2020-10-05, 12:50
Medlem
Allanamnvarsluts avatar
Det är väldigt intressant att se hur vissa tongivande personer och arrangörer inom scenen verkligen har vrålat ut sin avsky kring detta för att vinna godhetspoäng i leden. Samtidigt som de inte tar bort honom som vän på Facebook utan hänger kvar. De kanske hoppas på en ändring av domen och att han inte ens åker in. Listigt, korkat eller bara hyckleri?
Citera
2020-10-05, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allanamnvarslut
Det är väldigt intressant att se hur vissa tongivande personer och arrangörer inom scenen verkligen har vrålat ut sin avsky kring detta för att vinna godhetspoäng i leden. Samtidigt som de inte tar bort honom som vän på Facebook utan hänger kvar. De kanske hoppas på en ändring av domen och att han inte ens åker in. Listigt, korkat eller bara hyckleri?

Jag är en av dem som har honom som vän på facebook, jag har kvar honom enbart för att ha koll på vad som händer. Om han lägger upp info som endast sprids till vänner. Har tagit bort min like på hans artistsida dock.

Jag skulle tro att många inte ens tänker på att de är vän med honom, det är inget statement att man stöttar honom att inte ta bort honom i alla fall det kan jag lova.

Eie kommer aldrig att kunna visa sig i Stockholm igen det kan jag garantera dig.
Citera
2020-10-05, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsFarsta
Håller med dig 100%. Så pinsamt och träda fram nu och säga att man vetat detta lääänge utan att ha gjort ett skit. Hoppas ni som skryter i denna tråd om att ni vetat känner er stolta nu

Haha, att Eia har haft dragning till kids är känt sen länge. Den som inte visste om det har inte träffat han eller är blind. Dock har man tänkt över 15 iallafall.

Dock har han alltid varit smuts i mina ögon, och inte mitt problem. Rensa i egna led är en rimligare tanke.
Citera
2020-10-05, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Haha, att Eia har haft dragning till kids är känt sen länge. Den som inte visste om det har inte träffat han eller är blind. Dock har man tänkt över 15 iallafall.

Dock har han alltid varit smuts i mina ögon, och inte mitt problem. Rensa i egna led är en rimligare tanke.

Alla ni som säger att det varit känt sen länge, berätta exakt allt ni vet då, rykten och rubbet - FRAM MED ALL INFO PÅ BORDET NU. Vad, hur, när, vilka fler inblandade??
Citera
2020-10-05, 13:29
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boeghora
du outade precis dig själv med bilden.

Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Det här t.ex. om du sitter på info om andra personer som du menar rör sig med småpojkar - vad gör du åt det??? Vilka är de?? UT MED NAMNEN!!

Jag hoppas de är anmälda så vi kan rensa bort alla äckel och inga fler barn behöver bli antastade! Om du inte vågar anmäla själv (med risk för ståplats i Nybroviken som tönt-Tech00b fabulerar om) så släng ut namnen här - du är ju anonym så KBK!!

Frågan är om hen är så anonym?
Citera
2020-10-05, 13:32
Medlem
Allanamnvarsluts avatar
Citat:
Jag är en av dem som har honom som vän på facebook, jag har kvar honom enbart för att ha koll på vad som händer. Om han lägger upp info som endast sprids till vänner. Har tagit bort min like på hans artistsida dock.

Jag skulle tro att många inte ens tänker på att de är vän med honom, det är inget statement att man stöttar honom att inte ta bort honom i alla fall det kan jag lova.

Eie kommer aldrig att kunna visa sig i Stockholm igen det kan jag garantera dig.

Det är bara så pinsamt att se dessa hycklande personer som bara för månader sen var bästa polare med honom nu sitta och fördöma agerandet utan att ta bort sig som vän. Det sänder dubbla budskap och ser bara äckligt ut. Detta är personer som är hyperaktiva på FB så det handlar inte om att de inte "tänker på det" utan det är såklart så att de inte vill ta bort sig för att de då kanske stänger dörrar om han nu skulle frikännas i högre instans. Man kräks på dessa hycklare som vänder kappan efter vinden.
Citera
2020-10-05, 13:33
Medlem
Citat:
Alla ni som säger att det varit känt sen länge, berätta exakt allt ni vet då, rykten och rubbet - FRAM MED ALL INFO PÅ BORDET NU. Vad, hur, när, vilka fler inblandade??

Haha, vad är det för konspirationer?! Fler inblandande?

Man har ju bara trott att han gillar yngre män. Det är ingenting olagligt, jag har alltid tagit avstånd ifrån den karln. Han har alltid gett bad vibes, och hans andra intressen är nog för mig att ta avstånd ifrån han.

Alla i hans närhet som förnekar att de inte känt till hans sexuella dragning till yngre män ljuger. Antingen ljuger du eller är du helt jävla blind.
Citera
2020-10-05, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Frågan är om hen är så anonym?

Nej eftersom hen klantade sig och tog en skärmdump där den egna profilen syntes så är den ju inte det. Men det går utmärkt att skapa en helt ny anonym användare som inte kan bindas till något eller någon.
Citera
2020-10-05, 13:44
Medlem
Citat:
Det är bara så pinsamt att se dessa hycklande personer som bara för månader sen var bästa polare med honom nu sitta och fördöma agerandet utan att ta bort sig som vän. Det sänder dubbla budskap och ser bara äckligt ut. Detta är personer som är hyperaktiva på FB så det handlar inte om att de inte "tänker på det" utan det är såklart så att de inte vill ta bort sig för att de då kanske stänger dörrar om han nu skulle frikännas i högre instans. Man kräks på dessa hycklare som vänder kappan efter vinden.

Vadå om han blir frikänd i högre instans, tror du skadan är reparerad då och att vare sig Eie själv eller någon annan tror att han kommer att kunna visa sitt fejs på en technofest i Stockholm ever again - efter det här???

Stänger vilka dörrar LOL, hur viktig och betydelsefull tror du att Eie är egentligen. Han kommer vara glömd om en vecka och klubblivet tuffar på helt utan honom och ingen jävel kommer ha något som helst intresse av att förknippas med honom i framtiden, om han så blir frikänd av högsta domstolen. Han är rökt.

Nu är inte vän på facebook synonymt med att vara vän IRL och det är absolut inget statement att behålla en person som "vän" på facebook. Det är inga snälla saker som sägs och skrivs om Eie någonstans just nu. Folk är chockade och asförbannade, just för att de inte trodde något sånt här om honom. Självklart fördömer de f.d vännerna detta - vad skulle de göra enligt dig - INTE fördöma honom???
Citera
2020-10-05, 13:54
Medlem
Allanamnvarsluts avatar
Citat:
Vadå om han blir frikänd i högre instans, tror du skadan är reparerad då och att vare sig Eie själv eller någon annan tror att han kommer att kunna visa sitt fejs på en technofest i Stockholm ever again - efter det här???

Stänger vilka dörrar LOL, hur viktig och betydelsefull tror du att Eie är egentligen. Han kommer vara glömd om en vecka och klubblivet tuffar på helt utan honom och ingen jävel kommer ha något som helst intresse av att förknippas med honom i framtiden, om han så blir frikänd av högsta domstolen. Han är rökt.

Nu är inte vän på facebook synonymt med att vara vän IRL och det är absolut inget statement att behålla en person som "vän" på facebook. Det är inga snälla saker som sägs och skrivs om Eie någonstans just nu. Folk är chockade och asförbannade, just för att de inte trodde något sånt här om honom. Självklart fördömer de f.d vännerna detta - vad skulle de göra enligt dig - INTE fördöma honom???

Det är skillnad på att fördöma någon på riktigt eller att köra spel för galleriet. Just sayin.
Citera
2020-10-05, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Haha, vad är det för konspirationer?! Fler inblandande?

Man har ju bara trott att han gillar yngre män. Det är ingenting olagligt, jag har alltid tagit avstånd ifrån den karln. Han har alltid gett bad vibes, och hans andra intressen är nog för mig att ta avstånd ifrån han.

Alla i hans närhet som förnekar att de inte känt till hans sexuella dragning till yngre män ljuger. Antingen ljuger du eller är du helt jävla blind.

Det finns folk i den här tråden som påstår att inte bara Eie utan andra i hans omgivning också "håller på med småpojkar" - och att "alla visste detta". Men nu vart det knäpptyst, som i graven faktiskt, när man ber dem tala ut om vad de sett och hört.

Yngre män eller småpojkar, vilken ålder talar vi om?
Jag har vetat att han är gay och antagit att kanske någon av de som hänger kring dj-båset möjligen kan vara nån som hänger med hem sen, men jag har aldrig reagerat på att någon varit anmärkningsvärd ung = olovlig eller olämplig.
I övrigt har jag alltid uppfattat Eie som väldigt privat. Har aldrig sett honom vara närgången med någon, de gånger vi haft sällskap hemåt har han alltid åkt hem själv, han lägger inte upp privata grejer om sitt kärleksliv eller annat på fb osv.

Jag har känt till Eie 15 år, vi har inte varit särskilt nära vänner så jag har ingen förstahandsinformation men jag har aldrig heller hört något skvaller om att han skulle ligga med unga pojkar (dvs inte unga män som är myndiga, för det är hans/deras ensak). Kort sagt jag köper inte att det varit nån allmänt känd vetskap bland folk att Eie är pedofil. Eventuella rykten från 90-talet har hunnit dö och vi som inte var med då har aldrig hört att han dömts för sexköp i Thailand t.ex.
Senast redigerad av Queenjani 2020-10-05 kl. 14:07.
Citera
2020-10-05, 13:59
Medlem
Citat:
Det är skillnad på att fördöma någon på riktigt eller att köra spel för galleriet. Just sayin.

Ja - och vad skulle någon tjäna på att behålla honom som vän utifallatt han blir frikänd i hovrätten? Tror du någon kommer vilja ha med honom att göra i framtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in