2020-10-06, 03:46
Medlem
Detta påminner mycket om Herman Cain. Han är i samma ålder som Trump. Och där han blev bättre som Trump men sedan dog 28 dagar efter att ha fått beskedet.
Citera
2020-10-06, 03:54
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Vad får du ut av att hata och vantolka allt som sägs så länge det inte är från dina PK-gudar i aftonbladet?

Han säger till vanligt folk, naturligtvis inte riktat till riktigt gamla personer, att inte låta det här styra deras liv. Att inte vara vettskrämda av det här. Man måste leva sitt liv. Vi kommer ha den här sjukdomen florerandes resten av våra liv som hundratals andra sjukdomar. Ska du vara hypokondriskt rädd resten av ditt liv? Det är upp till dig.

Även en idiot förstår att det inte är menat som att "håna" dom som dött, vilket är typ lika många som i Sverige om man tittar på befolkningsstorlek. Men du tycker såklart Sverige lyckats bra och USA katastrof, men fakta är att dödligheten är lika stor helt tydligt. Det bor en bra bit över 300 miljoner människor i USA om du inte visste det.

Folk som du och media sprider enbart falska nyheter och är illasinnade, ljugande, hycklande, mobbande små svin som världen vore bättre utan.
Jag tolkade det precis som du, en uppmaning att inte vara så rädd att det dominerar hela ens liv. De flesta får trots allt väldigt milda symptom eller t o m inga alls i stort sett. En del riktigt gamla människor klarar sig också igenom, t o m även om de har flera riskfaktorer. Vet de som både är gamla, har haft ett par hjärtinfarkter samt lider av cancer som har fått Covid-19 och knappt märkt av det. Varför en del blir så vansinnigt sjuka medan andra klarar sig bra forskas det fortfarande på, väldigt sorgligt med alla dem som drabbats så hårt.

Måste säga att jag tycker att Trump är en klumpeduns och man blir helt paff ibland men han är inte tråkig direkt. Klart färgstark. Frågan är väl hur bra han är för USA och världen. Tycker att jag läser rätt ofta, även i vår egen mediarapportering, att han är bra för USAs ekonomi. Men vad vet väl jag. Allt det här är alldeles säkert mer komplicerat än vad många vill få det till. Det är nog så att det är viktigt att sända ut positiva signaler om presidenten och hans hälsa av många skäl. Gissar dock att det är många hatare som hoppas att han ska dö, de är väl lite besvikna nu men har inte förlorat hoppet ännu. Det är rätt hemskt att skåda.

Tror att Trump vinner en del på att en del är så rabiata hatare av honom.

Jag tror inte att han är någon riktig narcissist och inte heller att han saknar empati. Han är storvulen och ganska klumpig och verkar nästan som ett barn dock.

Verkar faktiskt också som att blev uppriktigt väldigt glad och tacksam över supporten han fick.
Även uttryckt stor tacksamhet över vården han har fått. Min radar säger att det inte är spelat.

Som sagt, säga vad man vill om honom men tråkig är han i alla fall inte. Det händer alltid något, ibland häpnadsväckande saker.
Citera
2020-10-06, 04:58
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Här har du en bättre klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=gAqa-aUb3wQ
Helt frisk ser han inte ut
Citera
2020-10-06, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Trump lovade bättre och billigare sjukvård till ALLA. Han har inte ens försökt. Och nu säger han att folk inte ska vara rädda för att få COVID. När de inte har tillgång till sjukvård som liknar något eller riskerar att förlora jobbet och bli vräkta så är det för fan inte konstigt att folk är rädda.

Det där uttalandet var inte smart av honom. Klart att folk inte vill bli vräkta och vara uteliggare.
Låter som enligt dig att USA och dess problem skapades samma dag som Trump blev vald dvs 2016 och innan dess var det ett rent himmelrike
Citera
2020-10-06, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Om Trump blir utskriven imorgon lovar jag att äta upp hela internet. Jag kan slå vad om att det var Trump själv som krävde att den osannolika utskrivnings-infon skulle ges av doktorn.

Ojdå. Du hade fel. Igen.

Trump utskriven! På timmen som man hade förutspått =)
Citera
2020-10-06, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Instämmer, han varken såg ut eller lät frisk. Liksom inte heller under det fäaktigt rasistiska, uppskruvade tal han höll på ett rally i Duluth, Minnesota dagen efter.

Vem hade kunnat ana att ni skulle säga så...

Jag skrev detta tidigare idag: "När Trump skrivs ut om ett par timmar så kommer alla vänsterblivna böla. Dels om att det är "oansvarigt" och dels om att han "inte ser frisk ut".

Förutsägbara vänsterblivna och TRAGISKA
Citera
2020-10-06, 05:29
Medlem
Tillssons avatar
Trump ser ut att ha lite svårt att andas.

Citat:
Trump looks like he is gasping for air

https://twitter.com/brenonade/status/1313256208363552769
https://video.twimg.com/ext_tw_video/1313256087920021506/pu/vid/1280x720/6RxFLpJ8oTNoAZbs.mp4?tag=10
https://video.twimg.com/ext_tw_video/1313262892054122496/pu/vid/1280x720/Ep2AuVcrJzzwvd0X.mp4?tag=10

Långt efter ser jag...
Senast redigerad av Tillsson 2020-10-06 kl. 05:34.
Citera
2020-10-06, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Helt frisk ser han inte ut

Nej, inte very well, very good direkt.
Citera
2020-10-06, 05:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Ingen ilska och hat haha? Trump är så hatad av den nya vänstern att folk önskar livet honom och stör sig enormt, det går inte att ta miste på hur mycket vänstern hatar honom. Så det har varit underbara år så här långt och det är en symbolisk vinst varje gång han orsakar outrage hos PK-vänstern. Om en vecka kommer ju du och andra bara ha något annat att whina över kring honom och det är underbart.
Det är fortfarande en oansvarig handling oavsett om du börjar prata om annat.
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Att Trump skulle ha varit feberfri de senaste 72 timmarna, dvs i stort sett under hela sjukdomsförloppet, som läkarna påstod vid den korta och undvikande presskonferensen för knappt fyra timmar sedan, det är nästan säkert bluff - och dekreterat av Trump själv. Han har varit klart sjukare än så, det framgår av medicineringen och andra vittnesmål.
Det är faktiskt rätt udda att inte trumpen själv eller hans talemän/kvinnor berättar detta.
Jag tror det är så enkelt att trumpen varit smittad bra längre än vad de påstått.

För annars finns det inga anledning på att inte svara på frågan, då den är enkel och normalt helt utan betydelse mer än för själva informationen.
Är det däremot så att trumpen varit smittad längre, så förstår jag att de känner en rädsla över att svara på frågan som nu.
Citera
2020-10-06, 05:57
Medlem
Skulle vara extremt intressant om en journalist frågar Anders Tegnell idag.

Vad säger du om Trumps uttalande om att han vet att viruset är en risk, men låt inte viruset dominera ditt liv, gå ut, gå till jobbet men var försiktiga...

Källa: videolänk twitter 6/10
Citera
2020-10-06, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ser han frisk ut

https://www.youtube.com/watch?v=gFeaUfgcJKc

Var lite källkritiska. Han brukar ALLTID se ut så där när han andas. Man hörde vänstern klaga på hans andning redan 2016.

Det är vidrigt hur t o m SVT bara skriver negativt om han - alla 60-100 miljoner människor som stödjer han i USA måste verkligen känna sig sedda och hörde - V Ä X UP - Hillary förlorade 2016!

Kom igen nu - visa en klipp i slowmotion när han andas och påstå att han mår dåligt.

Finns det inget annat av mer substans att visa upp?
Citera
2020-10-06, 06:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Det var ju för en god sak och då spelar det ingen roll din jävla rasist.

https://pbs.twimg.com/media/EjnVVcLXsAYoqou?format=jpg
Det hade gått och vinka ifrån ett fönster och uppnått det samma.

Undrar hur många trumpen har smittat, det verkar vara en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in