Citat:
Ursprungligen postat av
heltjavlarandom
Inte särskilt mycket, det är däremot väldigt många som inte producerar särskilt mycket även om deras kompetens är väldigt hög. Negerskatten är låg, titta på vad alla lärare, läkare, soldater, sjuksköterskor, politiker, poliser och liknande kostar. Det är bara inte mat och hyra där(vilken egentligen är i princip ingenting). Och sen har vi den där kostnaden på allt vi köper och säljer, efter skatt som är vinsten för säljaren och inte vad varan kostade(judeskatten, enligt samma uttrycksform). Kvar blir kostnad minus 50-80%-30%minst vad som är skäligt prispåslag för vinst.
Neger motsvar ungefär arbetare, det är alla låtsasarbetare som är besväret. Konsekvenserna kommer av att arbetarna inte får ta del av det de produceras men som de som tjänar på det inte kunde klara sig utan.
Så i princip, går du förlust på allt alla arbetar, köper och säljer inom riket. Några få går plus dock!
Helt opolitiskt svar är arbetsgivaravgift, löneskatt och momser. (plus vinsten, eftersom någon bekostar dig med det)
Pengarna är sanningen.
Javisst, vi lever i ett jävla sossesamhälle, en jävla kommuniststat. Personligen skulle jag föredra att leva i en nattväktarstat, men det är en helt annan fråga som inte är relaterad till min frågeställning.
Citat:
Ursprungligen postat av
MyMasterPiece
Jag tror du behöver läsa på lite om skillnaden mellan skatt och avgift, så blir du kanske lite roligare nästa gång.
För att svara på din tråkiga frågeställning så ja, kanske 1-2000 mer i månaden för att undvika vissa konsekvenser av invandringen. En summa jag är helt okej med

Ja, "negerskatten" är inte bokstavligen en skatt, utan snarare en metafor för de pengar man spenderar utöver vad man annars skulle för att undvika problem som är relaterade till invandringen. Det är ett vedertaget begrepp (iallafall i vissa kretsar) och du är ju tydligen kapabel att uttolka så pass mycket, så jag vet inte varför du beter dig så autistiskt. När man säger ordet "negerskatt" så förstår de flesta spontant vad man menar, även om de aldrig hört begreppet förut. Trevligt dock att få mothugg i en diskussion, även om det sker på ett så tafatt vis som i ditt fall.