2020-10-05, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Oj, det visste jag inte. Men dom där som driver företaget måste väl ha blivit tiofalt undersökta av polisen. Mina varningsklockor ringde riktigt högt första gången jag hörde talas om försäljaren.

Ja, de har nok blitt undersøkt. Han var jo til avhør. Kan hende at denne selgeren har blitt brukt som en eller annen slags brikke i dette spillet, uten at han kanskje har vært klar over det selv. Jeg tenker at det ikke kan ha vært helt tilfeldig at han kom der. Det ble ikke gjordt noen avtale om at nytt alarm-anlegg skulle settes opp, men at de hadde en avtale om å snakke videre dagen etterpå.
Citera
2020-10-05, 23:29
Medlem
Vedr. Futurum-mennene, og videoovervåkning som er gjort på arbeidsplassen men ikke privat:

Plassering av kameraene som ble installert kort tid før bortføring/drapet, tror jeg er gjort bevisst for å se bilen til TH ankommer jobb, men ikke hvem som sitter i den. Alibi. I tillegg mener jeg bestemt at TH's medhjelper (VE?) styrer PTZ-kameraene manuelt for å få kunne zoome inn på mennene og følges deres mistenkelige bevegelser som "støy" for politiet? Disse er med som kulisser, og bekjentskaper av sønnen?

Se 2 min ut i reportasjen, og legg merke til at videoovervåkingen følger deres skritt og bevegelser på kommunal vei. Styrt av kameramann på ett kontor i bygget.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b54QLd/loerenskog-forsvinningen-avlyser-jakt-paa-futurum-mennene
Citera
2020-10-05, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Drept på et annet sted...
Men Rettsmedisinsk Institutt har jo kommet fram til at AE ble kvalt til døde, utifra analyser av klærne. Mest sannsynlig dreier det seg da om spor av ørsmå aerosoldråper av blod/slim fra lungene, slik som Minnimus har omtalt her tidligere. I tillegg har vi slepesporene som jeg mener må bestå av avføring.
Fetad: Link til artikkel som bekrefter din påstand?

Og hvorfor sa SH det som han sa her da? :
Tom Hagens forsvarer Svein Holden har på sin side reagert på at politiet sier de mener ekteparets bolig er et drapsåsted – 18 måneder etter forsvinningen. Han mener politiet ikke kan bevise at hun ble drept i huset.
– Etter min vurdering har politiet ikke bevismessig grunnlag for å konstatere at hun ble drept før hun ble fraktet over dørstokken i Sloraveien. Det er minst like sannsynlig at et eventuelt drap har funnet sted etter at hun ble tatt bort fra boligen, sier Holden.

– Hva tenker du om VGs opplysninger om at politiet har en teori om at hun kan være kvalt?
– Selvfølgelig kan politiet ha en teori om det, men de har ikke bevis som underbygger hypotesen, hevder Holden.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mydpd/polititeori-om-hagen-forsvinningen-derfor-er-huset-aasted-for-drap
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-06 kl. 00:12.
Citera
2020-10-05, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvordan kunne AEH fått anledning til å snakke med verisure-selgeren? Teppe gikk opp kl 20:03, og da hadde venneparene allerede vært på restaurant og spist middag.

AEH skal ha snakket med verisure-selgeren i 20-tiden den 30. okt 2018. Samtalen varte i 10 minutter.

"Før teateret var de [AEH, TH og venneparet] på Brasserie Hansken, en restaurant i hovedstaden som er anbefalt i Michelin-guiden.

Etterpå gikk alle fire til Det Norske Teatret hvor de så det kritikerroste stykket «The Book of Mormon», med Frank Kjosås og Kristoffer Olsen i hovedrollene, forteller ekteparet til avisa."

Sitat fra VG spesial: "KVELDEN FØR

Anne-Elisabeth og Tom Hagen er i Oslo sammen med et annet par. De skal se den populære og kritikerroste satiremusikalen «The Book of Mormon» på Det Norske Teateret.

Klokken 20.03 går sceneteppet opp til stor applaus fra en fullsatt sal. Forestillingen er ikke ferdig før klokken 22.37, så ekteparet kommer sent hjem."

Edit:
Er det verisure-selgeren eller teater-kvelden som skal ut?

Alle er enig om at politiet har en media-strategi.
Politiet har bekreftet at de ikke driver med villeding.

Middag og teater er tilfelle i følge flere.
Citera
2020-10-05, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrTol
Vedr. Futurum-mennene, og videoovervåkning som er gjort på arbeidsplassen men ikke privat:

Plassering av kameraene som ble installert kort tid før bortføring/drapet, tror jeg er gjort bevisst for å se bilen til TH ankommer jobb, men ikke hvem som sitter i den. Alibi. I tillegg mener jeg bestemt at TH's medhjelper (VE?) styrer PTZ-kameraene manuelt for å få kunne zoome inn på mennene og følges deres mistenkelige bevegelser som "støy" for politiet? Disse er med som kulisser, og bekjentskaper av sønnen?

Se 2 min ut i reportasjen, og legg merke til at videoovervåkingen følger deres skritt og bevegelser på kommunal vei. Styrt av kameramann på ett kontor i bygget.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b54QLd/loerenskog-forsvinningen-avlyser-jakt-paa-futurum-mennene

Videoen er vel redigert, dvs zoomet inn og så følger bildet mennene.

Politiet er ikke så amatører at de ikke hadde lagt merke til at noen styrer kameraet
Citera
2020-10-05, 23:43
Medlem
Det som er mere påfallende er at det er kameraer bare ved hovedinngangen på Futurum, skurker bryter seg som regel inn bakveier som er mindre synlige.
Citera
2020-10-05, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Antakeligvis har ikke Anne vært på luftetur med valpen denne morgenen.

Hun sto opp 7 og i mitt hode betyr det en kjapp tissetur med valpen. Er vel ekstra viktig å lære tisserutiner når den er valp?
Citera
2020-10-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Vi vet ikke i hvilken grad S4 ble overvåket.

Det kan være at det var håndverkerne som tipset kidnapperne? Hva vet vi?

Vi vet AEH er borte på tross av at hun hadde avtale med elektrikeren. Det er ikke sikkert GM visste om den avtalen.

Edit: For alt vi vet, så kan det være at AEH ble kvalt, fordi elektrikeren kom uanmeldt på døren.

Veldig mulig. Men han har ikke forklart at han ringte på. Han kunne sett for mye eller hørt noe. Derfor synes jeg det harmonerer at hun ble overfalt oppe.
Citera
2020-10-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrTol

Jeg husker også jeg reagerte på det, men jeg konkluderte med at råfilmen er redigert etterpå.
Citera
2020-10-05, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
'

Nettopp dette syntes jeg er litt spesiell oppførsel av TH.. Han er en av Norges rikeste personer, over 70 år gammel, føler seg overvåket på sin egen eiendom og føler at folk har vært i og rundt huset sitt...
Tar man ikke da som 70år gammel milliardær kontakt med politi?

Han må i alle fall følt at faren var over etter at hun var vekk. Ingen tanker da om han sto for tur. Ville hjem og sove der samme kveld. Og fremdeles ikke alarm. Men politiet sendte alle på hotell.
Citera
2020-10-06, 00:02
Medlem
I en video her uttalte Milli seg om hva han tenkte om at politiet avlyste jakten på Futurum-mennene:
Ganske interessant.
Citera
2020-10-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Lite märkligt med den här försäljaren som ringer kvällen innan och som säljer larmsystem. Teaterbesöket var ju hastigt påkommet. Tänk om kidnapparna blev nervösa när dom såg att det var mörkt i huset och var tvungna att ringa o kolla var TH o AEH befann sig. Dom kunde ju ha rest till stugan o då hade det ju inte kunnat bli nån kidnappning där på morgonen.

Jag hoppas att den här larmförsäljaren är mycket mycket noga kollad.
Jeg har lest at de har kontor på Futurum. Da bør de være kjent med hverandre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in