2020-10-05, 21:46
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Nei, jeg mener at hvis GM har overvåket huset for å kartlegge trafikken, ville han/de ha sett at alarmselgeren var på døren og forholdt seg til at det snart vil bli montert alarm.
Ja, absolut. Mitt inlägg handlar mer om att kidnapparna kan ha blivit nervösa där på kvällen när TH och AEH inte var hemma och var oroliga för att dom dragit till fjället.
Citera
2020-10-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Merkelig. At TH ikke sørget for å aktivere alarmen som ble koblet fra like før jul 2017 i Sloraveien. Dersom han mistenkte at fremmede snoket rundt hus og garasje i S4.

Men han tok seg råd til å installere overvåkningskamera på Futurum. De var forholdsvis nyinstallerte, kameraene som fanget Futurum-mennene på videoopptak på morgenen forsvinningsdagen.

Det henger ikke på greip. Hva mannen sier og hva han gjør henger ikke i hop.

Ja, man skulle tro eget hjem var viktig å sikre - spesielt hvis man i økende grad opplevde fremmede personer både på eiendommen og helt inn i garasjen. Da begynner det å komme tett på.

Monteringen av overvåkingskameraer på Futurum viser i allefall at overvåking var i fokus, i allefall på arbeidsplassen.

Et annet spørsmål er hvordan TH kan være så sikker på at det ikke var en av de mange håndverkerne som eventuelt flyttet på ting i garasjen under arbeidet på eiendommen, men mener det må ha vært fremmede på ferde.

Forklaringen til TH underbygger i allefall innholdet i trusselbrevet om at det skal ha foregått overvåking.
Citera
2020-10-05, 21:55
Medlem
...
Senast redigerad av Doggerbank 2020-10-05 kl. 22:14.
Citera
2020-10-05, 22:04
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, man skulle tro eget hjem var viktig å sikre - spesielt hvis man i økende grad opplevde fremmede personer både på eiendommen og helt inn i garasjen. Da begynner det å komme tett på.

Monteringen av overvåkingskameraer på Futurum viser i allefall at overvåking var i fokus, i allefall på arbeidsplassen.

Et annet spørsmål er hvordan TH kan være så sikker på at det ikke var en av de mange håndverkerne som eventuelt flyttet på ting i garasjen under arbeidet på eiendommen, men mener det må ha vært fremmede på ferde.

Forklaringen til TH underbygger i allefall innholdet i trusselbrevet om at det skal ha foregått overvåking.
Jag kände mig övervakad en tid. Det handlade om en ren känsla. När snön kom upptäckte jag fotspår i trädgården. Så jag hade varit övervakad. När killen dök upp en kväll började vi jaga honom med bilen. Han cyklade förtvivlat i några kilometer tills vi lät honom löpa.

Man kan känna sig övervakad utan att veta om det stämmer.
Citera
2020-10-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag kände mig övervakad en tid. Det handlade om en ren känsla. När snön kom upptäckte jag fotspår i trädgården. Så jag hade varit övervakad. När killen dök upp en kväll började vi jaga honom med bilen. Han cyklade förtvivlat i några kilometer tills vi lät honom löpa.

Man kan känna sig övervakad utan att veta om det stämmer.
Helt klart. I THs tilfelle, desto større grunn til raskere å oppgradere og aktivere systemet. Det hadde i hvertfall jeg gjort på dagen. Men i dette scenariet kan det passe godt inn å si at man føler seg overvåket, samt selvfølgelig å ikke ha overvåking etc.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-10-05 kl. 22:17.
Citera
2020-10-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Nå tror jeg du tuller med oss☺️
Gone Girl er et lykkelig fantasiprodukt over den grelle Laci Peterson-saken. Dessverre kun fantasi.

Den saken er også forferdelig slik som denne er, filmen er bra den, men jeg ser bare ikke en korrelasjon mellom denne saken og filmen Gone Girl. Klarer ikke å se at noen av brikkene faller på plass med bruken av filmen som grunnlag basert på det vi nå kjenner til gjennom media. Så tuller gjør jeg vel ikke, men mangler derimot en rekke forklaringer med allerede kjente og nye saksopplysninger for å se klart for meg en troverdig hypotese basert på filmen.
Citera
2020-10-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Tenker at AE og hunden løp opp i annen etasje da en maskert GM kom inn, og at hunden har tisset av redsel da AE ble angrepet og kastet ned trappa.
Ta hunden med til potensielle mgm og se hvordan den reagerer.
Citera
2020-10-05, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Den saken er også forferdelig slik som denne er, filmen er bra den, men jeg ser bare ikke en korrelasjon mellom denne saken og filmen Gone Girl. Klarer ikke å se at noen av brikkene faller på plass med bruken av filmen som grunnlag basert på det vi nå kjenner til gjennom media. Så tuller gjør jeg vel ikke, men mangler derimot en rekke forklaringer med allerede kjente og nye saksopplysninger for å se klart for meg en troverdig hypotese basert på filmen.
Edit: enig, kort sagt.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-10-05 kl. 23:21.
Citera
2020-10-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Ok. Takk! Så det er den filmen sønnen spiller i? Kaller vi nå Gone Girl for GG? Gone Girl er mulig GM?

GG er en amerikansk film som handler om en ung dame som stager hjemmet sitt som et et åsted og stikker av for å ramme mannen sin. Har ingenting med sønnen å gjøre.
Citera
2020-10-05, 23:12
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Dere er jo søte også da.

Det jobbes et 50 talls personer med spesialkompetanse på denne saken, og ikke en eneste av disse hadde vært fornøyd med en uriktig dom mot TH, hva tror dere egentlig?

Kan du google ordet "ironi"?
Citera
2020-10-05, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Minner om at man har kun THs ord for at han fant valpen innestengt. Og han er tross alt siktet for drap, så han ikke stole på troverdigheten. Valpen kan ha vært løs hele dagen, men det passet inn i historien at kidnapperne hadde stengt den inne. Vi vet heller ikke hva som skjedde med valpen etter at TH dro for å møte politiet.

Bare en liten egen erfaring, jeg fikk assosiasjoner til.
Da jeg var barn hadde vi en hund, den gikk aldri opp i stuen oppe. De få gangene det skjedde, var det for å gjøre i fra seg. De få gangene den gikk på do inne, var det oppe i stuen den aldri oppholdt seg. Det skjedde aldri på eget området, som var stuen nede.

Jeg har ingen spesielle tanker om denne hvalpen var innelåst, ikke innelåst, eller når den ble innelåst, og hvem som eventuelt gjorde det.

Kom bare til å tenke på vår hund som gikk fra stuen nede, hvor den bodde og opp for å gjøre fra seg. Husker det skjedde en jul.

Det var åpent med stor bred trapp, den gikk bare aldri opp dit.
Citera
2020-10-05, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg har ikke hatt tunnelsyn. Har prøvd meg på mange hypoteser underveis. (også angående TH = skyldig). Har også endret på hypoteser etterhvert som ny informasjon har kommet frem i media.

Hypotesen jeg har mest tro på er:
GM har lurt AEH med på et plott mot TH

GM = Hettemannen som går tilbake med trusselbrev - har sin egen agenda

GM dreper AEH på et annet "sikrere sted"

Hvis dette har skjedd må saken løses for AEH's del og en farlig GM bør ikke gå løs

Drept på et annet sted...
Men Rettsmedisinsk Institutt har jo kommet fram til at AE ble kvalt til døde, utifra analyser av klærne. Mest sannsynlig dreier det seg da om spor av ørsmå aerosoldråper av blod/slim fra lungene, slik som Minnimus har omtalt her tidligere. I tillegg har vi slepesporene som jeg mener må bestå av avføring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in