2020-10-05, 12:27
Medlem
Hur kan man slippa frivården?

Har 6 månader kvar men jag hinner verkligen inte med frivården då jag går heltid i skola och heltid på jobb.

Dem vill jag tar ledigt en halv dag varje vecka samt göra deras övningar.

Jag har precis fått ett nytt jobb och känns faktiskt inte optimalt att missa så mycket. 4h i veckan, 16h i månaden ex resor dit.

Sen har jag min son att passa samt hämta. Känns som om det är bättre att leva på försörjningsstöd tills allt är klart men det går inte att leva på dem pengarna.

Enligt frivården är mötena viktigare än mitt jobb och skola och min son.

Vad har jag för alternativ?
Citera
2020-10-05, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Vad har jag för alternativ?

Du kan sitta av tiden istället.
Citera
2020-10-05, 12:30
Medlem
Det är ett straff, det ska vara jobbigt. Ditt alternativ var att inte begå brott men det sumpade du.
Citera
2020-10-05, 12:31
Medlem
Du slipper inte frivården för att du har försörjningsstöd

Missköter du frivården så riskerar du annan påföljd.
Citera
2020-10-05, 12:33
Medlem
Idiotsveriges avatar
Misssköt frivården så kan det bli fråga om "innevård" istället och då kan du inte arbeta alls. Så ja, på sätt och vis är det nog viktigare än ditt jobb.
Citera
2020-10-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibamus
Det är ett straff, det ska vara jobbigt. Ditt alternativ var att inte begå brott men det sumpade du.

Det är inte jobbigt men det tar tiden ifrån saker som kan ta mig in i samhället bättre än vad deras möten gör.
Citera
2020-10-05, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Misssköt frivården så kan det bli fråga om "innevård" istället och då kan du inte arbeta alls. Så ja, på sätt och vis är det nog viktigare än ditt jobb.

Tycker det är jätte konstigt. Hade förstått om man är arbetslös eller lever på Soc men om man har tagit tag i sitt liv och kämpar så blir det svårt.

Jag resonerar så här hellre jobba och sköta sig än att leva på soc och begå brott för att man vill överleva.

Så det finns ingen nämnd man kan skicka en förfrågan till angående ens situation? Att dem tar ett annat beslut?
Citera
2020-10-05, 12:39
Medlem
Hur kan du både jobba och studera heltid och samtidigt som du har hand om barn ?
Citera
2020-10-05, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Det är inte jobbigt men det tar tiden ifrån saker som kan ta mig in i samhället bättre än vad deras möten gör.

Det gör fängelsestraff med, var glad att du inte sitter i finkan.
Citera
2020-10-05, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Hur kan du både jobba och studera heltid och samtidigt som du har hand om barn ?

Jobbar 8h. Studerar distans och jag har hand om min son...
Citera
2020-10-05, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Det gör fängelsestraff med, var glad att du inte sitter i finkan.

Nej fy inget fängelse för min del! Om det inte finns alternativ att slippa så får jag bita i det sura äpplet.
Citera
2020-10-05, 14:35
Medlem
Ju mer de märker att du försöker slippa, desto större anledning kommer de att se att du ska dit. Alternativet är, som andra redan påtalat, finkan - så försök känna dig nöjd, gå dit och sköt dig! Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in