2020-10-06, 19:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Väldigt rätt när det kom till popular vote eller är du en av de stackarna som fortfarande tror att Clinton fuskade i Kalifornien?

Clinton fuskade i Kalifornien, men hade vunnit där ändå. Det säger en hel del om demokraterna. De fuskar även i fall där det är uppenbart onödigt.
2020-10-06, 19:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av D123
Biden leder med 16% i ny undersökning:

http://cdn.cnn.com/cnn/2020/images/10/06/rel12b.-.2020.pdf

Och jag vet, jag vet ... Trump-fans tror inte på en undersökning som beställts av CNN(eller några andra undersökningar som är negativa för Trump) men vi andra kan ju notera det här som intressanta fakta i målet.

Lek med tanken: vad skulle Trump-fansen sagt om det var han som ledde över Biden med de här siffrorna? Oavsett vem som gjort undersökningen?

Enligt min undersökning leder Trump med 22 procentenheter.
2020-10-06, 19:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Rent spontant skulle man väl ändå kunna säga, eller tro, att det i ett så pass nationalistiskt och patriotiskt land som USA, efter 4 år med Trump, inte skulle ge ett så stort utslag nu. Vore konstigt om landets mediehus inte lyckats göra Trumpismen rumsren efter all denna tid.
Det är mycket svårt och sia om om bradleyeffekten ökat mot 2016, samma eller minskat.

Jag skulle mana till försiktighet i dessa polls, även om de har talat ett tydligt språk länge nu.
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det finns säkert de som tror att Trump redan är frisk nu och att allt kommer att fortsätta i samma spår. Men även om det inte skulle vara risk för hans liv så är hans ork naturligtvis nedsatt nu. Förutom den konstgjorde euforin och styrka han känner av medicinerna men det gör honom lite förryckt i stället.

Biden har väl börjat resa runt lite nu om jag fattat det rätt. Det hela tog en snabb vändning plötsligt. Trump borde varit försiktigare och mer rädd om sig.
Om andfåddheten är pga medicinerna, så är ju det tillfälligt.
Är andfåddheten pga COVID-19, så kommer detta spöka för trumpen och troligtvis ända in i valet.
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Enligt min undersökning leder Trump med 22 procentenheter.
Det vet vi redan inte ens stämmer.
2020-10-06, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Väldigt rätt när det kom till popular vote eller är du en av de stackarna som fortfarande tror att Clinton fuskade i Kalifornien?
Så de är bra på popular vote och dåliga på electoral collage. Då är de inte särskilt intressanta, eftersom det är electoral collage som gäller.
2020-10-06, 19:49
Medlem
stone_sleepers avatar
Florida med sina 29 elektorsröster är en nyckelstat. Kanske är det därför miljardären Blomberg satsar så mycket av egna pengar för att hjälpa Biden i Florida...

Men som det ser ut nu så kommer Trump vinna Florida med större marginal än sist. Enligt vissa polls leder den republikanske kandidaten bland Floridas latino befolkning. Kanske är det första gången någonsin att GOP är större än Dems bland Latinos?
Among Latino voters however, who Clinton decisively won by 27 points in 2016 and still lost the state, Trump leads with 50 percent compared to Biden’s 46.
https://thefederalist.com/2020/09/08/new-polls-show-tie-in-florida-biden-struggling-with-latino-voters/

Kubaner kommer i alla fall rösta på Trump, har sett polls där han leder med 30%. Trump har också den mycket populäre amerikansk-kubanske MMA mästaren från Florida Jorge Masvidal som kampanjar för honom.

Ekonomi sägs vara den viktigaste frågan i valet...

Who do you think would be better when it comes to deling with the economy:

FL Adults
Joe Biden 38%
Donald Trump 54%

FL Registred Voters
Joe Biden 39%
Donald Trump 54%

FL Likely Voters
Joe Biden 40%
Donald Trump 50%

Källa: NBC News Marist Poll FL Annotated Questionnaire, September 2020
https://www.documentcloud.org/documents/7203771-NBC-News-Marist-Poll-FL-Annotated-Questionnaire.html
Senast redigerad av stone_sleeper 2020-10-06 kl. 20:02.
2020-10-06, 19:53
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Nu kan vi räkna in South Carolina också 👍

https://www.breitbart.com/2020-election/2020/10/05/team-trump-turns-tide-in-voting-law-legal-battles/

Pling!

Glöm inte att detta är bara rena konspirationer fram till valdagen då Orangea man vinner. Då har alla varit naiva (igen). Ha ha sjukt att inget skall accepteras 4 år efter det som inte kunde hända hände.
2020-10-06, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Förstår inte vad du menar. Demokraternas entusiasm är mätbar. Vad gäller Bidens dragningskraft, så är det även vida känt att han byggt en stor koalition kring sig; med Bernie, Warren, Beto etc...vilka tolkningar du sen gör från det kan jag inte hjälpa dig med.

Du kan googla: how to spot manipulated videos själv.

Eller så läser du följande: Detect DeepFakes: How to counteract misinformation created by AI
Biden och entusiasm? Nä. Biden kan få demokratiska röster pga ett av medier uppiskat hat mot Trump. Men den enda demokrat som ger upphov till nån entusiasm hos väljarna är Bernie. Dock har han för få fans för att kunna nomineras till presidentkandidat. Där har du demokraternas problem.
2020-10-06, 19:56
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D123
Biden leder med 16% i ny undersökning:

http://cdn.cnn.com/cnn/2020/images/10/06/rel12b.-.2020.pdf

Och jag vet, jag vet ... Trump-fans tror inte på en undersökning som beställts av CNN(eller några andra undersökningar som är negativa för Trump) men vi andra kan ju notera det här som intressanta fakta i målet.

Lek med tanken: vad skulle Trump-fansen sagt om det var han som ledde över Biden med de här siffrorna? Oavsett vem som gjort undersökningen?

Jag kommer ta mätningarna från CNN och NBC etc seriöst när de slutar ha en stor demokratisk övervikt i sina mätningar.
Senast redigerad av Tubleros 2020-10-06 kl. 20:00.
2020-10-06, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Förvånandsvärt bra faktiskt. Man var ca 2% off eftersom man underskattade Trumps stöd. Detta är nu justerat, instituten använder ju konstant feedback för att justera sina prognoser.

Vissa mätningar ger nu Biden 14-15 procentenheters ledning. Så högt tror jag dock inte han ligger.
Man hade Crooked som vinnare mot Trump, 78% mot 22%, på valdagen. Nej du, man lyckades inte alls bra.
2020-10-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Man hade Crooked som vinnare mot Trump, 78% mot 22%, på valdagen. Nej du, man lyckades inte alls bra.

Det är inte 2016........
2020-10-06, 20:02
Medlem
Lovande...
Nate Cohn (NYT) @Nate_Cohn
If the polls were exactly as wrong as they were over the final three weeks in 2016, Biden would still win with over 300 electoral votes
2020-10-06, 20:03
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Haha, du har skrivit 707 inlägg i tråden, du är ju inte frisk.

Det är även komiskt att du hela tiden har så suspera källor och att du är så överdrivet säker när allt säger emot att Trump blir vald igen.

Covid-Trump fick färre personröster än Clinton som i särklass har varit den minst populära som representerat demokraterna på årtionden. Biden sopar redan nu Trump av banan.

Härligt. Suspekta källor så länge de inte följer ditt narrativ. Hade jag kommit med något liknande kring Biden hade du hejat på i högan sky.

Du har mao inte ens kunskap att hämta öppen data från respektive delstat ang nya registrerade röstberättigade. Säger inte så litet om dina kunskaper.

Notera vad någon länkade kring South Carolina. Poff !

PS Då du inte läser detta i Svensk dagspress kommer mer data 2016 vs 2020 följa senare ikväll. Du blir först med det senaste, grattis !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in