2020-10-07, 01:05
Medlem
White House adviser Stephen Miller tests positive.

Näste man till rakning. Det är intressant på ett makabert sätt hur illa de skött sig i det där huset.
Citera
2020-10-07, 01:20
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup

Näste man till rakning. Det är intressant på ett makabert sätt hur illa de skött sig i det där huset.
Trist! hoppas han inte tillfrisknar!

Men detta är ju oväntat med Donald som en superspridare!

Citera
2020-10-07, 01:28
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Felstavning

Citat:

Har inte följt denna tråd så noga, men vad har det sagts om kontaktspårningen? Vad jag hört så har de inte haft ett sådant protokoll utan de har försökt att mörka utbrottet så länge som möjligt...samt t o m ringt in staffers fast de vetat om att smittan fått fäste där...och skickat dem till andra läkare utanför VH så inte deras medicinska journaler skulle kunna knytas dit.

Edit: COVID-19 contact tracing at the White House
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-07 kl. 02:16. Anledning: Addendum
Citera
2020-10-07, 01:49
Avslutad
Citat:
Det är fullständigt normalt att vara rädd för något som kan göra ens barn föräldralösa eller att man får svälta tillsammans med sina barn och kanske bli vräkt och vara utan jobb.

Det är normalt att känna rädsla för sådant som kan skada en.

Att Trump vill tala om att man inte ska vara rädd är löjligt, Han är inte ensamstående förälder med ett servitörsjobb där han lever på dricks. Självklart är folk rädda.

Då har ni en skev verklighetsuppfattning som bara är att beklaga. Det finns hundratals virussjukdomar som florerar ständigt runt om oss. Det finns influensor. Det finns bakterier. Jag vet många som varit väldigt sjuka i år som inte har någonting som helst med corona att göra, men varit precis lika sjuka eller värre. Du är rädd för att makten och media skrämmer dig med sin rapportering, att man räknar upp det framför ögonen på dig. Det gör man ju inte med alla andra sjukdomar. Det dör folk hela tiden av infektionssjukdomar, dessa räknar ingen upp i siffror 24/7 och skräms med, men du hade säkerligen varit precis lika rädd för dessa.

Det här viruset som alla dessa andra kommer finnas runt oss resten av våra liv, ditt och mitt. Dina barn kan bli föräldralösa av enorma antal andra sjukdomar, virus och bakterier som du inte blir vettskrämd av, men som är precis lika skrämmande. Man kan inte vara livrädd, man kan inte låta det dominera ens liv. Då har du inget liv, då får du vistas i ett skyddsrum för resten av ditt liv. DET är vad Trump säger och menar, det säger även en hel del andra fast mycket mer försiktigt och vågar inte gå hela vägen som Trump gör. Men det är sanningen.

Om ett par år max så kommer det här hanteras som vilken influensa som helst, om du tror du ska drabbas av detta så kan du vara lika rädd för 100-tals andra sjukdomar och virus på samma gång, för så illa är verkligheten, även om makten och media lyckats skrämma dig med just detta virus. Ja, det var illa i början och en tid framåt, det är fortfarande problematiskt, men nästa steg är att lära sig leva med det, att det kommer mediciner och vaccin mot det, om ett par år är det som vilken sjukdom som helst som är jobbig att ha men inte mer än så. Tyvärr kommer gamla och sjuka att dö, även en del andra undantagsfall, så är det med alla virus, infektioner, bakterier, influensor.
Citera
2020-10-07, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Trist! hoppas han inte tillfrisknar!

Men detta är ju oväntat med Donald som en superspridare!

Någon gång i framtiden kommer detta utbrott att bli ämne för en skräckfilm. White House Plague, ungefär. Människor smyger tyst fram i halvt mörklagda korridorer och oroar sig för viruset..-Eller de försöker lämna det bevakade Vita huset.

Allvarligt talat är det riktigt allvarligt, särskilt eftersom det sker parallellt med virusutbrott på Pentagon och i Senaten. Och snart kommer den vanliga vinterinfluensan att dra in över USA också, helt oberoende av covid.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-10-07 kl. 01:56.
Citera
2020-10-07, 01:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Om nu Trump hade sagt något stöttande, förstående, eller visat lite empati för alla 200 000 som dött... DE har levt i rädsla, MÅNGA gör det fortfarande för de tillhör en riskgrupp.
Många kanske tom saknar sjukvårdsförsäkring.

För dessa blir det ett slag i ansiktet - "vaddå, var inte rädd. Jaså, du kan förlora jobbet, har inte råd med medicin.. jaja, begränsa inte ditt liv för det. Jag klarar det, du klarar det... var inte rädd lilla vän"

Vad är ditt alternativ? Att alla ska vara livrädda, låta det här dominera deras liv, gömma sig i sina bunkrar och aldrig gå ut. Rasera ekonomin, då lär dom verkligen inte ha varken jobb eller mat. Det kommer komma andra sjukdomar på kort tid, ni kommer dö av sjukdomar ni drar på er av stillasittande och rädsla för att söka annan vård, det ser vi redan.

Nej, nästa steg ÄR att lära sig leva med viruset som ett av väldigt många. Vi har 100-tals svåra sjukdomar och virus runt oss hela tiden som är minst lika jobbiga som coronasjukdom. Men du skräms inte av dessa, det räknas inte upp 24/7 framför dina ögon. Men i verkligheten borde du vara minst lika rädd för dessa som för corona, det är du inte och alltså lever du i en lögn och av okunnighet. Det här kommer finnas resten av ditt liv, om du vill låta det dominera ditt liv och försätta dig i livslång passivitet, så gör så. Men i verkligheten finns det så oerhört mycket andra sjukdomar som florerar så du skulle vara livrädd att gå utanför dörren eller andas ute eller i lokaler. Men det var du inte innan corona, det är alltså en falsk skräck.

Om max två år kommer det hanteras som en av många sjukdomar, det kommer finnas mediciner, vaccin med mera därtill. Folk glömmer fort, det kommer ebba ut och behandlas som vilken virus eller bakteriesjukdom som helst av denna grad. Nej, det handlar naturligtvis inte om att håna döda, det är bara korkat att tro och påstå att det är vad jag och Trump menar, tänk en gång till så fattar du nog det. Självklart måste man vara mer försiktig när man är äldre, väldigt tjock, svårt sjuk med mera, men det gäller alla sjukdomar och inte bara den här. Det fattar både du, jag och Donald Trump utan att de behöver vantolkas, vinklas, ljugas och hycklas angående och om.
Citera
2020-10-07, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Då har ni en skev verklighetsuppfattning som bara är att beklaga. Det finns hundratals virussjukdomar som florerar ständigt runt om oss. Det finns influensor. Det finns bakterier. Jag vet många som varit väldigt sjuka i år som inte har någonting som helst med corona att göra, men varit precis lika sjuka eller värre. Du är rädd för att makten och media skrämmer dig med sin rapportering, att man räknar upp det framför ögonen på dig. Det gör man ju inte med alla andra sjukdomar. Det dör folk hela tiden av infektionssjukdomar, dessa räknar ingen upp i siffror 24/7 och skräms med, men du hade säkerligen varit precis lika rädd för dessa.

Det här viruset som alla dessa andra kommer finnas runt oss resten av våra liv, ditt och mitt. Dina barn kan bli föräldralösa av enorma antal andra sjukdomar, virus och bakterier som du inte blir vettskrämd av, men som är precis lika skrämmande. Man kan inte vara livrädd, man kan inte låta det dominera ens liv. Då har du inget liv, då får du vistas i ett skyddsrum för resten av ditt liv. DET är vad Trump säger och menar, det säger även en hel del andra fast mycket mer försiktigt och vågar inte gå hela vägen som Trump gör. Men det är sanningen.

Om ett par år max så kommer det här hanteras som vilken influensa som helst, om du tror du ska drabbas av detta så kan du vara lika rädd för 100-tals andra sjukdomar och virus på samma gång, för så illa är verkligheten, även om makten och media lyckats skrämma dig med just detta virus. Ja, det var illa i början och en tid framåt, det är fortfarande problematiskt, men nästa steg är att lära sig leva med det, att det kommer mediciner och vaccin mot det, om ett par år är det som vilken sjukdom som helst som är jobbig att ha men inte mer än så. Tyvärr kommer gamla och sjuka att dö, även en del andra undantagsfall, så är det med alla virus, infektioner, bakterier, influensor.

Nej du ska inte vara rädd, det ska inte dominera ditt liv.

MEN du ska ha djup respekt för Corona, och en massa andra saker i ditt liv, för den är dödlig och farlig för många, du ska sedan låta Corona vara ditt liv.
Hur du hanterar hygien, tänker på att vara hemma om du är sjuk, hålla avstånd osv.

Det är som Trump skulle säga åt oss skit i hastighetsbegränsningar, var inte rädd för att köra för fort, låt inte polisens regler sätta begränsningar. Vi har så bra bilar och bra sjukvård så allt ordnar sig om en olycka kommer!
Citera
2020-10-07, 02:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Nej du ska inte vara rädd, det ska inte dominera ditt liv.

MEN du ska ha djup respekt för Corona, och en massa andra saker i ditt liv, för den är dödlig och farlig för många, du ska sedan låta Corona vara ditt liv.
Hur du hanterar hygien, tänker på att vara hemma om du är sjuk, hålla avstånd osv.

Det är som Trump skulle säga åt oss skit i hastighetsbegränsningar, var inte rädd för att köra för fort, låt inte polisens regler sätta begränsningar. Vi har så bra bilar och bra sjukvård så allt ordnar sig om en olycka kommer!

Tro mig, jag har haft svåra sjukdomar i min familj I ÅR! Jag vet vad jag talar om. Detta helt utan inblandning av coronasjukdom såvitt vi vet. Jag har spenderat månader på sjukhus i år med familjemedlemmar som drabbats av allvarliga infektionssjukdomar. Om du haft en aning om vad som florerar ständigt runt oss, 100-tals infektionssjukdomar, så hade du inte varit hysterisk över just corona. Det är en av många. Visst, den tog hårt i början, är än problematisk, men kommer börja hanteras som en sjukdom i mängden som du måste lära dig att leva med, det är nästa steg i processen vare sig du vill eller inte. Då säger Trump, var inte rädd för det du har framför dig, låt det inte dominera ditt liv och ja, han har helt rätt i det.
Citera
2020-10-07, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Tro mig, jag har haft svåra sjukdomar i min familj I ÅR! Jag vet vad jag talar om. Detta helt utan inblandning av coronasjukdom såvitt vi vet. Jag har spenderat månader på sjukhus i år med familjemedlemmar som drabbats av allvarliga infektionssjukdomar. Om du haft en aning om vad som florerar ständigt runt oss, 100-tals infektionssjukdomar, så hade du inte varit hysterisk över just corona. Det är en av många. Visst, den tog hårt i början, är än problematisk, men kommer börja hanteras som en sjukdom i mängden som du måste lära dig att leva med, det är nästa steg i processen vare sig du vill eller inte. Då säger Trump, var inte rädd för det du har framför dig, låt det inte dominera ditt liv och ja, han har helt rätt i det.

Det finns så mycket människor där ute som saknar vanlig normal sunt förnuft, rädsla är fel ord att fokusera på ja. MEN man måste ersätta det med respekt. Att leva med den, är att ha respekt för den, veta vad man ska göra för att undvika osv.

Jag är inte rädd för magsjuka, men har respekt för den, hur smittsam den är - hur brutal den är (men går över snabbt). Jag hanterar den, med bra hygien osv.

Trump säger ingenting. Bara var inte rädd. Oj, ja duktig han är då.
Citera
2020-10-07, 02:43
Medlem
Rätt kul att läsa allt ordbajsande av ProTrump.
Hur kan man författa en hel roman till försvar av jättebabyn Trump?

Hoppas vederbörande får uppleva en Trumpstyrd stat sla Feke news.
Alla medier förutom Fox skulle bli förbjudna.
Hur är man funtad om man håller den orangefärgade jättebabyn med världens fulaste Tupé om ryggen?

Obegripligt!
Citera
2020-10-07, 02:57
Medlem
zergrushs avatar
https://twitter.com/justinjm1/status/1313315263069257729
Citat:
Trump has been sick for five* days. In none of those days—in none of his tweets, videos, stunts—has uttered a word of sympathy for anyone but himself.
Citera
2020-10-07, 03:08
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Rätt kul att läsa allt ordbajsande av ProTrump.
Hur kan man författa en hel roman till försvar av jättebabyn Trump?

Hoppas vederbörande får uppleva en Trumpstyrd stat sla Feke news.
Alla medier förutom Fox skulle bli förbjudna.
Hur är man funtad om man håller den orangefärgade jättebabyn med världens fulaste Tupé om ryggen?

Obegripligt!

Jag tror att de flesta Pro-Trumparna fullständigt skiter i om han är orangefärgad, jättebaby eller har tupé, Det viktiga är att han driver en sund politik. Anti-krig, lägre skatter, USA-first policy, lag och ordning, skyddar second amendment rättigheterna, drar sig ur korkade avtal och skriver nya som gynnar det egna landet, vrider politiken åt höger istället för vänster, samt att han inte dansar efter medias vänstervridna pipa.

Sedan så tror jag också att många av Pro-Trumparna njuter av att se Kommunister som t.ex. trackid gråta blod varje gång Trump kommer på tal. (Som sann Kommunist vill man givetvis förbjuda Fox News) Det är riktigt underhållande faktiskt, och nu när han har tampats lite med snuvan i ett par dagar är det dags för business igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in