Citat:
Ursprungligen postat av
Krimkoll
Vad får du ut av att hata och vantolka allt som sägs så länge det inte är från dina PK-gudar i aftonbladet?
Han säger till vanligt folk, naturligtvis inte riktat till riktigt gamla personer, att inte låta det här styra deras liv. Att inte vara vettskrämda av det här. Man måste leva sitt liv. Vi kommer ha den här sjukdomen florerandes resten av våra liv som hundratals andra sjukdomar. Ska du vara hypokondriskt rädd resten av ditt liv? Det är upp till dig.
Även en idiot förstår att det inte är menat som att "håna" dom som dött, vilket är typ lika många som i Sverige om man tittar på befolkningsstorlek. Men du tycker såklart Sverige lyckats bra och USA katastrof, men fakta är att dödligheten är lika stor helt tydligt. Det bor en bra bit över 300 miljoner människor i USA om du inte visste det.
Folk som du och media sprider enbart falska nyheter och är illasinnade, ljugande, hycklande, mobbande små svin som världen vore bättre utan.
Jag tolkade det precis som du, en uppmaning att inte vara så rädd att det dominerar hela ens liv. De flesta får trots allt väldigt milda symptom eller t o m inga alls i stort sett. En del riktigt gamla människor klarar sig också igenom, t o m även om de har flera riskfaktorer. Vet de som både är gamla, har haft ett par hjärtinfarkter samt lider av cancer som har fått Covid-19 och knappt märkt av det. Varför en del blir så vansinnigt sjuka medan andra klarar sig bra forskas det fortfarande på, väldigt sorgligt med alla dem som drabbats så hårt.
Måste säga att jag tycker att Trump är en klumpeduns och man blir helt paff ibland men han är inte tråkig direkt. Klart färgstark. Frågan är väl hur bra han är för USA och världen. Tycker att jag läser rätt ofta, även i vår egen mediarapportering, att han är bra för USAs ekonomi. Men vad vet väl jag. Allt det här är alldeles säkert mer komplicerat än vad många vill få det till. Det är nog så att det är viktigt att sända ut positiva signaler om presidenten och hans hälsa av många skäl. Gissar dock att det är många hatare som hoppas att han ska dö, de är väl lite besvikna nu men har inte förlorat hoppet ännu. Det är rätt hemskt att skåda.
Tror att Trump vinner en del på att en del är så rabiata hatare av honom.
Jag tror inte att han är någon riktig narcissist och inte heller att han saknar empati. Han är storvulen och ganska klumpig och verkar nästan som ett barn dock.
Verkar faktiskt också som att blev uppriktigt väldigt glad och tacksam över supporten han fick.
Även uttryckt stor tacksamhet över vården han har fått. Min radar säger att det inte är spelat.
Som sagt, säga vad man vill om honom men tråkig är han i alla fall inte. Det händer alltid något, ibland häpnadsväckande saker.