2020-10-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Tror jeg ikke. Politiet etterforsket fra dag 1 hvem som risset i bilen til forretningspartneren, så vedkommende trengte nok ikke anmelde det egenhendig. Ser ikke bort fra at flere har blitt truet i denne saken.
Du skrev "vedkommende trengte nok ikke anmelde det egenhendig". Da mente du bilhærverket?
Jeg ser ikke at det skal være noen forklaring på at det ikke kan være samme person som ble truet på telefon på forsommeren og som ble utsatt for hærverk på bilene sine.
Bilhærverket kan eventuelt ha blitt utført i forkant av trusselen på telefon, i et eventuelt forsøk på å forsterke trusselen.
Citera
2020-10-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Ny teori.

TH bryr seg liksom ikke om penger, men han liker å se at formuen vokser.

Kanskje var ingen av barna hans skikket til å overta imperiumet og VE ble utpekt som arveprins.

Da AE bestemte seg for å ta ut skilsmisse så hadde hun fått snusen i at VE skulle arve imperiumet.

Men da bestemte hun seg for å kontakte advokat for å få sine rettmessige 50% av formuen ved skilsmisse, for at barna iallefall skulle få halvparten.

Da har plutselig VE også motiv.
du er inne på noe her. Må også være noe mer under. Feks tilblivelsen av ektepakt
Citera
2020-10-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
VE siktet, og kanskje vitnet er MB?
Mulig, men gjetter det har å gjøre med møtetidspkt. Tror derfor ikke det er exsvoger. Det er også for perifert og uviktig til slike trusler.
Citera
2020-10-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Ny teori.

TH bryr seg liksom ikke om penger, men han liker å se at formuen vokser.

Kanskje var ingen av barna hans skikket til å overta imperiumet og VE ble utpekt som arveprins.

Da AE bestemte seg for å ta ut skilsmisse så hadde hun fått snusen i at VE skulle arve imperiumet.

Men da bestemte hun seg for å kontakte advokat for å få sine rettmessige 50% av formuen ved skilsmisse, for at barna iallefall skulle få halvparten.

Da har plutselig VE også motiv.

Ja, den satt syns jeg. Foreløpig forklarer den alt jeg kommer på. For det er ved VEs inntreden på scenen at ting begynner å skje. AE gratulerer ikke VE med dagen. Var det ikke så. Det indikerer noe personlig og vondt. Hun som var så inkluderende på alle måter.
Citera
2020-10-03, 19:27
Medlem
Citat:
Tror du det var en mesterplan som hele familien var med på? Løp de rundt med hetter, skjerf, hver sin walkie talkie, snakket røverspråk og ringte AE sin telefon for å gi koder om noe lurt?
nei. Røverspråk er th ekspert på. Og pingvin og hettemenn.
Citera
2020-10-03, 19:41
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
tenker det samme. Han kan være bilmann.og bortkjører. Er også hans alibi idiotsikkert?

Det samme tenker jeg. Kan nok hende han reiste nordover med sin døde tante i leiebilen...
Citera
2020-10-03, 19:56
Medlem
Citat:
Det samme tenker jeg. Kan nok hende han reiste nordover med sin døde tante i leiebilen...
Er det noen som vet hvordan type leiebil han hadde da?
Kan det være bilen som rygget inn i Sl?

Slik jeg forstå det løy jo VE delvis om at han var på Kvitfjell 31, men det var 1 nov.
Hvor kan han ha vært 31? Har det kommet frem hvor han mener han var 31 etter at han fant ut at han "surra" med datoene?

Noen nevnte noe om at TH og VE hadde et møte på kontoret, aka alibi for drapstidspunktet, men kan han ha dratt derfra i leiebil og hentet henne? (Dvs. en annen utført det?)
Citera
2020-10-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ikke akkurat en ny teori, dette har vel vært den mest omdiskuterte teorien i tråden det siste året. Men absolutt en plausibel teori. Det var nok en grunn til at VE kom tilbake til TH Eiendom i 2018, og det var neppe tilfeldig. Jeg skrev litt om dette tidligere, bl.a. her:
Jeg skal ikke uttale meg for mye om teorien i sin helhet, men jeg tror ikke TH sitt imperium var truet av ektepakten. Jeg tror AEH kunne vært tilkjent alt fra noen millioner til et par titalls millioner. Har spurt og gravd "litt ekstra" rundt dette med ektepakten med folk jeg kjenner. Har ikke noe kompetanse om ekteskapsrett selv, så jeg tar alle forbehold.

Det står jo i loven at ektepakter kan delvis settes til side, og så finnes det ordninger med "vederlag" osv. Ikke noen amerikanske løsninger her, slik jeg oppfatter det, når TH har sikret seg såpass godt. Et lite forbehold om en eller flere av ektepaktene er sikret med tvang, for eks. en pistol, som det har vært ryktet om. Da vet jeg ikke hva utfallet ville vært.
Citera
2020-10-03, 20:07
Medlem
TT bør jo nå svare på hvorfor det skulle være nødvendig av en slektning av TH å true et sentralt vitne i saken.

Hvis dette skulle være en reell kidnappingssak med ukjente gjerningsmenn, skulle man jo ikke tro det var nødvendig for slektninger av TH å drive med trusler og vitnepåvirkning.
Citera
2020-10-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TT bør jo nå svare på hvorfor det skulle være nødvendig av en slektning av TH å true et sentralt vitne i saken.

Hvis dette skulle være en reell kidnappingssak med ukjente gjerningsmenn, skulle man jo ikke tro det var nødvendig for slektninger av TH å drive med trusler og vitnepåvirkning.

Nei men du ser også at TH har manipulert barna sine til også ikke å la seg avhøre.
Citera
2020-10-03, 20:12
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jeg skal ikke uttale meg for mye om teorien i sin helhet, men jeg tror ikke TH sitt imperium var truet av ektepakten. Jeg tror AEH kunne vært tilkjent alt fra noen millioner til et par titalls millioner. Har spurt og gravd "litt ekstra" rundt dette med ektepakten med folk jeg kjenner. Har ikke noe kompetanse om ekteskapsrett selv, så jeg tar alle forbehold.

Det står jo i loven at ektepakter kan delvis settes til side, og så finnes det ordninger med "vederlag" osv. Ikke noen amerikanske løsninger her, slik jeg oppfatter det, når TH har sikret seg såpass godt. Et lite forbehold om en eller flere av ektepaktene er sikret med tvang, for eks. en pistol, som det har vært ryktet om. Da vet jeg ikke hva utfallet ville vært.
Nei, hun kunne fått flere hundre millioner.

https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-kunne-fatt-flere-hundre-millioner-ved-en-skilsmisse-1.14999699
Citera
2020-10-03, 20:14
Medlem
Jeg legger merke til at HH er helt fraværende her i dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här