Citat:
Ursprungligen postat av
pogba
Haha, vad är det för konspirationer?! Fler inblandande?
Man har ju bara trott att han gillar yngre män. Det är ingenting olagligt, jag har alltid tagit avstånd ifrån den karln. Han har alltid gett bad vibes, och hans andra intressen är nog för mig att ta avstånd ifrån han.
Alla i hans närhet som förnekar att de inte känt till hans sexuella dragning till yngre män ljuger. Antingen ljuger du eller är du helt jävla blind.
Det finns folk i den här tråden som påstår att inte bara Eie utan andra i hans omgivning också "håller på med småpojkar" - och att "alla visste detta". Men nu vart det knäpptyst, som i graven faktiskt, när man ber dem tala ut om vad de sett och hört.
Yngre män eller småpojkar, vilken ålder talar vi om?
Jag har vetat att han är gay och antagit att kanske någon av de som hänger kring dj-båset möjligen kan vara nån som hänger med hem sen, men jag har aldrig reagerat på att någon varit anmärkningsvärd ung = olovlig eller olämplig.
I övrigt har jag alltid uppfattat Eie som väldigt privat. Har aldrig sett honom vara närgången med någon, de gånger vi haft sällskap hemåt har han alltid åkt hem själv, han lägger inte upp privata grejer om sitt kärleksliv eller annat på fb osv.
Jag har känt till Eie 15 år, vi har inte varit särskilt nära vänner så jag har ingen förstahandsinformation men jag har aldrig heller hört något skvaller om att han skulle ligga med
unga pojkar (dvs inte
unga män som är myndiga, för det är hans/deras ensak). Kort sagt jag köper inte att det varit nån allmänt känd vetskap bland folk att Eie är pedofil. Eventuella rykten från 90-talet har hunnit dö och vi som inte var med då har aldrig hört att han dömts för sexköp i Thailand t.ex.