
https://twitter.com/tracybeanz/status/1313406740357152768

Bland det roligaste jag sett på länge. CNN:s Chris Cuomos reaktion när Trump återvände till Vita Huset.

Cuomo själv hade Covid, eller han sade sig ha det. Många tror att han fejkade det för tittarsiffror. Någon filmade honom ute på stan och utan mask under tiden han skulle varit hemma i karantän med Corona, så döm själva lol.
Klart han fejkade. Fake news, CNN.
Hur kan någon fortfarande tro att det är journalistik de sysslar med? Fox News var galna under Bush tiden och de första åren av Irakkriget, men de var inte SÅ här galna!
Citera
2020-10-07, 03:22
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det där var ju ett lite konstigt överkrav. Vem av oss brukar tänka på ANDRA när vi själva ligger sjuka hemma - för att inte tala om när vi själva ligger på SJUKHUSET för en allvarlig sjukdom?

Jag vet ingen som vid det tillfället tänker på dem som eventuellt också är sjuka samtidigt eller har varit sjuka i samma sjukdom.

Är det inte lite för mycket begärt att man precis DÅ skulle visa empati för andra när man själv har exempelvis svårt att andas?

Jag skulle förstå om kritiken gällde en annan tid, men det här kravet är helt orimligt i mina ögon.

Om man är president är det fullt rimligt att i ett sådant läge empatisera med andra, vissa att man förstår dem. Det hade dessutom vunnit välbehövliga poäng. Men svårt att få till om man är narcissist och sociopath plus allmänt korkad.
Citera
2020-10-07, 03:23
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Mer än jag vet om.

Var ju ett par som blev avrättade i drömlandet USA för att någon påstod att de var komminister.

Tja, eftersom du ville förbjuda Fox News så utgick jag från att du var Kommunist, det är nämligen i sådana länder som man förbjuder fri media.

Ingen har sagt att USA är ”så bra”, men Trump försöker åtminstone hålla vänstervridningen i schack, vilket många anser är bra.

Som om inte Trump hade nog med energi innan han blev steroidpumpad. Nu blir det riktig fart på gubben. Det är ju toppen.
Citera
2020-10-07, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Vad är ditt alternativ? Att alla ska vara livrädda, låta det här dominera deras liv, gömma sig i sina bunkrar och aldrig gå ut. Rasera ekonomin, då lär dom verkligen inte ha varken jobb eller mat. Det kommer komma andra sjukdomar på kort tid, ni kommer dö av sjukdomar ni drar på er av stillasittande och rädsla för att söka annan vård, det ser vi redan.

Nej, nästa steg ÄR att lära sig leva med viruset som ett av väldigt många. Vi har 100-tals svåra sjukdomar och virus runt oss hela tiden som är minst lika jobbiga som coronasjukdom. Men du skräms inte av dessa, det räknas inte upp 24/7 framför dina ögon. Men i verkligheten borde du vara minst lika rädd för dessa som för corona, det är du inte och alltså lever du i en lögn och av okunnighet. Det här kommer finnas resten av ditt liv, om du vill låta det dominera ditt liv och försätta dig i livslång passivitet, så gör så. Men i verkligheten finns det så oerhört mycket andra sjukdomar som florerar så du skulle vara livrädd att gå utanför dörren eller andas ute eller i lokaler. Men det var du inte innan corona, det är alltså en falsk skräck.

Om max två år kommer det hanteras som en av många sjukdomar, det kommer finnas mediciner, vaccin med mera därtill. Folk glömmer fort, det kommer ebba ut och behandlas som vilken virus eller bakteriesjukdom som helst av denna grad. Nej, det handlar naturligtvis inte om att håna döda, det är bara korkat att tro och påstå att det är vad jag och Trump menar, tänk en gång till så fattar du nog det. Självklart måste man vara mer försiktig när man är äldre, väldigt tjock, svårt sjuk med mera, men det gäller alla sjukdomar och inte bara den här. Det fattar både du, jag och Donald Trump utan att de behöver vantolkas, vinklas, ljugas och hycklas angående och om.

Om folk var rädda för årets influensor och lunginflammationer då skulle de vaccinera sig mot dessa.

Men i Sverige där 65+ kan vaccinera sig gratis utnyttjar endast en bråkdel (under hälften, på vissa ställen bara 30%) den här möjligheten.

Ändå vet vi att många dödsfall skulle kunna hindras årligen om folk bara vaccinerade sig.

Man gör inte heller så att man stannar hemma vinterhalvåret från november till april i skräcken att bli smittad. Man man lever på som vanligt. Trots att det betyder döden för vissa av oss.

I våras var den här sjukdomen grym just när det gäller de äldre och de med underliggande sjukdomar. Nu tycks det vara mest ungdomar och medelåldersmänniskor som insjuknar. Och dödstalen är låga.

Så Trump har alldeles rätt. Man ska inte låta landets ekonomi rasera pga det här viruset. Men. Man ska försöka hålla avståndet och inte kramas så som man gjorde på vissa av hans tillställningar.

Därutöver har han ju glömt ett av sina egna råd: "stanna hemma om du har symptom!"
Citera
2020-10-07, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Om man är president är det fullt rimligt att i ett sådant läge empatisera med andra, vissa att man förstår dem. Det hade dessutom vunnit välbehövliga poäng. Men svårt att få till om man är narcissist och sociopath plus allmänt korkad.

Han har ju minsann rådgivare också. Är det också narcissister och sociopater hela gänget?

Det är väl bättre att han inte låtsas något bara för att vinna några gratispoäng?

Det. normala när man blir allvarligt sjuk är att tänka på sig själv. Inte på grannen som också är sjuk. Det gör en inte till en sociopat.
Citera
2020-10-07, 03:33
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Mer än jag vet om.

Om du pratar om Rosenberg paret så bekräftades det efter Sovjetunionens fall att de var spioner och smugglade ut kärnvapen hemligheter till sovjetiska agenter. Sovjet styrdes då fortfarande av massmördaren Stalin. Kvinnans bror jobbade i Los Alamos där man byggde atombomber. De var inte oskyldiga. Om de skulle dömts till döden är en annan sak. Men det handlade om mycket känsliga grejer.
Senast redigerad av stone_sleeper 2020-10-07 kl. 03:37.
Citera
2020-10-07, 03:35
Medlem
Citat:
Mer än jag vet om.

Det blev man i Finland också för några årtionden sedan.

Ingen som riktigt gillar kommunister. Förutom fake Gudrun möjligtvis som drog egen nytta av skiten. Precis som de flesta som predikar vissa villkor för sig själva - och helt andra för folket..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in