Citat:
Ursprungligen postat av
Fenvatnet
Ja, er ikke det rart? 4-5 kameraer i fronten, men ingen f.eks ved siden av kontorfløyen.
Metallgjerde som koster flere hundre tusen å sette opp, men som ikke går hele veien rundt. Stopper ved kontorfløyen, der som TH har kontor.
Jeg mener at TH fint kan ha hoppet ut av et av disse vinduene ved siden av bygget.
Bildet et stykke ned på siden, som viser at det ikke er kamera der:
https://kapital.no/reportasjer/naeringsliv/2020/06/02/7523950/tom-hagen-bygget-opp-formuen-pa-kraft-og-eiendom
Nå har ikke jeg inngående kunnskap om overvåkningskamera, men jeg vil tro det er leid inn et firma som har plassert de ut i fra erfaring og standard for overvåkning og at ikke TH eller andre kan eller vil påvirke dette i stor grad. Da ville nok det komme frem at noen bevisst har overstyrt de som satte opp kamera.
Han kan fint ha hoppet ut et vindu eller sneket seg unna, men risikoen for å bli sett må ha vært stor da jeg tipper det mange som har kontorvindu mot de fleste retninger. Mener å ha lest at TH satt i 2. etasje også.
Om han skal ha sneket seg ut, skal det kun en person til for å ha sett en sneket seg ut så har hele planen gått under. Hvis det er så planlagt som det er, tror jeg de har holdt seg unna denne risikoen og at heller TH har hatt alibi på jobb. Samtidig er det rart han ikke har bedre alibi på jobb hele dagen om det er planlagt...
Jeg har tenkt på at det hadde vært enkleste å kidnappe AEH, om det var det var intensjonen, på morgentur med hunden. Men hunden var vel ganske nyanskaffet slik at det var kanskje ikke noen lange morgenturer som var satt i rutine enda?