2020-10-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Du har rett i at det bare er en kilde på at hunden var innestengt i 1. etasje. En grei påminnelse.

Hva som faktisk har skjedd i forhold til hunden har det i realiteten vært lite offisiell informasjon rundt, både når det gjelder hvor hunden var kvelden før, hvem som eventuelt passet hunden og om AEH tok sin daglige morgentur med hunden på forsvinningsdagen - eller om det faktisk var avvik på denne rutinen også.
Va hunden så nödig att den gjorde toan inne är den blev redd hade den nog inte varit ute denna morgon.
Citera
2020-10-05, 20:14
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Okei, jeg har aldri sett filmen, men kanskje jeg kan gjøre det en dag. Men hvem kan stå bak noe slikt da? Hvem kan være GM, utifra de opplysningene vi har?
En GM - etter denne hypotesen:
-kjenner familien
-har kjennskap til AEH's situasjon - ekteskapet, AEH's posisjon i familien, ektepakt, kallenavn
-har en type relasjon til AEH
-hevnmotiv mot TH - kan være økonomisk / andre ting
-etter hypotesen er GM = Hettemannen
-god på å tenke strategisk
-god på manipulasjon - (kan være skjult)

(Jeg ønsker ikke å spekulere i hvem GM er)
Senast redigerad av Legokatt 2020-10-05 kl. 20:20.
Citera
2020-10-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tipper det ikke det ble tid til valpen. Den ble stengt inne for ikke å ødelegge staging
Valpen var sikkert vant til en morgentur som det ikke ble tid til. Den måtte ha vært innestengt helt til TH kom hjem. Den ble redd

Se filmen Gone Girl

"Når ektemann har dratt på jobb tikker klokken"

For en tid tilbake så trakk du tilbake teorien om at hun var forsvunnet frivillig. Har du ombestemt deg igjen ?
Citera
2020-10-05, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Vi vet ikke i hvilken grad S4 ble overvåket.

Det kan være at det var håndverkerne som tipset kidnapperne? Hva vet vi?

Vi vet AEH er borte på tross av at hun hadde avtale med elektrikeren. Det er ikke sikkert GM visste om den avtalen.

Edit: For alt vi vet, så kan det være at AEH ble kvalt, fordi elektrikeren kom uanmeldt på døren.

Hele trusselbrevet fra de angivelige kidnapperne handler jo om å ta ned risiko så hvorfor skulle de ha tatt stor risiko på å få en elektriker eller annen håndverker uanmeldt på døren under aksjonen?

Et viktig poeng i trusselbrevet er jo at det skal ha vært bedrevet overvåking over lengre tid, og da kan man ikke ha unngått å få med seg risikoen med alle håndverkerne som kom på døren - eller var i huset stadig vekk.

Nå er det faktisk TH selv som i avhør har underbygget trusselbrevets innhold om overvåking.

TH har forklart at han følte seg overvåket i tiden før 31. oktober 2018. Han mener han ble holdt under oppsikt og spanet på, og mistenkte at fremmede hadde vært både rundt huset og i garasjen.
Citera
2020-10-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvilke av teoriene tenker du på? Mente du at politiet også har usammenhengende og motstridene teorier? Jeg forsto ikke helt hva du mente.

Alle 😊 Jeg tror at før TH ble siktet, etter at kidnsppingshypotesen ble lagt bort, har politiet og TH hatt mange samtaler. Både som har sirkler rundt TH som gjerningsmann og andre teorier. Jeg tror de har tenkt høyt sammen, og at det er ulike kontekster disse ytringene har kommet.
De har nok hatt en grei tone, han spurte dem direkte om han var blitt mistenkt, og de har gravd i privatlivet hans.
Tror det er mange timer med samtaler, avhør.
Citera
2020-10-05, 20:30
Medlem
Citat:
Hele trusselbrevet fra de angivelige kidnapperne handler jo om å ta ned risiko så hvorfor skulle de ha tatt stor risiko på å få en elektriker eller annen håndverker uanmeldt på døren under aksjonen?

Et viktig poeng i trusselbrevet er jo at det skal ha vært bedrevet overvåking over lengre tid, og da kan man ikke ha unngått å få med seg risikoen med alle håndverkerne som kom på døren - eller faktisk var i huset stadig vekk.

Nå er det faktisk TH selv som i avhør har underbygget trusselbrevets innhold om overvåking.

TH har forklart at han følte seg overvåket i tiden før 31. oktober 2018. Han mener han ble holdt under oppsikt og spanet på, og mistenkte at fremmede hadde vært både rundt huset og i garasjen.

'

Nettopp dette syntes jeg er litt spesiell oppførsel av TH.. Han er en av Norges rikeste personer, over 70 år gammel, føler seg overvåket på sin egen eiendom og føler at folk har vært i og rundt huset sitt...
Tar man ikke da som 70år gammel milliardær kontakt med politi?
Citera
2020-10-05, 20:36
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
For en tid tilbake så trakk du tilbake teorien om at hun var forsvunnet frivillig. Har du ombestemt deg igjen ?
Jeg har ikke hatt tunnelsyn. Har prøvd meg på mange hypoteser underveis. (også angående TH = skyldig). Har også endret på hypoteser etterhvert som ny informasjon har kommet frem i media.

Hypotesen jeg har mest tro på er:
GM har lurt AEH med på et plott mot TH

GM = Hettemannen som går tilbake med trusselbrev - har sin egen agenda

GM dreper AEH på et annet "sikrere sted"

Hvis dette har skjedd må saken løses for AEH's del og en farlig GM bør ikke gå løs
Citera
2020-10-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
'

Nettopp dette syntes jeg er litt spesiell oppførsel av TH.. Han er en av Norges rikeste personer, over 70 år gammel, føler seg overvåket på sin egen eiendom og føler at folk har vært i og rundt huset sitt...
Tar man ikke da som 70år gammel milliardær kontakt med politi?

Ja, i det minste deaktiverer man ikke alarmsystemet når man føler seg forfulgt, overvåket eller truet.

Alarmsystemet skal altså ikke ha vært i bruk tilfeldigvis i samme tidsrom som TH skal ha opplevd mistenkelig aktivitet på eiendommen. Men ved arbeidsplassen ble det montert overvåkingskameraer kort tid før forsvinningen.
Citera
2020-10-05, 20:47
Avslutad
Citat:

Et viktig poeng i trusselbrevet er jo at det skal ha vært bedrevet overvåking over lengre tid, og da kan man ikke ha unngått å få med seg risikoen med alle håndverkerne som kom på døren - eller var i huset stadig vekk.

At det sto i trusselbrevet at familien hadde blitt overvåket, sier lite om i hvilken grad, og måte, overvåkingen hadde foregått.
Dette punktet i trusselbrevet, tolker jeg mer som at GM ønsker å understreke at de mener alvor med trusselen.
Hva TH mener om trusselbrevet, og at han har opplevd å føle seg overvåket, sier ingenting om måten eller graden det har foregått.
Man avslører ikke nødvendigvis avtaler som blir gjort pr. telefon, ved å luske rundt i hagen heller.

Uansett GM, så må man være villig til å ta risiko, uten at det har noen sammenheng med hva som står i trusselbrevet.
Citera
2020-10-05, 21:09
Medlem
Legokatts avatar
Hva kunne være grunnen til at alarmsystem var deaktivert i S4 forsvinningsdagen?

-bestilling av håndverkere i tiden før = AEH
-bestilling av elektriker - akkurat på forsvinningsdagen = AEH (backup i fall TH ikke ringe hjem etter ca 1 time - noe han gjorde) = korte ned på tiden hendelsen kunne ha skjedd = gi barna alibi + samtidig skape splid i TH's forklaring (hytteturen)

(Mest sannsynlig en plan lagt av GM)
Citera
2020-10-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hva kunne være grunnen til at alarmsystem var deaktivert i S4 forsvinningsdagen?

-bestilling av håndverkere i tiden før = AEH
-bestilling av elektriker - akkurat på forsvinningsdagen = AEH (backup i fall TH ikke ringe hjem etter ca 1 time - noe han gjorde) = korte ned på tiden hendelsen kunne ha skjedd = gi barna alibi + samtidig skape splid i TH's forklaring (hytteturen)

(Mest sannsynlig en plan lagt av GM)
Vet ikke. Men alarmen hadde ikke vært aktivert på nesten et år:

Bevegelsessensorer i Sloraveien 4 skulle ta bilder dersom alarmen i huset ble utløst. Alarmen hadde imidlertid ikke vært aktivert på nesten et år da Anne-Elisabeth Hagen forsvant.
https://www.tv2.no/a/11464739/
Citera
2020-10-05, 21:20
Medlem
ReedMes avatar
Lite märkligt med den här försäljaren som ringer kvällen innan och som säljer larmsystem. Teaterbesöket var ju hastigt påkommet. Tänk om kidnapparna blev nervösa när dom såg att det var mörkt i huset och var tvungna att ringa o kolla var TH o AEH befann sig. Dom kunde ju ha rest till stugan o då hade det ju inte kunnat bli nån kidnappning där på morgonen.

Jag hoppas att den här larmförsäljaren är mycket mycket noga kollad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in