Blev halvt farligt en gång. En bil hade kört 30 km/h 60-väg i 100 meter. Och de var fyra bilar i kö. Jag körde då om, bilen längst fram som körde segt kom då fram till en korsning och svängde vänster och blinkade i rattrörelsen. Jag stannade i vänsterfilen och såg förarensförsräckta min med min bil några dm bort.
Egenligen bättre att vänta, men eftersom bilen saknade blinkers eller körde sakta hela tiden, så visste jag inte att de skulle svänga.
Möjligen så skulle jag kunnat lista ut det, eftersom det var en opel och invandrarhöghus till vänster, men körde dumt nog om.
Citat:
Ursprungligen postat av
utmarkslallaren
Intressant teori om att man "har betalat" för att få köra på vägen och därför ska ha mer rätt, det kanske ligger något i det ffa när man kör i Stockholm.
Har hört det några gånger.
Komiska är väl dock att man inte vet att just det man har betalt har gått till "vägen". Fordonskatten hamnar i Statens budget och är nog inte ögonmärkt till just vägar. Många av de vägarna som man kör på är annars komunala, och där sker väl stor del av finnansieringen utav kommunalskatt, och det betalar de flesta.
En del verkar också bli sura när man tutar, av olika anledningar.
En gång så tutade jag som varning, då jag körde i en tvåfilig cirkulationsplats och bilen bredvid kom in i min fil och jag ville visa att jag också körde på vägen. Föraren blev sur och vände runt i cirkulaltionsplasen, jag provkörde någon mil och de följde efter. Jag tänkte att de kunde ha vapen, så jag körde mot stan, jag körde då in på en gågata med motorfordonsförbjud och de vågade då ej följa efter.
En annan gång så satt jag med armarna på ratten över tutan, bilen framför tvärstannade för att släppa fram en cyklist vid en gångöverfart, jag fick då tvärstanna själv kom då åt tutan. Personen kom ut med kniv. Jag låste dörren och körde förbi på trottoaren.