Citat:
Ursprungligen postat av
BaronVonHelsing
Förutsättningarna är inte ideala, punkt. Man önskar inte livet ur meningsmotståndare, om man inte är psykopat dvs.
Osmart av Trump att ropa hej innan han är över bäcken och uppmana folket att inte vara rädda. Dödstalen i USA ser inte direkt fina ut heller. Dessutom är det klassförakt då en absurd mängd amerikaner knappt har råd med basal sjukvård. Trump har uppenbarligen tillgång till vilken vård som helst, när som helst. Påminner om Marie-Antionettes ”låt dem äta tårta”.
Jag önskar inte livet ur någon. Däremot går jag nog inte heller med på att det är
idealt för mig eller för omvärlden om just han, av alla personer i riskgrupperna, skulle klara detta utan större problem. Varför ska just han klara sig, med allt ansvar han faktiskt har för situationen, när 7-dagars medelvärde på antalet avlidna per dag just nu är över 700? Varför just han, när över 210 000 andra redan har dött, som just han till stor del har på sitt samvete? Eller iaf BORDE ha. För något samvete har han ju inte öht.
Det är tRump som är psykopaten här. Vv projicera inte det på andra som kallar honom för vad han faktiskt är.
"Don't be afraid of Covid" va..?
Över 210 000 har redan dött. "Var inte rädd"...
Jag önskar inte att tRump ska dö, men jag kan inte heller påstå att jag kommer sörja när han faktiskt dör. Kommer du?