2020-10-06, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det skiter han i, han måste ha bekräftelse nu på en gång! Börjar bli dags att tag i 25th amendment...
https://twitter.com/DrLeanaWen/status/1312896628274147333

Denne Dr Leana har ett givet jobb hos Kim i Nord Korea eller vilken annan diktatur som helst. Där ställer doktorer ofta "fjärrdiagnoser" (utifrån rådande regims önskemål) utan att ens ha talat med den de ska diagnostisera. Och just mentalinstitutioner, som den gode Dr Leana gärna vill föra Trump till, är just favoritplatsen att dumpa personer som "inte tycker som man ska". Steget efter "valuation" blir ofta kraftig medicinering och annan tortyr tills patienten "återhämtat" sig och "tycker rätt".
Citera
2020-10-06, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Inte förvånad att krutgubben Trump besegrat Covid. För att vara i hans ålder har han en otrolig energi. Förstahandskällor vittnar om att han i princip jobbar dygnet runt.
Trumps energi just nu är till stor del en effekt av de steroider (dexametason) som han får dagligen. Man kan bli alltifrån ”uppvarvavad” till manisk till psykotisk av steroider om man har otur vilket i Trumps fall är minst sagt skrämmande. Hans förmåga att fatta rationella beslut riskerar påverkas avsevärt, och där är han ju inte i världsklass till att börja med... Jag skulle inte bedöma Trump som ”fit for office” under pågående behandling.
Citera
2020-10-06, 10:56
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Han har besegrat coronan. ALPHA GENES, VOTE!
Det tror jag inte. Vänta och se när alla hämmande mediciner gått ur kroppen, då lär det visa sig.
Citera
2020-10-06, 11:02
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Det tror jag inte. Vänta och se när alla hämmande mediciner gått ur kroppen, då lär det visa sig.
Då kan det gå jäkligt snabbt utför och hamna i en respirator, För som du säger Trump är fullpackad med mediciner just nu och effekterna lär gå över snart!
Citera
2020-10-06, 11:09
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:

Trollar du nu eller? Dagliga rapporter om att det är en sjukdom där det kan verka bra ena stunden, och nära döden strax efteråt.

Även jag klarade mig genom Corona, och man mådde som en nötkärna på morgonen och sen framåt lunch var man uppe på 40°.

Oavsett vad jag tycker om Trump hoppas jag att han tar sig igenom detta. Men att säga faran över nu är ganska så tappat.
Citera
2020-10-06, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vi vet inget om Trumps "sjukdomsförlopp" - än.

Det är mycket vanligt att man efter några dagar tror sig vara frisk och ha besegrat sjukdomen - bara för att få jätte högt feber och må riktigt dåligt igen. Det är ju så den här sjukdomen yttrar sig. Febern går upp och ner och patienten pendlar mellan "nu är jag nog frisk" och "herrejävlar hur illa jag mår" - under ett par veckor.

Trump borde framför allt ta det lugnt och inte stressa eller anstränga sig. Samt äta hälsosamt och sova ordentligt. Att försöka hålla sig på benen och röra på sig är också en bra idé - men bara så länge man känner sig pigg.
Skitsnack, vi har massor med info om Trumps sjukdomsförlopp. Dessutom vet vi att han fått medicinering som andra covid-sjuka i 99% av fallen inte får. Och vi vet att behandlingen sattes in omedelbart efter diagnos. Att du ändå vill jämföra med ett vanligt sjukdomsförlopp gör att du framstår som en idiot.
Citera
2020-10-06, 11:16
Medlem
DaEzzs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=gAqa-aUb3wQ

Han ser ju helt förstörd ut, kämpar för att andas normalt och undvika att hosta rakt ut inför kamerorna......dessutom är han uppsvullen, säkerligen en biverkning av steroiderna/kortisonet som läkarna skjutit honom full av. Nej, Trump borde ha stannat på sjukhuset, det här kan gå hur som helst.
Citera
2020-10-06, 11:18
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Vadå, vote?

Vissa verkar tro att svenskar får rösta i det amerikanska presidentvalet.

Lite tidigt att utropa seger dessutom
Citera
2020-10-06, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Du påvisar som vanligt att du helt saknar studielån och att indianerna i din kanot för länge sedan stuckit!

Att CNN precis som alla andra nyhetskanaler håller sig med experter, som har sin (huvudsakliga) anställning någon annanstans måste du väl ha snappat upp vi det här laget. Det är inte mer konstigt än att kanalernas sportredaktioner håller sig med expertkommentatorer när de sänder idrott.

Skall det vara så j-vla svårt att fatta?

Vad i nedanstående citat från SVT, har du svårt att förstå?

...och anställd vid Walter Reed Medical Center där presidenten är inlagd."

Ditt ursprungliga argument var att han inte var en överläkare, utan random, med som helst. Nu när du fått detta bevisat för dig, så hittar du på något annat.

Du är ju f-n riktig Hittepå-Zurfarn, tror du får heta sin i min bok fortsättningsvis.
Titta, du har tagit till dig infon att "doktorn" är anställd och betald av vänstermedia. Det är han tydlig med. Var SVT hittat sin info finns ingen källa på, och att du köper det med hull och hår utan källhänvisning visar bara att du är idiot. Och att kallar SVTs obekräftade uppgift för bevis utlöste ett skrattanfall här. Jag har sökt info att han är anställd på Walter Reed men den infon finns inte. Så har du annan info än en SVT-länk får du gärna posta den annars kan du hålla käft.
Citera
2020-10-06, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Nu har ju de flesta större mediehuset och TV-kanalerna egna korrespondenter, i USA som själva aktivt deltager på Presskonferenser och bevakar det ämne/de ämnen de är satta att följa. Dessutom kan man köpa freelance-tjänster både från svenska så väl som amerikanska mediebyråer. Det är bara mycket obskyra medier som (endast) följer och rapporterar vad amerikansk nyhetsmedia rapporterar.

Apropå ideologisk nyhetskanal, jag har både Fox, CNN, CNBS, BBC m.fl. Det du anklagar CNN för, att politisera sina nyheter, är Fox betydligt värre på. Fox kan hålla på att älta om samma skit, timme efter timme, dag efter dag och vecka efter vecka. De vet att de är på kant med verkligheten, och hur övriga kanaler rapporterar, men de skiter i detta och bara kör vidare.

Du har dock till viss del rätt gällande CNN, de har blivit mer politiserade sedan FOX News tog positionen som Republikanernas (in-) officiella megafon. När Ted Turner en gång startade kanalen, ja jag har följt dem i många år, så var kravet på objektivitet större. Man såg sällan kanalens reportrar ta ställning i en politisk fråga.

Att CNN nu förflyttat sig ideologiskt tror jag helt och hållet beror på att Fox News, från att de började sända 1996, varit så tydligt konservativa.
Och ändå hänvisar du till en läkare på CNNs lönelista som ett sanningsvittne ifråga om vad Trump borde göra eller inte göra. Du är pinsam.
Citera
2020-10-06, 11:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Han ser ju helt förstörd ut, kämpar för att andas normalt och undvika att hosta rakt ut inför kamerorna......dessutom är han uppsvullen, säkerligen en biverkning av steroiderna/kortisonet som läkarna skjutit honom full av. Nej, Trump borde ha stannat på sjukhuset, det här kan gå hur som helst.

Steroiderna kommer att leda till fruktansvärt mycket känsloargument och agerande därefter, det är nämligen en extremt vanlig biverkan som drabbar i stort sett alla som tar det, det är troligen därför han rusade tillbaka till vita huset och det är troligen därför han åkte i bilden.

Tydligen vill Don Jr prata allvar med honom om hans agerande men vågar inte göra det själv
Citera
2020-10-06, 11:24
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Man ser att han har problem med andningen försöker få luft men det är svårt även med medicineringen han fått, Det kommer bli värre betydligt värre om han har så svårt få luft där han står kommande dagar visar gissar han kommer bli tvungen föras akut tillbaka på sjukhuset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in