2020-10-06, 19:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Trump gör de i Vita Huset rädda. Och det förstår jag. Trump är ju hög som ett hus och kopplar inte alls.

https://www.google.com/search?rlz=1C1GCEA_enSE764SE764&sxsrf=ALeKk00L02m7 sgVUtXMjcdvYZSCicbanMw%3A1602002519964&ei=V558X-qyOoOOrwTctal4&q=dies+in+influenza+usa&oq=dies+in+ influenza+usa&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQAzIJCAAQyQMQFhAeM gYIABAWEB4yBggAEBYQHjoECAAQRzoLCAAQyQMQDRAFEB46CAg AEA0QBRAeULgaW IUgYIYoaABwAngAgAFniAH5ApIBAzIuMpgBAKABAaoBB2d3cy1 3aXrIAQjAAQE&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwiquoa5tKDsAhUDx4sKHdxaCg8Q4dUDCA0&ua ct=5

Man ska inte tro allt vad man läser från Fake Media CNN. Men lite hög verkar han allt vara.
Citera
2020-10-06, 19:17
Medlem
losfers avatar
Fick en kortisonspruta förra veckan för min axel. Axeln gör mindre ont nu och det gör mig lite gladare. Men annars så tror jag inte sprutan gav mig nån känsla av eufori.
Citera
2020-10-06, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Är han för dum för att förstå detta eller vad? Hade han spelat sina kort snyggt hade han först tackat vårdpersonal och sedan skickat starka signaler till folket av att han lärt sig mer om detta virus och dess allvar, och framhålla att han kommer göra allt i sin makt för att USA ska ta sig igenom det. Det räcker så.

Nu fortsätter han dumma sig för att han tror att han framstår som stark, när han egentligen framstår som för svag för att någonsin erkänna att han underskattade viruset. Nog för att han inte blev så sjuk, men det spelar ingen roll. Han borde förstå retorik bättre än detta. Folk förlorar vänner och familj och har inte råd med ens i närheten av samma sjukvård som Trump; knappt basal sjukvård ens en gång. De vill inte höra ”var inte rädda” från hans höga hästar. Det är inte statsmannamässigt, det är idioti. Han ger bort valet till Biden. Det är över, detta var droppen.

Öppet mål, trodde inte Trump var så enfaldig, men nu ligger det i öppen dag.
Citera
2020-10-06, 19:20
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Intressant sida, särskild de sammanvägds opinionsinstitutens siffror. Det är ju tydligt att Bidens chanser att bli President, i närtid har ökat dramatiskt vid två olika tillfällen, först efter debatten då hans siffror ökade påtagligt och sedan när det tillkännagavs att Trump hade Covid, då siffrorna fortsatta rakt upp.

83 % chans för en Biden vinst talar ju sitt tydliga språk.

Antingen får Trump hoppa av nu, eller så får han starta ett Krig (men hävda att det gjordes för att USAs säkerhet var hotad), det finns väl egentligen bara de två alternativen just nu. För fortgår allt som nu blir det en jordskredsseger för Biden.

13% är en bra siffra från fake news. Han hade ju 1% chans att vinna mot Hillary och vi alla vet hur det gick när han i bästa sändingstid fullständingt krossade demokraterna/vänstern. Folk satt o grät på SVT haha. Hoppas på en ny sån!
Citera
2020-10-06, 19:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
Fick en kortisonspruta förra veckan för min axel. Axeln gör mindre ont nu och det gör mig lite gladare. Men annars så tror jag inte sprutan gav mig nån känsla av eufori.
Det är för den mer eller mindre stannar i axeln och inte tar sig vidare i kroppen som tabletter och IV gör.

Även så tror jag det är ett helt annat kortison man sätter i leder, dexametason är starkt kortison.
Citera
2020-10-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han lär nog få malariamedicinen så det går nog bra.

Jag tror inte att han har fått det? Någon som vet besked?

Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Ingen Big Deal.

Aktiemarknaden och terminer faller inititalt. Tillbaka på samma nivåer efter max ett par dagar.

10-14 dagars karantän. Sedan business as usual.

Folk har en förmåga att överdriva så in i helvete.

Karantän blev det inte, han är i isolering eftersom han är sjuk. Och vi får väl se om han talar till folket framför en kamera i dag. Det gör han säkert om han känner sig piggelin.
Citera
2020-10-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
13% är en bra siffra från fake news. Han hade ju 1% chans att vinna mot Hillary och vi alla vet hur det gick när han i bästa sändingstid fullständingt krossade demokraterna/vänstern. Folk satt o grät på SVT haha. Hoppas på en ny sån!

13%? Du underskattar nog din idols chanser. Jag tror det är nästan 100% de ska dela på.
Citera
2020-10-06, 19:30
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losfer

Cortisonspruta verkar bara lokalt, samma sak med inhalationer. Trump får tabletter i högdos och det påverkar hela kroppen.
Citera
2020-10-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är för den mer eller mindre stannar i axeln och inte tar sig vidare i kroppen som tabletter och IV gör.

Även så tror jag det är ett helt annat kortison man sätter i leder, dexametason är starkt kortison.

Här är du igen och leker läkare. Har du ngn gång jobbat inom vården?

Helt galet vad vänstern hatar på trump. Dom hatar han så mkt så de kommer välja in biden.

Vad är oddsen på att biden/kamala startar krig under sina fyra år?

Redan klart att biden vinner MEN trump kommer antagligen sätta lös helvtet innan han slutar. Tror knappst han slutar i lugn o ro
Citera
2020-10-06, 19:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Är han för dum för att förstå detta eller vad? Hade han spelat sina kort snyggt hade han först tackat vårdpersonal och sedan skickat starka signaler till folket av att han lärt sig mer om detta virus och dess allvar, och framhålla att han kommer göra allt i sin makt för att USA ska ta sig igenom det. Det räcker så.

Nu fortsätter han dumma sig för att han tror att han framstår som stark, när han egentligen framstår som för svag för att någonsin erkänna att han underskattade viruset. Nog för att han inte blev så sjuk, men det spelar ingen roll. Han borde förstå retorik bättre än detta. Folk förlorar vänner och familj och har inte råd med ens i närheten av samma sjukvård som Trump; knappt basal sjukvård ens en gång. De vill inte höra ”var inte rädda” från hans höga hästar. Det är inte statsmannamässigt, det är idioti. Han ger bort valet till Biden. Det är över, detta var droppen.

Jo det är dumt. Det är öppet mål för Biden. Extremt många amerikaner känner folk som drabbats och tom dött. Han hade läge är att göra något bra men sedan förmodligen hög som ett hus sabbar han det. Synd. Även om Corona inte dödade honom så dödade det sannolikt hans chans till fyra år till. Det var klart innan skiten drabbade världen i våras nu ser allt ut som att vi får Biden som ny världsledare. Det kommer bli extremt illa det.
Citera
2020-10-06, 19:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Här är du igen och leker läkare. Har du ngn gång jobbat inom vården?

Helt galet vad vänstern hatar på trump. Dom hatar han så mkt så de kommer välja in biden.

Vad är oddsen på att biden/kamala startar krig under sina fyra år?

Redan klart att biden vinner MEN trump kommer antagligen sätta lös helvtet innan han slutar. Tror knappst han slutar i lugn o ro
Det inlägget du svarar på handlade om hur en person upplevde en kortisoninjektion i axel.
Jag tagit ett gäng och aldrig känt nått mer än axel blivit bättre, dvs ingen eufori alls.
trumpen har antingen fått IV eller tabletter, dessa ger de nämnda biverkningarna.
Citera
2020-10-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019

Det är inte klart att Biden vinner.

Trump kämpar på så gott han kan och ingen sjukdom ska få stoppa honom, anser han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in