2020-10-06, 20:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Jag tror att vem som helst skulle vara orolig att vara i ett hus med en eller flera smittade wtf.

Jo kanske speciellt om han är drogad och ingen vågar säga emot han. Det har du alldeles rätt i. För Secret Service har de liksom inget val. Även om Trump säger komsi komsi ge mig en kram.

Problemet av det man läst det senaste han skrivit är att det finns ingen som sätter ner foten. Ok det måste vara folk omkring dig men smittan är inget att leka med.
Citera
2020-10-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Kortisonet påverkar han inte på det sättet. Gissar att han får syrgas som extra energi blandat med något annat. Men det är knappast negativt att han mår bra och har energi.

Dock är valet förlorat för trump och det viktigaste kommer vara att utse scotus och sedan bekämpa resultatet i fler fler år + attackera biden och dems mer. Alla vet ju att trump sitter inne med smaskiga saker. Han gör vad som helst för att inte förlora

Val förlusten kommer bli hävstången för än mer polarisering, ytterkanterna kommer växa och hur tusan ska biden lösa det - gissar lågintensivt inbördeskrig inom 2024

Jo Trump blir hög och euforisk av sin kortisonbehandling. Sluta tramsa nu. Det är därför han inbillar sig att han är vid god hälsa. Det är han inte. Han har svåra lungproblem.

Trump har förstört för sig själv slutligen. På flera sätt.
Citera
2020-10-06, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo kanske speciellt om han är drogad och ingen vågar säga emot han. Det har du alldeles rätt i. För Secret Service har de liksom inget val. Även om Trump säger komsi komsi ge mig en kram.

Problemet av det man läst det senaste han skrivit är att det finns ingen som sätter ner foten. Ok det måste vara folk omkring dig men smittan är inget att leka med.
Kom igen. Att han skrevs ut i Måndags var inte läkarna som gjorde det valet, det var Trump som valde att skrivas ut. Hans val och läkarna var tvungna att gå med på det pga att han är president. Sedan hans beteende efter. Hur kan någon sätta ner foten? Han lyssnar ju inte.
Citera
2020-10-06, 20:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Dom kommer trycka igenom den - de kör ju covid säkra hearings sen april. Omröstning innan valet.

Givet att den går igenom oavsett är det väl bara 1/3 av senaten som ska väljas om + hela kongress huset.

Tror rep behåller senaten o tar över kongressen men biden vinner presidentvalet.

Senatorerna måste vara på plats, justice department också och i den senare så är två av dem sjuka i Covid, så vi får se, sedan så är det inte så säkert att republikanerna behåller senaten, det är nämligen de som har blockat en andra handout till de som fortfarande är arbetslösa.
Citera
2020-10-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Senatorerna måste vara på plats, justice department också och i den senare så är två av dem sjuka i Covid, så vi får se, sedan så är det inte så säkert att republikanerna behåller senaten, det är nämligen de som har blockat en andra handout till de som fortfarande är arbetslösa.
Hur många av senatorerna är sjuka nu? Är inte Amy Conett sjuk också? Allt låter som en shitshow. Jag menar om dom väljer att ha hearing under allt detta mess så skadar dom sina omröstningsval ännu mer ju.
Citera
2020-10-06, 20:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Kom igen. Att han skrevs ut i Måndags var inte läkarna som gjorde det valet, det var Trump som valde att skrivas ut. Hans val och läkarna var tvungna att gå med på det pga att han är president. Sedan hans beteende efter. Hur kan någon sätta ner foten? Han lyssnar ju inte.

Det finns givet en procedur kring det här. Där läkaren hans personliga är en del. Man kan säga att en president inte är lämplig inte 100% tillförlitlig och därmed avsätta denna snabbt som attan.

Nu har han inte gjort någon som berättigar det. Bara lite allmänt speedad som det verkar. Det var förövrigt som det verkar läkarna som tvingade in honom på sjukhus. Hur han yttrar sig sedan kan inte de göra något åt.
Citera
2020-10-06, 20:22
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
den andre är ännu mer gamal gubbe

Jo, men en frisk gammal gubbe, till skillnad från Trump!
Citera
2020-10-06, 20:23
Medlem
EnGodForlorares avatar
Twittervänstern överanalyserar precis vartenda klipp med Trump just nu. Alla visar att Trump flämtar och inte kan andas riktigt. Jag tror inte det är så illa med han. De flesta som får covid-19 verkar bara få milda symptom. Blir ett visst antiklimax om Trump inte intuberas och hamnar på intensivvårdsavdelning.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Hur många av senatorerna är sjuka nu? Är inte Amy Conett sjuk också? Allt låter som en shitshow. Jag menar om dom väljer att ha hearing under allt detta mess så skadar dom sina omröstningsval ännu mer ju.

Jag vet inte men jag tror det är 3+ en av dem hotar att bära en helkroppsdräckt dock så att denne kan rösta.

Men jag tror inte det lär bli något röstande i senaten fören tidigast i november
Citera
Medlem
Citat:

De kommer lösa den så klart. Rätta mig om jag har fel:

Men en ny senatorn”take office” jan 2021?
Citera
2020-10-06, 20:25
Medlem
Citat:
Jag vet inte men jag tror det är 3+ en av dem hotar att bära en helkroppsdräckt dock så att denne kan rösta.

Men jag tror inte det lär bli något röstande i senaten fören tidigast i november
Politiskt självmord är det att pusha det just nu.
Citera
2020-10-06, 20:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
De kommer lösa den så klart. Rätta mig om jag har fel:

Men en ny senatorn”take office” jan 2021?

Nya senatorer kliver på plats då ja, men flera av dem är bekräftat smittade i Covid och vi vet inte hur de kommer att må tills dess, det kan mycket väl vara så att några av dem är sängliggandes under resten av sin tid som senatorer om de förlorar valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in