2020-10-06, 21:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnetUfc
Ja visst är detta märkligt ? Hoppas på några flashbacks detektiver
Förmodligen har dessa bytt identitet osv , nån som vet om det ens är möjligt att spåra / hitta dessa folk ?

Bytt identitet?
De ligger utspridda.
Citera
2020-10-06, 21:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKetcher
Du måste ha ett gudomligt visuellt minne som kom ihåg dessa två passagerare bland hundratals. Eller så är du en helikopter.
För du kan inte väl inte mena att du stod still på heliktopterplattan med armarna utåt i sex timmar mellan 19:00 och 01:00 då Klaus Schelkle och hans partner kom upp och lade sig för att sova?

Jag älskar den där videon. Den sammanfattar konspirationsteoretiker något fantastiskt.
.... Snubben i ambulansen är ju inte närheten av lik Avo Piht. Helt motsatt utseende. Nästa, ögon, hårfäste och allting man kan se.

Om det inte är kaptenen.
Vem är det då.

Så många överlevare var det ju inte.
Citera
2020-10-06, 21:52
Medlem
Lyzzas avatar
Grupper från hela Sverige ombord - DN.SE

www.dn.se › arkiv › inrikes › grupper-fran-hela-sverige-...

29 sep. 1994 — Ombord på "Estonia" fanns 56 personer från pensionärsorganisationen ... Bland artisterna fanns också, enligt uppgift, en estnisk danstrupp.

Kan inte läsa den låsta artikeln. fjärde uppifrån

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=danstruppen+ombord
Citera
2020-10-06, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Intressant länk:

http://www.whitetv.se/ms-estonia-saenktes/49-estonia-kapten-raeddad.html

Intressant , men va han verkligen så korkad att han satt i ambulansen och glodde rätt ut ? Haha jaja om det nu va han.
Om det är han så är han duktigt korkad, hade jag varit kapten och vetat om att 90 % av mina resande ligger på havets botten , hade jag ju försökt skydda mitt ansikte.
Citera
2020-10-06, 22:00
Avslutad
Citat:
Du måste ha ett gudomligt visuellt minne som kom ihåg dessa två passagerare bland hundratals. Eller så är du en helikopter.
För du kan inte väl inte mena att du stod still på heliktopterplattan med armarna utåt i sex timmar mellan 19:00 och 01:00 då Klaus Schelkle och hans partner kom upp och lade sig för att sova?

Jag älskar den där videon. Den sammanfattar konspirationsteoretiker något fantastiskt.
.... Snubben i ambulansen är ju inte närheten av lik Avo Piht. Helt motsatt utseende. Nästa, ögon, hårfäste och allting man kan se.

Håller med till 100%. Har tittat på bilder på Avo i länge nu till och från i de vinklar som är möjligt för att kunna känna igen honom lättare.

Desto mer jag tittar desto mer olik blir mannen i ambulansen. Han är inte ens i närheten av lik Arvo Piht.

Sånt jävla trams. Det började med ett jävla trasslande med listor på överlevande som blev lite fel, sen kan konspirationsteoretiker aldrig släpp det.

Var är alla vittnen från räddningstjänsten, sjukhuset och ambulansen som tog hand om honom? Har de också dött en mystisk död?
Citera
2020-10-06, 22:09
Medlem
Jag hittade ett annat klipp från kanal 1 på den som misstänks vara Avo Piht. Tyvärr är det dålig kvalitet på klippet, men det borde gå att hitta originalet på någon playkanal från SVT.

https://www.youtube.com/watch?v=dG7qyrN9iFY
Citera
2020-10-06, 22:16
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Om det inte är kaptenen.
Vem är det då.

Så många överlevare var det ju inte.

Du menar av dem kring 40 passagerare som räddades av Mariella m.m?
Ingen av dem.

Man blir inte automatiskt en patient för att man sitter i bakdelen av en ambulans.
Är man patient ligger man vanligtvis i britsen med en sjuksköterska sittandes bredvid.
De mest skadade flögs in med helikopter.

Den där videon kommer aldrig ta sig ur desinformationsrunkcirkeln.
Vilken båt är det? Vilket tidslag? Var någonstans? Befann sig ens ambulansen på färjan när Estonia sjönk?
Om dessa frågor kan svara på, finns det i alla fall liiiiite grund att stå på.
Citera
2020-10-06, 22:21
Medlem
Lyzzas avatar
Vilka var förarna/militärerna som körde ombord militärfordonen? De kan naturligtvis aldrig komma med på en officiell lista då de var hemliga. Men någon måste sakna dem eller var de inte svenska?

Finns det någon lista på anmälda saknade 1994, som kan tänkas vara förarna?

Hur många militärer omkom i "olyckor" det 1994 vid den tidpunkten?

Var de ombord på livbåten som "försvann"?

Svenska myndigheter varnades av Ryssland att inte fortsätta frakta hemlig militär utrustning. Ändå gjordes det. Inte konstigt om en Ubåt rammade fartyget så det sjönk. Därför blev det "betong locket" på. Ingen skulle få se orsaken till att färjan sjönk.

Ryska bärgningsfirman erbjöd sig att rädda ev. överlevande instängda i färjan och Sverige vägrade. Mycket konstigt förfarande. De gjorde allt för att mörka transporten de sket i människors liv. Fy fn.
Citera
2020-10-06, 22:23
Medlem
Citat:
Du menar av dem kring 40 passagerare som räddades av Mariella m.m?
Ingen av dem.

Man blir inte automatiskt en patient för att man sitter i bakdelen av en ambulans.
Är man patient ligger man vanligtvis i britsen med en sjuksköterska sittandes bredvid.
De mest skadade flögs in med helikopter.

Den där videon kommer aldrig ta sig ur desinformationsrunkcirkeln.
Vilken båt är det? Vilket tidslag? Var någonstans? Befann sig ens ambulansen på färjan när Estonia sjönk?
Om dessa frågor kan svara på, finns det i alla fall liiiiite grund att stå på.

Det fetstilta: Vem som helst fattar väl att ambulansen åkte in i färjan på terminalen och hämtade passagerarna.

Den aktuella ambulansen var stationerad i Farsta.
Citera
2020-10-06, 22:25
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Håller med till 100%. Har tittat på bilder på Avo i länge nu till och från i de vinklar som är möjligt för att kunna känna igen honom lättare.

Desto mer jag tittar desto mer olik blir mannen i ambulansen. Han är inte ens i närheten av lik Arvo Piht.

Sånt jävla trams. Det började med ett jävla trasslande med listor på överlevande som blev lite fel, sen kan konspirationsteoretiker aldrig släpp det.

Var är alla vittnen från räddningstjänsten, sjukhuset och ambulansen som tog hand om honom? Har de också dött en mystisk död?

Av det som jag har läst, så är huvudproblemet Estonia.
Landet, inte båten.
Ett land som precis frigjorts från ett halvt decennium under sovjetisk propaganda och felinformation.

Det är bara estländare som saknas på dem här listorna. Listor. Det verkar ha funnits ett stort antal av dessa listor. Och i olika sammanhang så har dem sammanförts. Vid flera tillfällen garanterat från estländska källor också, så det räcker med felaktig information från ett miffo-troll från nittiotalets motsvarighet till Flashback.
Citera
2020-10-06, 22:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Har jag fatta rätt.

De flögs o kördes in till sjukhus. Där de angav namn o deras namn sattes upp på listor. Sedan var det fel på listorna.
Citera
2020-10-06, 22:41
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det fetstilta: Vem som helst fattar väl att ambulansen åkte in i färjan på terminalen och hämtade passagerarna.

Den aktuella ambulansen var stationerad i Farsta.
Okej? Men inget svar på vilken båt det är? Bra jobbat att du kan läsa i alla fall.

Om det nu står Farsta på ambulansen så ligger det åt helvete åt fel håll från Värtahamnen, så det kan antagligen vara Nynäshamn på bilderna. Antar att jag får bläddra i haverirapporten eller nått om nu ingen här mot förmodan faktiskt vet svaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in