2020-10-06, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Det tror jag inte. Vänta och se när alla hämmande mediciner gått ur kroppen, då lär det visa sig.
Du tror inte läkarna vet det och ändå skulle skickat hem han med tanke på att han kan dö när som?
Citera
2020-10-06, 11:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Steroiderna kommer att leda till fruktansvärt mycket känsloargument och agerande därefter, det är nämligen en extremt vanlig biverkan som drabbar i stort sett alla som tar det, det är troligen därför han rusade tillbaka till vita huset och det är troligen därför han åkte i bilden.

Tydligen vill Don Jr prata allvar med honom om hans agerande men vågar inte göra det själv
Vet när jag gjorde ett stresstest med dexametason i en del av en undersökning.
Jag satt och skaka i en vecka efteråt, och när man gjorde det allra minsta spännande.
Och jag bara antar trumpen tagit mer än en tablett, så han lär inte känna sig som sig själv även om trumpen påstår nått annat.
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
https://www.youtube.com/watch?v=gAqa-aUb3wQ

Han ser ju helt förstörd ut, kämpar för att andas normalt och undvika att hosta rakt ut inför kamerorna......dessutom är han uppsvullen, säkerligen en biverkning av steroiderna/kortisonet som läkarna skjutit honom full av. Nej, Trump borde ha stannat på sjukhuset, det här kan gå hur som helst.
Det ser riktigt illa ut och ser ut som han chippar efter andan rejält, och lider av det svårt.

Dock är detta en väntad symtom oavsett om han är frisk nu.
Senast redigerad av klyban 2020-10-06 kl. 11:32.
Citera
2020-10-06, 11:28
Medlem
gato12s avatar
Citat:

Han ser ju helt förstörd ut, kämpar för att andas normalt och undvika att hosta rakt ut inför kamerorna......dessutom är han uppsvullen, säkerligen en biverkning av steroiderna/kortisonet som läkarna skjutit honom full av. Nej, Trump borde ha stannat på sjukhuset, det här kan gå hur som helst.
Mjo, om tanken var att visa sig frisk och resolut så blev ju resultatet inte helt lyckat...
Citera
2020-10-06, 11:32
Medlem
Skulle Trump ta allvarligt på corona, predika ansiktsblöjor och nedstängning i ett år så skulle epedmin avslutats direkt och allt hade öppnat upp. Lite så läget känts sedan han blev president. Man ska göra och tycka tvärtom. Trump vet att det vi håller på med nu inte är hållbart samtidigt som vi ser fakta på fakta att siffrorna är manipulerade, att corona inte var domedagen.
Citera
2020-10-06, 11:33
Medlem
Citat:

Det var ingen vacker bild av en smittad president som tror han är styrkan och friskheten själv. Biden verkar ju som rena krutdurken i jämförelse med flämtande Trump som ju ser ut som en fisk som hamnat på torra land.
Citera
2020-10-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2honest
Trumps energi just nu är till stor del en effekt av de steroider (dexametason) som han får dagligen. Man kan bli alltifrån ”uppvarvavad” till manisk till psykotisk av steroider om man har otur vilket i Trumps fall är minst sagt skrämmande. Hans förmåga att fatta rationella beslut riskerar påverkas avsevärt, och där är han ju inte i världsklass till att börja med... Jag skulle inte bedöma Trump som ”fit for office” under pågående behandling.
För den medicinskt kunnige är det givetvis obegripligt att läkare skriver ut steroider till en så psykiskt labil person som Trump. Enda rimliga förklaringen torde vara att han är betydligt sjukare än vad som har medgivits från läkarhåll.
Citera
2020-10-06, 11:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Skulle Trump ta allvarligt på corona, predika ansiktsblöjor och nedstängning i ett år så skulle epedmin avslutats direkt och allt hade öppnat upp. Lite så läget känts sedan han blev president. Man ska göra och tycka tvärtom. Trump vet att det vi håller på med nu inte är hållbart samtidigt som vi ser fakta på fakta att siffrorna är manipulerade, att corona inte var domedagen.

Är det därför det är prat om att pandemin troligen inte är över fören kanske 2022?
Citera
2020-10-06, 11:35
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fullt fungerande är inte samma sak som att få vård på sjukhuset.

Annars skulle det aldrig ha existerat något behov att skriva in Trump på militärsjukhuset.

Det måste väl även du erkänna?

Självfallet har du rätt. Även om jag tror man skrev in Trump på Walter Reed i förebyggande syfte. Den behnadling som det nu visade sig att han behövde, dvs syrgastillförsle (som också gavs i WHMU) innan han överfördes till Walter Reed, och diverse Jag kan tänka mig att det exempelvis saknas IVA och inte minst respiratorer m.m. Men mitt svar handlade initialt om något "Hittepå-Zurfarn" skrivit och jämfört att vore samma förutsättningar för en svensk som gavs rådet att stanna hemma i två veckor och inte läggs in på sjukhus vid Covid-symptom, med de förutsättningar som Trump har i vita huset. Därför opponerade jag och tog fram information om "White House Medical Unit" (WHMU).

Dock tror jag inte det blir några problem med att sköta eftervården för Trump, i Vita huset. Det är fullt med oerhört kompetenta sjukvårds-medarbetare och sjukhusfaciliteter.
Citera
2020-10-06, 11:36
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Förutsättningarna är inte ideala, punkt. Man önskar inte livet ur meningsmotståndare, om man inte är psykopat dvs.

Osmart av Trump att ropa hej innan han är över bäcken och uppmana folket att inte vara rädda. Dödstalen i USA ser inte direkt fina ut heller. Dessutom är det klassförakt då en absurd mängd amerikaner knappt har råd med basal sjukvård. Trump har uppenbarligen tillgång till vilken vård som helst, när som helst. Påminner om Marie-Antionettes ”låt dem äta tårta”.
Jag önskar inte livet ur någon. Däremot går jag nog inte heller med på att det är idealt för mig eller för omvärlden om just han, av alla personer i riskgrupperna, skulle klara detta utan större problem. Varför ska just han klara sig, med allt ansvar han faktiskt har för situationen, när 7-dagars medelvärde på antalet avlidna per dag just nu är över 700? Varför just han, när över 210 000 andra redan har dött, som just han till stor del har på sitt samvete? Eller iaf BORDE ha. För något samvete har han ju inte öht.

Det är tRump som är psykopaten här. Vv projicera inte det på andra som kallar honom för vad han faktiskt är.

"Don't be afraid of Covid" va..?

Över 210 000 har redan dött. "Var inte rädd"...

Jag önskar inte att tRump ska dö, men jag kan inte heller påstå att jag kommer sörja när han faktiskt dör. Kommer du?
Citera
2020-10-06, 11:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
För den medicinskt kunnige är det givetvis obegripligt att läkare skriver ut steroider till en så psykiskt labil person som Trump. Enda rimliga förklaringen torde vara att han är betydligt sjukare än vad som har medgivits från läkarhåll.

Han kan även ha krävt att de gjorde det i förebyggande syfte men om fallet vore så, så kommer det att bli mycket, mycket värre
Citera
2020-10-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Skitsnack, vi har massor med info om Trumps sjukdomsförlopp. Dessutom vet vi att han fått medicinering som andra covid-sjuka i 99% av fallen inte får. Och vi vet att behandlingen sattes in omedelbart efter diagnos. Att du ändå vill jämföra med ett vanligt sjukdomsförlopp gör att du framstår som en idiot.

Blabla..

Alltid dessa personpåhopp när argumenten tryter.

Samma medicinering finns även i andra länder, men faktum kvarstår: det finns inget fungerande läkemedel mot Corona - än. Och sjukdomsförloppet kan man inte säga något om efter endast några få dagar.
Citera
2020-10-06, 11:39
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Har äckel vänstern kapat denna tråd.
Håll et till Aftonbladet live chatt och expressen istället.

MAGA USA 🇺🇸

Vadå kapat? Att de flesta, vänster eller inte, tycker att han beter sig ovärdigt och korkat är väl inte så konstigt.
Fara omkring och vinka i bil som en annan Michael Jackson och sen hasta från sjukhuset i förtid.
Han sprider kaos omkring sig när han borde visa lugn och omdöme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in