2020-10-06, 12:36
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Opinionsundersökningarna lever sitt eget liv men det är klart att Trumps siffror är allmänt svaga. Morning Consult har tre gånger i rad legat på 40% job approval mot 57--58% disapproval.

En större undersökning som presenterades nu från detta pisstitut och omfattade tiden 1 oktober---4 oktober gav något bättre siffror för Trump, nämligen 42% job approval och 54% dissaproval.

Jag ser inte att sista veckans turer sänkt Trump. Det är nog ganska oförändrat, mina egna uppskattningar mellan kandidaterna är 50% Biden och 45% Trump.

Ett ganska låst läge men goda siffror på ekonomisk återhämtning samt jobb kan höja Trump något. Jag antar att han snart är igång med sina rallyn igen. Valet är en oviss historia, tro inte annat.

Hos NBC har Biden dragit ifrån med 14% från Trump. Oj! bra jobbat China-Joe, en ökning från +8 till +14% flödet av väljare för China-Joe bara väller in utan att nyregistrerade röstande visar detta någonstans eller att han har det minsta entusiasm på sina "rallies". Detta betyder att det återstår för Republikaner att i smyg vilja rösta på Biden, medan de hejar på Trump längs med gatorna och sina Amerika-flaggor.. hmm. 2016 eller 1984 all over again, säger jag.

...Så stämmer detta 14%... eller är det en plan från Demokraternas sida ?
Läs mer om demokraternas bluff: https://www.redstate.com/brandon_morse/2020/10/05/nbc-poll-democrat-plan/
Senast redigerad av Nixter 2020-10-06 kl. 12:39.
2020-10-06, 12:46
Medlem
Nixters avatar
Florida update - Nyheter om USA valet du inte verkar få från Svensk Media
Republikanerna har på 8 år minskat gapet mellan R och D registrerade röstande med 750.000 personer i Florida. Notera att det nu finns ungefär 5 miljoner av varje parti registrerat, fortsatt en viss demokratisk övertag men en minskning av röstövervikt för demokraterna med ca 15%, på 8-år..

Ställ dig nu frågan: Gör detta faktum det enklare eller svårare Demokraterna att vinna i Florida 2020 ?
Ställ dig en andra fråga: Har denna 8-år långa trend brutits med Biden och han nu ändrat det Hillary och Obama ej klarade ? (det är ju vad många påstår med Bidens "ledning").

Trump vinner Florida tämligen enkelt.

PS Ganska otroligt att en liten skit som jag kommer ha så mycket mer rätt än nära på alla Svenska dagstidningar sammanslaget. Varför finns inte dessa uppenbara jämförelser i en tabell så folk enkelt förstår 2016 vs 2020 osv. Vissa skulle kalla detta "mycket märkligt" till och med.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-06 kl. 13:20.
2020-10-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Hos NBC har Biden dragit ifrån med 14% från Trump. Oj! bra jobbat China-Joe, en ökning från +8 till +14% flödet av väljare för China-Joe bara väller in utan att nyregistrerade röstande visar detta någonstans eller att han har det minsta entusiasm på sina "rallies". Detta betyder att det återstår för Republikaner att i smyg vilja rösta på Biden, medan de hejar på Trump längs med gatorna och sina Amerika-flaggor.. hmm. 2016 eller 1984 all over again, säger jag.

Läs mer om demokraternas bluff: https://www.redstate.com/brandon_morse/2020/10/05/nbc-poll-democrat-plan/

Demokraterna med dess Liberal- / vänstermedia och dess institut vill få väljarna tro det är kört för Trump. Genom vinklade undersökningar. Är övertygad att så inte är fallet. Om valet går rätt till, (vilket ändå är det mest troliga i slutändan) vinner nog sittande presidenten ändå.
2020-10-06, 13:09
Bannlyst
Trump är en intressant president. Och jag måste säga att jag knappt inte kan låta bli att gilla delar av honom, trots att jag nästan alltid är skeptisk till smutsigt rika kapitalister. Han får mig att skratta, och jag tror verkligen att han jobbar för vita amerikaner i jeans, att han menar det, säkert också för bruna och gula i jeans. Jag tror att jag skulle rösta på honom. Jag gillar också att han tar avstånd för dom krigen som USA har startat i mellanöstern och andra länder.
Senast redigerad av ouzuo 2020-10-06 kl. 13:16.
2020-10-06, 13:33
Medlem
Citat:

Haha, det är så roligt när du källhänvisar. Antingen så är det högerextrema konspirationssidor eller så är det som i det här fallet en blogg från en högerkonservativ. Det är som att någon ska hänvisa till Antifa.

Kommer bumpa så många av dina inlägg när den orange:a jättebebisen förlorar valet.
2020-10-06, 13:39
Medlem
Citat:
Florida update - Nyheter om USA valet du inte verkar få från Svensk Media
Republikanerna har på 8 år minskat gapet mellan R och D registrerade röstande med 750.000 personer i Florida. Notera att det nu finns ungefär 5 miljoner av varje parti registrerat, fortsatt en viss demokratisk övertag men en minskning av röstövervikt för demokraterna med ca 15%, på 8-år..

Ställ dig nu frågan: Gör detta faktum det enklare eller svårare Demokraterna att vinna i Florida 2020 ?
Ställ dig en andra fråga: Har denna 8-år långa trend brutits med Biden och han nu ändrat det Hillary och Obama ej klarade ? (det är ju vad många påstår med Bidens "ledning").

Trump vinner Florida tämligen enkelt.

PS Ganska otroligt att en liten skit som jag kommer ha så mycket mer rätt än nära på alla Svenska dagstidningar sammanslaget. Varför finns inte dessa uppenbara jämförelser i en tabell så folk enkelt förstår 2016 vs 2020 osv. Vissa skulle kalla detta "mycket märkligt" till och med.

Haha, du har skrivit 707 inlägg i tråden, du är ju inte frisk.

Det är även komiskt att du hela tiden har så suspera källor och att du är så överdrivet säker när allt säger emot att Trump blir vald igen.

Covid-Trump fick färre personröster än Clinton som i särklass har varit den minst populära som representerat demokraterna på årtionden. Biden sopar redan nu Trump av banan.
2020-10-06, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Trump är en intressant president. Och jag måste säga att jag knappt inte kan låta bli att gilla delar av honom, trots att jag nästan alltid är skeptisk till smutsigt rika kapitalister. Han får mig att skratta, och jag tror verkligen att han jobbar för vita amerikaner i jeans, att han menar det, säkert också för bruna och gula i jeans. Jag tror att jag skulle rösta på honom. Jag gillar också att han tar avstånd för dom krigen som USA har startat i mellanöstern och andra länder.

Gillar du det faktum att han är anklagad för våldtäkt? Eller är det hans skattefifflande som får dig att tro att han jobbar för vita amerikaner i jeans?

Hur blåst får man vara att en mångmiljardär som har livnärt sig på sin pappas pengar och skattefiffel är den som kommer jobba för fotfolket. Trump har haft en silversked i munnen sedan födsel och har inget gemensamt med fotfolket.
2020-10-06, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Demokraterna med dess Liberal- / vänstermedia och dess institut vill få väljarna tro det är kört för Trump. Genom vinklade undersökningar. Är övertygad att så inte är fallet. Om valet går rätt till, (vilket ändå är det mest troliga i slutändan) vinner nog sittande presidenten ändå.

Vad vinner de på att lura i väljarkåren att det är avgjort och därmed riskera att en del demokrater stannar hemma då de inte tror att de behövs?
2020-10-06, 13:49
Medlem
Exakt 4 veckor kvar tills Trump blir utkastad ur Vita Huset. IRS bara längtar på att sätta klorna i den orange:a jättebebisen.
2020-10-06, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Gillar du det faktum att han är anklagad för våldtäkt? Eller är det hans skattefifflande som får dig att tro att han jobbar för vita amerikaner i jeans?

Hur blåst får man vara att en mångmiljardär som har livnärt sig på sin pappas pengar och skattefiffel är den som kommer jobba för fotfolket. Trump har haft en silversked i munnen sedan födsel och har inget gemensamt med fotfolket.

Hans insikter vad gäller de 2000 människor som har död i COVID medan han varit på lyxsjukhus och fått den bästa vården i världen är bara tragisk. De ska inte vara rädda!??!

Att folk är rädda är naturligt. Det är inget konstigt och inget man ska försöka trycka ner. Det finns nämligen orsak för folk att vara rädda. Det är genom den känslan som man kan vidta åtgärder på bästa sätt för att klara sig själv eller sina barn och andra man har ansvar för.

Trump som inte har ansvar för att ta hand om små eller stora barn, en äldre förälder och måste lönejobba och har slut pengar innan månaden är slut talar om för dessa att de ska inte vara rädda. WTF!??! Skamligt.
2020-10-06, 13:56
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
https://mobile.twitter.com/JackPosobiec/status/1313241891153031171

Herregud....
Du förstår väl att en korrespondent för One America News Network (OANN) gör varken till eller från i det här valet...sina 1 miljon höger-högerföljare på twitter till trots?

Förstår att du vill göra reklam (se din signatur), ta varje chans som dyker upp, men det gör du knappast framgångsrikt genom att länka till ett klipp där Bidens väljare skrattar. Lite hjärna har du väl ändå?

Tracking Misinformation Campaigns in Real-Time is Possible, Study Shows
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-06 kl. 13:57. Anledning: Addendum
2020-10-06, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Hans insikter vad gäller de 2000 människor som har död i COVID medan han varit på lyxsjukhus och fått den bästa vården i världen är bara tragisk. De ska inte vara rädda!??!

Att folk är rädda är naturligt. Det är inget konstigt och inget man ska försöka trycka ner. Det finns nämligen orsak för folk att vara rädda. Det är genom den känslan som man kan vidta åtgärder på bästa sätt för att klara sig själv eller sina barn och andra man har ansvar för.

Trump som inte har ansvar för att ta hand om små eller stora barn, en äldre förälder och måste lönejobba och har slut pengar innan månaden är slut talar om för dessa att de ska inte vara rädda. WTF!??! Skamligt.

Det var ju ett närmast hån av Donald Trump att uttala sig som han gjorde, att man inte ska vara rädd eller låta det påverka ens vardag är ju enkelt när man är mångmiljardär och president. Säg det till en ensamstående mamma som har två jobb för att kunna livnära sig och hennes barn, säg det till folk som inte har har råd att söka vård, säg det till folk som har gått bort och inte har fått ens jämförelsebar vård som han själv har fått.

Hans egoism och självgoda beteende är vidrigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in