Citat:
Ursprungligen postat av
Fiddleback
Har också åkt med det skeppet , fast under annat namn , jag minns att det var många scouter på båten , jag minns att jag stog uppe på däck på kvällen , det kom 2 personer ... kl var runt 7.15 .. dessa 2 personer rullade ut liggunderlag.. jag gick ner till min hytt.. vaknade tidigt morgonen därpå och skulle gå upp på däck .. men i trappan upp blev jag stoppad av personal (jag var tvungen att uppge mitt namn och varför jag fanns på båten och med min familj) , de noterade noga med papper och penna på båten , i trappan stog också många scouter.. de sa att någon hade dödat... och personalen förbjöd människor att gå upp och ut på däck..
Ursäkta för offtopic..
Ett riktigt spöklikt förflutet kring just skeppet Estonia..
Jag personligen röstar alla dagar i veckan på att Estonia ska bärjas .. människor måste få veta , finns det en enda "liten förklaring" till varför förlisningen ägde rum så ska det fram i ljuset helt klart.
Du måste ha ett gudomligt visuellt minne som kom ihåg dessa två passagerare bland hundratals. Eller så är du en
helikopter.
För du kan inte väl inte mena att du stod still på heliktopterplattan med armarna utåt i sex timmar mellan 19:00 och 01:00 då Klaus Schelkle och hans partner kom upp och lade sig för att sova?
Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Det är i alla fall en av de största skandalerna i våra länder på mycket länge. Pressen och politikerna bildar en mur som vanligt.
Här är video där kaptenen åker ambulans till sjukhuset. Alla som känner honom säger att det är han. Men han påstås ha dött i katastrofen.
https://youtu.be/atjKbaohJds
Man förstår ju att många inte litar på myndigheterna eller pressen. Man får skapa en egen uppfattning om händelsen.
Kan det vara så att man ville arrangera en sjöolycka? Besättningen räddades och flögs ut. Fanns det passagerare? Har man sett 900 passagerare gå ombord? Kan man bekräfta att någon omkommit? Några kroppar har inte hämtats upp! Ligger inte djupare än att sportdykarna tränar där.
Nu är det stort pådrag runt ett hål i båten, men kaptenen letar man inte efter!
Jag älskar den där videon. Den sammanfattar konspirationsteoretiker något fantastiskt.
.... Snubben i ambulansen är ju inte närheten av lik Avo Piht. Helt motsatt utseende. Nästa, ögon, hårfäste och allting man kan se.