Citat:
Ursprungligen postat av
HG
Personligen tror jag inte på att man skall bärga Estonia i dagsläget
. . Däremot skall man begära ett svar på vad som egentligen hände den där natten.
En fråga till alla kännare av Estonia-katastrofen: Var det inte plundrare för en 15 år sedan som dök och hämtade upp saker från Estonia?
Mitt sista inlägg på länge nu, då Jonkebonke mfl pajasar förstört tråden.
1. Att bärga båten vore väl jättebra.
Vi har bevisligen fått upp Wasa skeppet.
Och behöver visa lite jäklar anamma - som nation. Visa vår Ingenjörskonst. Och de anhöriga förtjänar detta.
Kan någon inte kuppa Miljöpartiet, Rockström mfl att det vore bra för miljön också?
Du kan ju inte göra en utredning utan att bärga båten. Kontrafaktiskt.
2. Hur ska några på ett forum bekräfta din fråga?
"Eh jo jag var med och plundrade båten".
Jag tror att väldigt många just nu är ganska upprörda (med all rätt) efter Corona utbrottet. Man misstror Staten och buntar gärna ihop allting. Man är trött på politiker etc
Det blir dock lite väl mycket pöbel/ upprörda tokar som gapar på att det måste vara en mörkläggning för att man känner sig sviken.
Författaren Torssell har en bra teori att en jäkla massa människor glädligen deltog i en klassisk soppa-under-mattan pga att dölja sin egna inkompetens
Sjöfartsverket, politiker, många har bidragit till att en normal process och korten på border har sjabblats bort.
Estonia sjönk troligen pga flera misstag.
Redan innan hade ju ett systerfartyg haft en incident med sitt bogvisir och tagit in vatten.
Det tillsammans med något mer adderat kan skapat förstärkningseffekten. En kollision med annat fartyg, en explosion i lasten .