2020-10-05, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Ungefär som Stefan Löfven. Besöker corona-tält utan ansiktsskydd och säger att han "inte är rädd för baciller".

Var finns tråden där alla trump-hatare är kritiska mot Stefan Löfven som varit långt mer hänsynslös?

Löfven var där i mars i egenskap av att inte ens vara smittad själv. I mars hade dessutom allt och alla i Sverige ett annat förhållningssätt än vad vi har i oktober. Bör även nämnas att ett det var ett provtagningstält, inte att någon där var bekräftad sjuk som sedan satte sig i en bil tillsammans Löfven.

Haha, att du kallar Stefans agerade för mer "hänsynslöst" när han själv inte ens var smittad kontra att Trump som är bekräftad smittad sätter sig i en bil med diverse säkerhetspersonal säger mycket om vilken idiot du är.
Citera
2020-10-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Det borde vara skillnad på Twitter-troll och USA:s president.
Att USA:s president har re-tweetat något så absurt är värt att diskuteras och att få nå ut till allmänheten. Att några Twitter-troll har önskat att Trump ska dö är inte mer konstigt än att folk önskade detsamma gällande Clinton, Biden och Obama.
I skrivande stund har presidenten skickat ut 18 tweets på en halvtimme. Exakt vad han menar med sitt twittrande är däremot inte helt glasklart. Twitterinläggen följer en liknande form. De är skrivna i versaler och avslutas med ett budskap: gå och rösta.
”RYMDSTYRKA. RÖSTA!”, ”LAG OCH ORDNING. RÖSTA!” och ”STARKASTE MILITÄREN NÅGONSIN. RÖSTA!” är några av de många tweetsen som den amerikanska presidenten har skickat ut på det sociala mediet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dlOlMB/trumps-masstwittrande-fran-sjuksangen

Trump är verkligen hög och speedad av droger nu eller trollar han bara...
Citera
2020-10-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Sju döda den senaste månaden i Stockholms län. I princip alla över 70 år och med flera underliggande sjukdomar.

Den här Wuhan-snuvan är en icke-fråga. Trump gör rätt som motverkar medias hysteri.

USA har mer än 200 000 bekräftade döda.
Han själv blev så pass dålig att han var tvungen att åka in till ett militärsjukhus och bli medicinerad med ett icke-officiellt godkänt läkemedel.
Citera
2020-10-05, 13:52
Medlem
Citat:
Fast viruset försvinner ju inte så snabbt, han smittar ju säkerligen fortfarande.
Speciellt inte om han blev så dålig att han fick testa på icke officiellt godkända läkemedel.

Jag skrev "via videolänk" och om han orkar det kan han ju prata politik eller hellre om sig själv då han anser att hans person är mer intressant.
Citera
2020-10-05, 13:52
Medlem
Trump påstår från sjukbädden att han inte hade något annat val än att riskera sin egna hälsa för USA.
Men hallå lelle Trump, det är är ju att du framför allt riskerat andras hälsa genom ditt agerande under dina rally som är på dom stora rubrikerna i all medier och som får dina kampanjmedarbetare att slita sitt hår i förtvivlan över att vad dom än gör så så sjunker du i pollsen och i väljarnas ögon. En patriotisk ledare riskerar inte landets säkerhet genom att som du riskera smitta ner flera ur ledarskiktet.

Och en klick supportrar utanför sjukhuset är faktiskt inte detsamma som hela USA älskar dig. Majoriteten av medborgarna gör det ju faktiskt inte.

Putin är och förblir en skitst-vel men han vet i alla fall hur man gör för att minimera risken att som president bli smittad så där kunde du för en gångs skull fått goda råd.
Citera
2020-10-05, 13:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...även du leder du min tes i bevis genom ditt inlägg. Ägna er åt politiken istället för personen.

Tråden handlar inte om politiken, utan om att personen Donald Trump dragit på sig covid. Således fritt fram att köra hårt.
Citera
2020-10-05, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
I skrivande stund har presidenten skickat ut 18 tweets på en halvtimme. Exakt vad han menar med sitt twittrande är däremot inte helt glasklart. Twitterinläggen följer en liknande form. De är skrivna i versaler och avslutas med ett budskap: gå och rösta.
”RYMDSTYRKA. RÖSTA!”, ”LAG OCH ORDNING. RÖSTA!” och ”STARKASTE MILITÄREN NÅGONSIN. RÖSTA!” är några av de många tweetsen som den amerikanska presidenten har skickat ut på det sociala mediet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dlOlMB/trumps-masstwittrande-fran-sjuksangen

Trump är verkligen hög och speedad av droger nu eller trollar han bara...

Kanske desperat, han låg redan efter Joe Biden och sedan gjorde han narr av Bidens ansiktsmask och att han bar på den hela tiden. Sen blev Trump själv sjuk och är fast på ett militärsjukhus. Ser ju inte vidare bra ut för dåren.
Citera
2020-10-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Trump tycks sysslolös. Han vräker ur sig one-liners på twitter. En bieffekt av hans mediciner kanske... :-) Det ser desparat och oseriöst ut tycker jag.

Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
25m
PROTECT PREEXISTING CONDITIONS. VOTE!
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
26m
BETTER & CHEAPER HEALTHCARE. VOTE!
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
27m
PRO LIFE! VOTE!
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
29m
MASSIVE REGULATION CUTS. VOTE!
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
31m
SPACE FORCE. VOTE!
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
32m
BEST V.A. EVER. 91% APPROVAL RATING. VOTE!
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
35m
401(K). VOTE!
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
39m
BIGGEST TAX CUT EVER, AND ANOTHER ONE COMING. VOTE!
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
41m
RELIGIOUS LIBERTY. VOTE!
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
42m
LAW & ORDER. VOTE!
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
44m
STRONGEST EVER MILITARY. VOTE!
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
45m
STOCK MARKET HIGHS. VOTE!
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
48m
Virginia Voters! Your Governor wants to obliterate your Second Amendment. I have stopped him. I am the only thing between you and your Second Amendment. Working hard in Virginia. It’s IN PLAY. Better Vote for your favorite President, or wave goodbye to low taxes and gun rights!

Nu har Trump "jobbat" idag!!!!

Wow! Vilken arbetskapacitet han har! Imponerad! Snart ... på en ramp nära dig... går han nedåt med. Utan problem. Han är en grym ledare! Förbild! Han är ett Lejon. Han drabbade Covid!
Citera
2020-10-05, 14:02
Medlem
AreYouBacks avatar
Det är imorgon tisdag där det avgörs. Stanna eller lämna som en kung. Men det verkar som han mår bättre men vi alla önskar han kunde twittra mindre ibland.
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Jag är nu helt övertygad om att "Corona" är fake news. Allt handlar om hur länder rapporterat dödsfall av olika orsaker. Det har bara avlidit drygt en miljon människor i världen sedan början av året. Det är ingenting om man ser till det stora hela. Om man skriver i MSM att personer dör av "covid 19" så kan de ha avlidit av helt andra orsaker. I Sverige har många gamla på äldreboenden fått morfin och detta är inte fake news. Jag trodde själv att jag fått "covid-19" i mars efter en full bussresa, men jag fick förmodligen en vanlig säsongsinfluensa. Jag drack en massa irländsk whisky som britten i media hade gjort, och han blev frisk av det. Det blev även jag men jag trodde då att jag besegrat viruset. Det enda som skedde var att jag förmodligen var full och inte kände av influensan.

Trump är inte sjuk och det pågår ett jävla fulspel i kulisserna i båda läger. Både Trumps och Bidens. Lita inte på vad MSM säger. De är alla köpta och korrupta, även Fox News. De närmaste dagarna och om en vecka, tio dagar, så kommer rapporteringen vara en helt annan. Många inom MSM skrev att att Trump nu mådde så dåligt att han nästan var en grönsak. Så vem åkte i bilen på eftermiddagen i USA igår? Klart som fan att det var Trump själv. Allt är ett test och en taktik inför valet för att se vad den amerikanske medborgaren tror på.

Jag uppmanar alla att föra en typ av dagbok över vad som händer nu för om man inte gör det så kommer man aldrig att komma ihåg alla detaljer. Jag är övertygad om att det kommer att hållas debatter mellan Trump och Biden inför valet om ca en månad.
Citera
Avstängd
Citat:
USA har mer än 200 000 bekräftade döda.
Han själv blev så pass dålig att han var tvungen att åka in till ett militärsjukhus och bli medicinerad med ett icke-officiellt godkänt läkemedel.

Bara 0,06 % av USA:s befolkning har dött av den där snuvan. I ett land där nästan alla lider av metabola sjukdomar.

"Han själv blev så pass dålig att han var tvungen att åka in till ett militärsjukhus"
Nej, han åkte dit som en försiktighetsåtgärd.
Citera
2020-10-05, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Bara 0,06 % av USA:s befolkning har dött av den där snuvan. I ett land där nästan alla lider av metabola sjukdomar.

"Han själv blev så pass dålig att han var tvungen att åka in till ett militärsjukhus"
Nej, han åkte dit som en försiktighetsåtgärd.

Den första sjuksalen han var på innan var inte nog för en försiktighetsåtgärd uppenbarligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in