2020-10-06, 14:13
Medlem
ariberts avatar
SD har enligt en OU ökat med 2,1% i Stockholm sedan valet 2018.
Det börjar gå åt rätt håll även i Sthlm även om vi inte når samma nivår som i Skåne kommunerna.
Det är två år kvar till nästa val och det skulle sitta fint om SD fick runt 15% i Stockholm, det skulle rubba maktbalansen.
2020-10-06, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det börjar gå åt rätt håll även i Sthlm även om vi inte når samma nivår som i Skåne kommunerna.
Det är två år kvar till nästa val och det skulle sitta fint om SD fick runt 15% i Stockholm, det skulle rubba maktbalansen.
Om SD ökat med 2 procent i kommunen så har de sannolikt ökat med det dubbla i riksdagsvalet i valkretsen stockholms kommun. Jag struntar i kommunvalen. Jag bryr mig bara om riksdagen.

I riksdagsvalet 2018 fick SD 9,8 i stockholms kommuns valkrets och 15,2 i länet. I 2022 lär nog SD få 13 procent i kommunen och runt 19 procent i länet vilket är helt klart godkänt sett ur förutsättningarna.
2020-10-06, 14:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej kärntruppen är inte 25%. Du har nog sett att S faller under 27%, dom är ju närmare 26% nu och kärntruppen, dom som aldrig kommer att lämna, borde då inte vara så högt som 25%. Alla lösa i köttet har ju inte lämnat ännu, jag skulle kunna tänka mig att det blir en långsam åderlåtning och det kan sluta kring 22% möjligen 23% enligt min bedömning.
OK detta är inte off topic, för dom som lämnar S skall hamna någonstans. SD ligger väl till för att ta en del svårt att säga exakt hur många. V kommer inte att dra så många eftersom Jonas Sjöstedt lämnar för Viet Cong.

Ja V kommer att tappa flera procent men var går dom? Till Mp är värre för då kommer galningarna över spärren.

Sd måste ta av de som inser att invandringen inte bara är en kulturell plåga utan orsaken till landets usla ekonomi. Det kan vara S men jag vet inte om jag tror det.

Som jag känner folk förtränger de massor och förstår inte mycket av vad som händer. Många är helt i medias våld och har inga egna insikter, åsikter alls.

Det är väl rimligt att SD äntligen får över 20% så de kan stoppa en ny JÖK och förhindra en återuppväckt allians. Jag tror på det men därmed är inte allt vunnet bara ett steg på vägen är taget.
Senast redigerad av Returpapper 2020-10-06 kl. 14:33.
2020-10-06, 15:33
Medlem
[quote=Returpapper|73160299]Ja V kommer att tappa flera procent men var går dom? Till Mp är värre för då kommer galningarna över spärren.

Sd måste ta av de som inser att invandringen inte bara är en kulturell plåga utan orsaken till landets usla ekonomi. Det kan vara S men jag vet inte om jag tror det.

Som jag känner folk förtränger de massor och förstår inte mycket av vad som händer. Många är helt i medias våld och har inga egna insikter, åsikter alls.

Det är väl rimligt att SD äntligen får över 20% så de kan stoppa en ny JÖK och förhindra en återuppväckt allians. Jag tror på det men därmed är inte allt vunnet bara ett steg på vägen är taget.[/QUOTEmi

Personligen har jag aldrig räknat med att MP trillar ur. Dom kommer att nå 5-6% och dom röstberättigade som går till graven, är inte folk som röstar MP. Deras andel av ungdomarna går inte att rycka bort, att dom inte är större nu beror på usla språkrör.

V kommer att falla när Noshi-effekten blir en baksmälla efter Sjöstedts fanflykt och några går nog till S och några till MP.
Det parti som ligger mest pyrt till är L men förmodligen rycker Sabuni upp sig och har rätt multikulturellt utseende.

SD var i en liten svacka under Jimmies host och nysattacker med åtföljande svettningar men är nu på klar uppgång med friska förslag som pengar till alla svenska medborgare, beväpning av vakter, nya dykningar till Estonia och partiet börjar åter att märkas.
Jag räknar med 21% till SD och just nu hårt mellan SD och stillastående M. Lurige Uffe har svårt att lyfta M, det är något som saknas hur mycket man än dundrar på om lag och ordning. Trovärdigheten.
2020-10-06, 15:34
Medlem
[quote=ShariaInstructor|73160886]
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ja V kommer att tappa flera procent men var går dom? Till Mp är värre för då kommer galningarna över spärren.

Det är väl rimligt att SD äntligen får över 20% så de kan stoppa en ny JÖK och förhindra en återuppväckt allians. Jag tror på det men därmed är inte allt vunnet bara ett steg på vägen är taget.[/QUOTEmi

Personligen har jag aldrig räknat med att MP trillar ur. Dom kommer att nå 5-6% och dom röstberättigade som går till graven, är inte folk som röstar MP. Deras andel av ungdomarna går inte att rycka bort, att dom inte är större nu beror på usla språkrör.

V kommer att falla när Noshi-effekten blir en baksmälla efter Sjöstedts fanflykt och några går nog till S och några till MP.
Det parti som ligger mest pyrt till är L men förmodligen rycker Sabuni upp sig och har rätt multikulturellt utseende.

SD var i en liten svacka under Jimmies host och nysattacker med åtföljande svettningar men är nu på klar uppgång med friska förslag som pengar till alla svenska medborgare, beväpning av vakter, nya dykningar till Estonia och partiet börjar åter att märkas.
Jag räknar med 21% till SD och just nu hårt mellan SD och stillastående M. Lurige Uffe har svårt att lyfta M, det är något som saknas hur mycket man än dundrar på om lag och ordning. Trovärdigheten.
2020-10-06, 15:45
Medlem
Haddock93s avatar
[quote=ShariaInstructor|73160886]
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper

Håller med. MP kommer hålla sig kvar i riksdagen, tyvärr.

L ligger dock rejält pyrt till.

Skulle faktiskt inte förvåna mig om några från V går till SD nu med Noshi! Det finns arbetare kvar i partiet som inte är nöjda med S men gillar Sjöstedt. Tror inte denna invandrartjej kommer locka dessa arbetare. Däremot kan säkert 10k locka många som är fast i bidragsträsket.
Senast redigerad av Haddock93 2020-10-06 kl. 16:03.
2020-10-06, 17:35
Medlem
[quote=Haddock93|73161002]
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Håller med. MP kommer hålla sig kvar i riksdagen, tyvärr.

L ligger dock rejält pyrt till.

Skulle faktiskt inte förvåna mig om några från V går till SD nu med Noshi! Det finns arbetare kvar i partiet som inte är nöjda med S men gillar Sjöstedt. Tror inte denna invandrartjej kommer locka dessa arbetare. Däremot kan säkert 10k locka många som är fast i bidragsträsket.

Nooshi blir kanon. Hon kan säkert dra en del förvirrade woke-människor till VPK, men till skillnad från Sjöstedt kommer hon inte ta en promille av det naturliga flödet från S till SD.
2020-10-06, 17:54
Medlem
[quote=UrgleGru|73162029]
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Nooshi blir kanon. Hon kan säkert dra en del förvirrade woke-människor till VPK, men till skillnad från Sjöstedt kommer hon inte ta en promille av det naturliga flödet från S till SD.

Nooshi blir bra för SD men inte en till som är uppnooshig mot Jimmie på det värsta sättet, det finns värre

Jag tror hon kan samla en del feminister men det partiet kommer nog att sjunka ned till 6,5% efterhand lagom till valet 2022.

Det ser lite ljusare ut nu för SD. Små skandaler biter inte så hårt när Sverige överhopas med problem och för SD är det viktigt att markera mot alla. Även återvandring, utvisningar och fängelseplatser utomlands är budskap som faller i bättre jord numera.
2020-10-07, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Känns som det gick väldigt snabbt uppåt, nyss var han nere och nosade hos Lööf som Löfven nu är.

Oavsett så lönar det väl sig att jobba långsiktigt och att vara den som alltid haft rätt och varnat över utveckligen. Det bygger givetvis förtroende.

Dock måste jag säga att det är väldigt märkvärdigt att han klara sig så bra trots alla attacker från media. Visar ju på att media även i Sverige börjar tappa sin trovärdighet och relevans. Givetvis hade han seglat upp på förstaplats om det inte var för detta men ändå.

Får säkert många sympatisörer också eftersom många tycker synd om Åkesson när han får höra skit varje dag. Ingen gillar mobbare, som vänstern blivit.

Ja, det är oerhört vidrigt att se både i Sverige och USA, den här direkta extrema mobbingen som bedrivs, för det är vad det är. Mot dels ledaren själv, men även mot dom som tycker så och står på den sidan i folket. Det makten, media, vänstern och politiskt korrekta sysslar med ska kallas vad det är, vedervärdig och vidrig mobbing, en samling mobbare utan egna åsikter och utan förmåga till en egen analys, som ger sig på den som tar egen ställning och vågar stå på sig till skillnad från dessa svinpälsar och fegharar.

Ja, Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna har jobbat långsiktigt för att nå sitt stöd, val för val, år för år. Det bygger en stabil bas av väljare och personer som tycker som partiet och partiledaren. Det syns i att det går bra för SD på runt 20-21% om det vore val idag och 38% förtroende för partiledaren trots alla usla människor som hatar och ger sig på SD utan orsak i hets från makten och media.
2020-10-07, 00:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerianne
Partiledarförtroendet för Jimmie ökar igen. Löfven faller.

https://twitter.com/StatistiskO/status/1313169248252985345

Bra, vi börjar återgå till före Corona. Hoppas SL faller ännu mer. Intressant hur kritiska AB är mot hans låga popularitet. Jag tror AB och LO börjar se Löfven som ett sänke för S och arbetarrörelsen. Ändra han LAS kan han mycket väl bli fritt villebråd. AB har makt att avsätta honom. om de börjar dreva öppet mot honom kommer han inte kunna klamra sig fast (För då ligger LO bakom).

Åkesson har starka siffror. Det är ända "bara" 43 % som saknar förtroende för honom. ganska bra med tanke på att han är nya Hitler som planerar gaskammare enligt etablissemanget. Bara 43 % ogillar Hitler! Vad skall de vänsterliberala göra nu? 42 % saknar förtroende för Den Stora Ledaren Löfven! Nästa omgång har nog färre lågt förtroende för Åkesson än för Löfven.

De polariserade siffrorna för Löfven och Åkesson visar vilka som är de riktiga politiska motståndarna i svensk politik idag. Etablissemanget försöker få Kristersson till oppositionsledare men siffrorna säger Åkesson.

Bland kvinnorna tycker jag 30 % för Åkesson är ganska bra, Löfven har "bara" 36 %. Åkesson kan gå om där också!

Heja SD!
2020-10-07, 00:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Marcus Oscarsson, TV4, har just nu en festlig omrösting på sin FB. Man får rösta på om integrationen i Sverige varit lyckad eller misslyckad. Hatsidan leder med den nordkoreanska siffran 99,4%.

Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det är rätt. Ljugmedia tappar i trovärdighet och relevans rekordsnabbt just nu. Tror att det är rena skräcksiffror för exempelvis Dagens Nyheter som offrat hela sin journalistiska trovärdighet på att (SD) består av övervintrade nazister från 80-talets Bevara Sverige Svenskt rörelse.
Att säga att man har förtroende för Åkesson betyder då i praktiken att man anser att Aftonbladet, Dagens Nyheter, Sydsvenskan, etc, ljuger. Det är glädjande

Det är därför skattestödet till media ökar snabbt och varför regeringen utreder hur de kan förbjuda alternativmedia och censurera sociala medier.

Citat:
Ursprungligen postat av aribert

SD Stockholm är inte nöjda, kravet från partiledningen är att SD skall fördubblas i valet 2022.
2020-10-07, 07:52
Medlem
greta75s avatar
Ny förtroendemätning från Sifo:
https://omni.se/a/GaGyl4
Åkesson tuggar på och ökar en procent. Det som sticker ut är att de flesta sjunker inklusive EBT och UK som tappar mycket.

Min personliga kommentar är att folk uppenbarligen inte förstår frågeställningen om huruvida man har stort eller ganska stort förtroende för någon. Samtliga på listan hade jag haft synnerligen stort förtroende för om det "gällde". Samtliga har hög kapacitet.
Senast redigerad av greta75 2020-10-07 kl. 08:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in