2013-08-18, 10:26
Medlem
stigmas avatar
Jag är inte kristen och tänker inte bli det.

Men jag undrar om det finns nåt kristet samfund i Sverige som officiellt törs ta ställning MOT den galna invandringspolitiken och islamiseringen av landet?

Svara gärna med exempel på samfund.
Citera
2013-08-18, 12:16
Medlem
Herems avatar
Det samfund som är tyngst politiserad är Svenska kyrkan, de andra verkar mest ägna sig åt faktiskt kristenhet.
Citera
2013-08-18, 13:34
Medlem
Svejks avatar
Kanske frågan har bättre chans till svar här.

Integration och invandring -> Religion

/Mod
Citera
2013-08-18, 13:56
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Jag är inte kristen och tänker inte bli det.

Men jag undrar om det finns nåt kristet samfund i Sverige som officiellt törs ta ställning MOT den galna invandringspolitiken och islamiseringen av landet?

Svara gärna med exempel på samfund.
Jag tror inte kristenhet och samfund har den s.a.s rollen att ta ställning emot enskilda, vare sig de är i grupp eller där de nu är - konstig fråga annars.

Religion och tro, brukar ägna sig åt religiöst präglade frågeställningar och då skulle det isf vara om/när andra går extremt, som man engagerar sig kanske. Ja om problem uppstår som kan vara av oetisk karaktär kanske eller om det är destruktiva liksom krafter som söndrar och skadar? Väldigt konstig fråga.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-08-18 kl. 13:59.
Citera
2013-08-18, 15:53
Medlem
Citat:
Det är inte troligt med tanke på att vi förväntas ta hand om de som behöver hjälp.
Citera
2013-08-18, 19:57
Medlem
stigmas avatar
Dagens kristna verkar bara ena riktiga sillmjölkar. De gamla korsriddare måste rotera i sina gravar!
Citera
2013-08-18, 20:08
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Dagens kristna verkar bara ena riktiga sillmjölkar. De gamla korsriddare måste rotera i sina gravar!
Minsannm, helt annan sak att ha kraftdatorer i handen jämfört med sketna lansar o spjut, det är helt annat att såra med lite köttsår än att förgöra system liksom, eh luckra upp menar jag, då det ju idag gäller multireligion "åt alla"

Det är förvisso inte så att fundamental islam varit genomgående av godhet, precis som inte kristenhet hellre var genomgående fromhet, fast rätt m¨ånga interpreterar kristendom eller judendom för all del, som varandes fromhet (var det det, någonsin i den gammel-gamla återberättarkonsten?) och gud är den gode därmed människor genomgående med goda avsikter... samtidigt spretande viljor med olika trotskister, där religionstrotskistiska dogmer går in och klyver utefter helt intelligenta uppfattningar, mer religion åt folket? mer jämkning så inte några får ett öre för mycket, kan ju inte vara rättvist.

mmmm hade ju varit fantastiskt med ännu fler rättigheter åt "sannsägare" sure.. de är så goda... för de har ju haft ont, och då är man per automatik god, för en människa fungerar ju som en automat .... bara att applicera de gällande parametrarna så går nog allt som en dans, av sig självt... enligt förväntan och kalkylering så klart, rationella eran som aldrig tycks ta slut.. nä det heter ju gudsoptimering idag, eller den maxade monoteismens stora dröm, som människor tolkar till och säger till varandra, hur gud är beskaffad, very clever indeed.

Fast enligt de "gustroende" så är ju gud bestraffad.. för de känner gud... (och vissa t.o.m vet och då blir man ju jättestor och jättevetande)
Senast redigerad av BlackJewel 2013-08-18 kl. 20:13.
Citera
2013-08-18, 20:17
Bannlyst
"behandla andra som du själv vill bli behandlad" lyder ju vår kristna paroll vilket skulle gå stick i stäv med vad du eftersöker
Citera
2013-08-19, 09:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahrusalem
"behandla andra som du själv vill bli behandlad" lyder ju vår kristna paroll vilket skulle gå stick i stäv med vad du eftersöker

Men om du nu är flagellant eller helt vill ge upp den fria viljan och zombiefierad vill underkasta dig 'gud'?

Varför skulle jag vilja behandlas enligt dessa värden?
Citera
2013-08-19, 14:11
Medlem
Herems avatar
Att rättfärdiga ett nej till flyktingmottagande behöver inte vara svårt inom ramen för kristlighet. Det är ju ett faktum att vi skulle kunna hjälpa fler människor med samma resurser, om dessa skickades till platserna där flyktingarna flyr ifrån. På så sätt är den nuvarande linjen amoralisk jämfört med t.ex. den SD föreslår.
Citera
2020-10-06, 11:39
Medlem
Redivivuss avatar
Kristna som är för mångkultur och massinvandring

Det här är främst en fråga som riktar sig till bekännande kristna (men vem som helst är välkommen att diskutera saken) som tycker att mångkulturen av idag i Sverige tillika massinvandringen är något gott och en god sak att stå för.

Känner till hur folk av detta slag brukade resonera förr, för några årtionden sedan, men undrar om det finns något som gjort att infallsvinkeln har ändrats i dessa tider.

Alltfler är ju kritiska mot mångkulturen och utomeuropisk invandring. Men kristenheten i Sverige i stort tycks vara rätt så ense med både vänster och liberaler om att mångkultur är bara något gott och ond är den som opponerar sig mot detta.

Tydligen är att ha skygglappar, blunda, hålla för öronen samt i praktiken vara landsförrädare en god kristen dygd för somliga. Eller?

Å andra sidan undrar jag också om det finns någon svensk präst, pastor eller predikant som opponerar sig mot mångkulturen (det finns de som är tysta om saken, det vet jag, men finns det någon som öppet tar avstånd från massinvandringen)? Eller om de bara är intresserade av nya proselyter?
Citera
2020-10-06, 12:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Det här är främst en fråga som riktar sig till bekännande kristna (men vem som helst är välkommen att diskutera saken) som tycker att mångkulturen av idag i Sverige tillika massinvandringen är något gott och en god sak att stå för.

Känner till hur folk av detta slag brukade resonera förr, för några årtionden sedan, men undrar om det finns något som gjort att infallsvinkeln har ändrats i dessa tider.

Alltfler är ju kritiska mot mångkulturen och utomeuropisk invandring. Men kristenheten i Sverige i stort tycks vara rätt så ense med både vänster och liberaler om att mångkultur är bara något gott och ond är den som opponerar sig mot detta.

Tydligen är att ha skygglappar, blunda, hålla för öronen samt i praktiken vara landsförrädare en god kristen dygd för somliga. Eller?

Å andra sidan undrar jag också om det finns någon svensk präst, pastor eller predikant som opponerar sig mot mångkulturen (det finns de som är tysta om saken, det vet jag, men finns det någon som öppet tar avstånd från massinvandringen)? Eller om de bara är intresserade av nya proselyter?
De jag har diskuterat saken med ser att mångkulturen leder till konflikter, armod och tillsist inbördeskrig, men menar att det ändå är såhär det ska vara.

Somliga anser att orden "påskynda Herrens dag" kan appliceras här, alltså att ju fortare det blir krig överallt desto snarare kommer Herren. Andra menar att hela jorden är HERRENs, och att alla därför måste få bo var de vill oavsett konsekvenser.

I mitt tycke talar vi alltså om ytterst obalanserade människor med tämligen extrema idéer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in