2020-10-05, 16:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
De diskuterar nu på NBC om hur sjuk Trump egentligen är.

En läkare säger att man enbart ger Remdesivir och steroider till patienter som är svårt sjuka. De har inga bevis på att dessa droger överhuvudtaget hjälper mot att sjukdomen utvecklas mot det värre. De har dessutom svåra biverkningar.

Läkaren säger också att ingen med läkaretik skulle ge dessa droger till en lätt sjuk person. Det går emot all läkarlogik.
Herregud. Man ger barn steroider mot allergi och astma. Som normalmedicinering alltså. Det är inte farligt. Kolla upp Betapred för i jösse namn innan du kreverar framför NBC. Jag är mer orolig för alla haters hälsa än för Trump. Det kan inte vara nyttigt att bli så här upprörd över ingenting.
Citera
2020-10-05, 16:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Eller så har han inte varit så sjuk som man tror. Jag för min del blev väldigt misstänksam när Mark Meadows började "läcka" om att Trump var sjukare än någon visste i början.

Säkerheten o trivseln för USAs president är antagligen både högre og bättre i vita huset än på sjukhuset. Även om de högprofilerade sjukhusen antagligen är som hotellrum även i USA.

Nu ska man inte heller glömma att majoriteten som får Covid drabbas lindrigt eller måttligt.
Citera
2020-10-05, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Herregud. Man ger barn steroider mot allergi och astma. Som normalmedicinering alltså. Det är inte farligt. Kolla upp Betapred för i jösse namn innan du kreverar framför NBC. Jag är mer orolig för alla haters hälsa än för Trump. Det kan inte vara nyttigt att bli så här upprörd över ingenting.

Lugna dig lite nu. Det där var vad läkare har sagt om just den här behandlingen. Det är tydligt att läkaren valt att inte säga något om Trumps lungproblem. Och det kan man förstå att Trump inte vill men samtidigt så är det ju att inte vara öppen om sådant som folk har en rätt att veta om sin president.
Citera
2020-10-05, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Problemet är bara det att Trump vill se sig som stark och titta jag är på väg att bli frisk FAST han är inte ens halvvägs igenom viruset, Fas 2 lär komma och envisas han med att åka till Vita Huset och så försämras läget för han då är det ambulans eller en ambulans helikopter för han!

Men har han spelat ned rollen av viruset så lär han gör det nu också fast alla läkare går emot han att skrivas ut, Men hans läkarstab vågar inte motsätta sig han och envisheten han besitter!

För många sjukdomar så är det en del i kampen att bekämpa den även mentalt.
Läkare ser kroppen mest som en maskin som bara kan repareras med kirurgi och läkemedel.
Dock finns det ett samspel mellan "kropp och knopp" som kan hjälpa till att få dig på fötter igen.
Viljan och instinkten att bekämpa sjukdomen är ofta en betydelsefull del av läkprocessen.
Citera
2020-10-05, 16:51
Medlem
Det är ju ironiskt att han twittrar "BETTER & CHEAPER HEALTHCARE, VOTE" Samtidigt som han får en behandling som ingen annan i det landet har råd med!
Citera
2020-10-05, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Lugna dig lite nu. Det där var vad läkare har sagt om just den här behandlingen. Det är tydligt att läkaren valt att inte säga något om Trumps lungproblem. Och det kan man förstå att Trump inte vill men samtidigt så är det ju att inte vara öppen om sådant som folk har en rätt att veta om sin president.
Steroider är ett väldigt välkänt läkemedel för att dämpa en inflammation i lungorna. Både jag och mina barn har fått det många gånger. Men för all del, jag ska inte störa i era storkningar
Citera
2020-10-05, 16:58
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det är ju ironiskt att han twittrar "BETTER & CHEAPER HEALTHCARE, VOTE" Samtidigt som han får en behandling som ingen annan i det landet har råd med!

Du är överraskad av presidenten i USA får bland den bästa vård som går att få tag på? En billigare vård innebär inte nödvändigtvis sämre vård, det handlar om effektivisering och det är något Sverige verkligen behöver.

Jag skriver under på tidigare signatur att det är mer oroväckande att många är så upprörda. I grund tror jag deras önskan om att Trump skulle stendö håller på och gå i kras, därav all fientlighet. De är helt enkelt livrädda att Trump kommer starkare ur detta.
Citera
Medlem
Citat:
Steroider är ett väldigt välkänt läkemedel för att dämpa en inflammation i lungorna. Både jag och mina barn har fått det många gånger. Men för all del, jag ska inte störa i era storkningar

Vad menar du med att du fått steroider? Har du fått samma steroider som Trump och i samma mängd alltså? Du hade corona?
Citera
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Allt Trump gör är fel enligt vissa. Han har inte haft ett enda rätt nån gång. Men när BLM-protesterna härjade mitt under pandemin höll ni alla käften om smittspridningsriskerna. Hundratusentals rabiata vänsteranhängare över hela planeten samlades i stora klungor och brände ner allt i sin väg. "Skiiiter i asså" hette det då.

Men när Trump åker i en bil eller hiss med munskydd på går ni i taket haha.

Jag var emot dessa demonstrationer även då, men vill även påpeka att det är skillnad på äpplen och päron.
Nu har han ju bekräftad smitta, och då utsätta andra för risken att bli smittade är ju helt tappat. Är du sjuk, stanna hemma.
Citera
2020-10-05, 16:59
Medlem
Citat:
I call bullshit
Citera
2020-10-05, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Den här otåligheten Donald visar är totalt opassande. Han visar inte någon styrka genom att bete sig nästan hysteriskt. Han borde inte fått läkaren att säga något om att han ska bli utskriven i dag. Han borde vilja stanna kvar tills hans hälsa är helt ok. Och han kunde då samla styrka för att gå ut hårt senare i valet. Nu beter han sig ju bara dumt.

Haha, vänta lite. Så han är den hysteriska och inte alla jävla blockmongon som bölar och grinar om meningslösa masker och att det är det värsta dödsviruset som funnits som kommer utplåna hela mänskligheten och sprida rasism över hela jordklotet?

Skulle ju i och för sig kunna vara så att han känner sin egen kropp bäst (och betydligt bättre än någon som spenderar hela sitt liv på ett internetforum) och tycker att han är i tillräckligt bra skick för att utföra det viktiga jobb han har.
Citera
2020-10-05, 17:03
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Allt Trump gör är fel enligt vissa. Han har inte haft ett enda rätt nån gång. Men när BLM-protesterna härjade mitt under pandemin höll ni alla käften om smittspridningsriskerna. Hundratusentals rabiata vänsteranhängare över hela planeten samlades i stora klungor och brände ner allt i sin väg. "Skiiiter i asså" hette det då.

Men när Trump åker i en bil eller hiss med munskydd på går ni i taket haha.
Var och en i hissen och var och en i bilen kommer att isoleras i 14 dar. Och det var många det handlade om.

Bara för att det där äcklet skulle få smörja sitt ego. Vilken mansspillan. Vilken hänsynslös galtjävel.
Senast redigerad av Starback 2020-10-05 kl. 17:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in