2020-10-06, 16:31
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Är det fel av en kristen att försöka rädda ett främmande barn från ett brinnande hus eller från en sjunkande båt?

Eller att försöka rädda ännu inte födda från abort?

Tänk på konsekvenserna med överbefolkning mm, som ju har att göra med alla barn som föds!

= jäkligt retorisk fråga, imho.

---

Är det fel av en kristen att försöka rädda främmande människor i nöd pga svält och krig mm?

= lika retorisk fråga, imho.

Älska din nästa som dig själv, heter det väl? Vad är poängen med liknelsen om den barmhärtige samariern?

Eller är det bara hat som gäller numera, om den kristne dessutom är en del av den invandringsfientliga skränhögern?
Har du ens läst om detta med att "älska din nästa som dig själv" och svaret på frågan om vem som är min nästa?

Frågan är inte om det är fel att hjälpa främmande folk i nöd, frågan är om den svenska mångkulturslinjen och massinvandringen till Sverige är en god sak för kristna att stödja.

Den här tråden handlar om hatet mot vita människor och Sverige och varför vissa kristna tycker det är något gott. Deras vita "nästa" älskar de tydligen inte. Hon har fel hudfärg.
Senast redigerad av Redivivus 2020-10-06 kl. 16:39.
Citera
2020-10-06, 16:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Är det fel av en kristen att försöka rädda ett främmande barn från ett brinnande hus eller från en sjunkande båt?

Eller att försöka rädda ännu inte födda från abort?

Tänk på konsekvenserna med överbefolkning mm, som ju har att göra med alla barn som föds!

= jäkligt retorisk fråga, imho.

---

Är det fel av en kristen att försöka rädda främmande människor i nöd pga svält och krig mm?

= lika retorisk fråga, imho.

Älska din nästa som dig själv, heter det väl? Vad är poängen med liknelsen om den barmhärtige samariern?

Eller är det bara hat som gäller numera, om den kristne dessutom är en del av den invandringsfientliga skränhögern?
Till skillnad från ideologiska vänstern hjälper kristna utsatta människor (och genom eget arbete dessutom, vi snackar inte trams och "allt åt alla" här).
Citera
2020-10-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Det här är främst en fråga som riktar sig till bekännande kristna (men vem som helst är välkommen att diskutera saken) som tycker att mångkulturen av idag i Sverige tillika massinvandringen är något gott och en god sak att stå för.

Om man är sant kristen, så blandar man sig inte i vad kejsaren gör:

"Är det rätt eller inte att vi betalar skatt till kejsaren? Jesus svarade: Ge då kejsaren det som tillhör kejsaren och Gud det som tillhör Gud.«"
(Luk 20:22,25 Bibel2000)

Till den nya ordningen på jorden så är alla folkgrupper välkomna:

"Då tog Petrus till orda: »Nu förstår jag verkligen att Gud inte gör skillnad på människor
utan tar emot var och en som fruktar honom och som gör vad som är rättfärdigt, vilket folk han än tillhör.
" (Apg 10:34-35 Bibel2000)

"Sedan såg jag, och se: en stor skara som ingen kunde räkna, av alla folk och stammar och länder och språk. De stod inför tronen och Lammet klädda i vita kläder med palmkvistar i sina händer."
(Upp 7:9 Bibel2000)
Citera
2020-10-06, 17:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

"Är det rätt eller inte att vi betalar skatt till kejsaren? Jesus svarade: Ge då kejsaren det som tillhör kejsaren och Gud det som tillhör Gud.«"

"Då tog Petrus till orda: »Nu förstår jag verkligen att Gud inte gör skillnad på människor
utan tar emot var och en som fruktar honom och som gör vad som är rättfärdigt, vilket folk han än tillhör.

"Sedan såg jag, och se: en stor skara som ingen kunde räkna, av alla folk och stammar och länder och språk. De stod inför tronen och Lammet klädda i vita kläder med palmkvistar i sina händer."
Därför är demokrati rena upp och nedvända världen.

Håller med JV på denna punkt, men vi bör heller inte ljuga och undlåta att göra gott om vi kan. Vi bör dessutom förbjuda det som är ont och fel, och det kan man göra utan att för den skull förbjuda det politiskt i demokratiska val.
Citera
2020-10-06, 17:32
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Ett svar tämligen typiskt för JV. Att alla folkgrupper är välkomna in i "de nya tingens ordning" är inget som diskuteras i denna tråd. Liknelsen om skatten till kejsaren har problem med sig. Ty här handlar det heller inte om skatt. Det handlar om statens agerande och dess policy. Kristna måste inte stödja allt som staten propsar för. Kristna måste inte ställa sig bakom exempelvis "födelsekontrollsprogram" eller aborter. Nej, i stället kan kristna fördöma sådant. Så hur bör kristna i ett land förhålla sig till att det landets befolkning skall bytas ut mot andra folk (i praktiken folkmord) för att staten så önskar det? Skall de vara "neutrala" inför det?
Senast redigerad av Redivivus 2020-10-06 kl. 17:35.
Citera
2020-10-06, 17:42
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Det är inte bara Sverige som har blivit mångkulturellt utan hela Västeuropa. Eller hur?

Och Amerika drabbades av mångkultur i flera vågor: på 16, 17, 18 och 19 hundratalen. Det var en konsekvens av europeernas utvidgade maktambitioner och förbättrade kommunikationer.

Massinvandringen till Västeuropa nu beror på krig och drömmen om en bättre tillvaro, samma som lockade europeer till Amerika för drygt 100 år sedan.

Visst är invandrarna "vår nästa" om man bortser från de kriminella. Och detsamma gäller europeerna. De etniska utrensningar som vissa hoppas på eller fruktar har inte tiden på sin sida. Möjligen blir de en del av den stora vedermödan som snart kommer, enligt vad jag tror 2024 eller tidigare.

Sedan kommer slutet och var och en blir dömd efter sina handlingar. De som tror Jesus kommer att utmärka sig för sin rättfärdighet, medan de som tar till svärd kommer att med svärd förgås. Och dömas därefter!
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2020-10-06 kl. 18:25.
Citera
2020-10-06, 17:59
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det är inte bara Sverige som har blivit mångkulturellt utan hela Västeuropa. Eller hur?

Och Amerika drabbades av mångkultur i flera vågor: på 16, 17, 18 och 19 hundratalen. Det var en konsekvens av och europeernas utvidgade maktambitioner och förbättrade kommunikationer.

Massinvandringen till Västeuropa nu beror på krig och drömmen om en bättre tillvaro, samma som lockade europeer till Amerika för drygt 100 år sedan.

Visst är invandrarna "vår nästa" om man bortser från de kriminella. Och detsamma gäller europeerna. De etniska utrensningar som vissa hoppas på eller fruktar har inte tiden på sin sida. Möjligen blir de en del av den stora vedermödan som snart kommer, enligt vad jag tror 2024 eller tidigare.

Sedan kommer slutet och var och en blir dömd efter sina handlingar. De som tror Jesus kommer att utmärka sig för sin rättfärdighet, medan de som tar till svärd kommer att med svärd förgås. Och dömas därefter!
Jag ser fortfarande inte hur något av detta rättfärdigar den vansinniga mångkulturalism som dagens svenska och vissa andra västeuropeiska regeringar envisas med att föra.

Sedan två saker: vit europeisk invandring till USA var visserligen "mångkulturell" på det sättet att det fanns kulturella skillnader mellan de europeiska folken. Men de vita höll ihop, det fanns inga rasliga större skillnader mellan de vita europeer som befolkade USA.

"Den som tar till svärd skall med svärd förgås". Kontexten handlar om orättfärdigt svärdbärande. Se Gen.9:6. "den som utgjuter människoblod, hans blod skall av människor bliva utgjutet, ty Gud har gjort människan till sin avbild.". Det finns ingen ursäkt för hatet mot vita människor.
Citera
2020-10-07, 08:35
Medlem
Ruskigbusss avatar
Tråden handlar alltså om kristna som är för invandring och mångkultur.

Tråden handlar INTE om frimurare, satanister, profetissor eller invandring som sådan.

Sedan vore det intressant om de som nu ÄR kristna och ÄR för invandring och mångkultur får berätta vad de tycker, i stället för att många som INTE är detta breder ut sig med sina åsikter om dessa.

OT raderat. Varningsknappen är osäkrad.

/Mod
Citera
2020-10-07, 08:39
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
En politisk agenda i andliga ärenden är inte bra. Helt opolitisk är dock ingen, inte ens du. Och mycket får också politiska konsekvenser. Även det som kristna sysslar med.
Jag står längre till vänster än något parti någonsin gjort i denna värld där Satan är furste och lögnen är den förhärskande andan, men eftersom jag tror på Jesus och förstår tidens tecken och Guds makt så framstår politik som bäst som fåfänga.

Det finns ingen tid för politisk framgång, bara för den onda världens undergång.
Citera
2020-10-07, 08:39
Medlem
Daniel501s avatar
Norskan har ju förvisso rätt men jag tror hon återberättade sin "vision" ur hennes "färgade" lins.

Ja, icke-Vita kommer att hatas när de svämmar in i Europa, våldtar, misshandlar och sprider SIN satanistiska religion, likaså som judarna blev hatade i Tyskland (och resten av Europa många gånger innan dess) för att de, med sin blotta närvaro skapar hat. Alla goda hatar det onda, likaså hatar de onda det goda.
Citera
2020-10-07, 08:40
Medlem
Redivivuss avatar
Jag tackar Ruskigbuss för en god och nödvändig korrigering.

Som sagt är svenska kristna som är FÖR dagens invandring och mångkultur välkomna att höra av sig.

Gärna kristna personer (helst aktiva i kyrkor eller samfund) som kanske t o m arbetar direkt eller indirekt med sektorer i samhället som berör nyanlända samt integration.
Citera
2020-10-07, 08:40
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Har du ens läst om detta med att "älska din nästa som dig själv" och svaret på frågan om vem som är min nästa?

Frågan är inte om det är fel att hjälpa främmande folk i nöd, frågan är om den svenska mångkulturslinjen och massinvandringen till Sverige är en god sak för kristna att stödja.

Den här tråden handlar om hatet mot vita människor och Sverige och varför vissa kristna tycker det är något gott. Deras vita "nästa" älskar de tydligen inte. Hon har fel hudfärg.
Aha. Så om du hjälper Pelle så är det samma sak för dig som att du hatar Kalle?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in