2020-10-05, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag har ingen åsikt om vad Secret Service utsätts för. De söker jobbet med vetskapen om vad det innebär, de kan alltid jobba på Donken om de inte gillar läget, eller hur? Soldater utsätts också för onödiga hälsorisker utan att krigen stoppas av den orsaken.

Jag tänker mer på hur presidenten agerade. Att han medvetet och helt i onödan, utsätter sin personal för uppenbara hälsorisker. Allt för ett PR-stunt. Har du några tankar eller åsikter kring det?
Citera
2020-10-05, 10:52
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Trump verkar ha missbedömt vinkningen från bilen. Det verkar som att hans mest notoriska hatare, som hatar honom vad han än gör, inte uppskattade hans agerande.
Citera
2020-10-05, 10:53
Avslutad
Man måste ändå säga att denna tråd har fått en stor mängd "goda" Trumphatare att lufta sina inre känslor. Ingen skriver egentligen om politiken han genomfört eller vill genomföra, eller för den delen vita husets rådande administration i stort, utan så gott som alla hänger sig åt att angripa honom som person. Men det är väl kanske bara ett bevis på hur emotionellt styrd vänstern av idag har blivit, och därmed låter mindre ett sunt förnuft föröda det närande västerländska samhälle och de fria ideal som de alla levt gott av men som nu är under starkt hot...
Citera
2020-10-05, 10:54
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag tänker mer på hur presidenten agerade. Att han medvetet och helt i onödan, utsätter sin personal för uppenbara hälsorisker. Allt för ett PR-stunt. Har du några åsikter om det?
Nej, jag har inga specifika åsikter om det. Det handlar om världspolitik, hur de kringanställdas villkor ser ut påverkar inte min vardag nämnvärt. Jag blir dock inte en Bidenanhängare för att det skulle vara synd om Trumps personal.
Citera
2020-10-05, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det är helt vrickat och oerhört ansvarslöst. Personerna i bilen, samt de i stab och sjukvård som varit i kontakt med honom i samband med detta får om inte annat minst 14 dagar i karantän och löper en påtaglig risk för att smittas och bli sjuka. För ett politiskt jippo.

Om en vanlig medborgare i Sverige eller USA betett sig på ett liknande sätt efter att ha blivit konstaterad smittbärare så hade det förmodligen varit grund för åtal.
Man kan hoppas att Trumps excesser och överord på twitter den närmaste veckan, om han nu återvänder till Vita huset och sedan ut på kampanjstigen igen kommer att bli så pimpade att även hans fans drar öronen åt sig. Högmod går före fall, som det heter.

Egentligen antas han ju stanna kvar i karantän i minst 14 dagar efter att han lämnat sjukhuset, detta är officiell medicinsk policy, men det finns naturligtvis inte en chans att han fogar sig i sådant "tjafs".
Citera
2020-10-05, 10:57
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Och lika patetiska är de slavar som står utanför. Vilka jävla stolkskott. Så blötte de sina byxor här ledaren åkte förbi och vinkade. De nästan ramlade ihop av spänningen att på så nära håll få se sin stora sjuka ledare.
Det har gjort dem ännu mer troende för det var ju deras gemensamma böner som gjorde honom frisk.

Visst är det så. Nämn en enda statschef i den civiliserade världen som ens hade kommit på tanken efter att ha blivit diagnosticerad. Sån här skit, dvs åka omkring och vinka åt det vrålande packet sysslar Afrikanska diktatorer och mullorna i Iran med.

Jag får vibbar från en dokumentär jag såg för någon vecka sedan, när en dödssjuk och stapplande Ayatollah Khomeini dök upp på någon sorts massmöte några dagar före att han dog för att visa hur hård han var. Samma skit.
Senast redigerad av DaEzz 2020-10-05 kl. 11:19.
Citera
2020-10-05, 11:01
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Visst är det så. Nämn en enda statschef i den civiliserade världen som ens hade kommit på tanken efter att ha blivit diagnosticerad. Sånt här skit, dvs åka omkring och vinka åt det vrålande packet sysslar Afrikanska diktatorer och mullorna i Iran med.

Jag får vibbar från en dokumentär jag såg för någon vecka sedan, när en dödssjuk och stapplande Ayatollah Khomeini dök upp på någon sorts massmöte några dagar före att han dog för att visa hur hård han var. Samma skit.
Det pågår ett presidentval i en supermakt och du menar att presidenten ska ringa försäkringskassan och sedan gömma sig i källaren medan världsekonomin vackert får vänta? Testa att höja nivån några hekto.
Citera
2020-10-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Man visste med största säkerhet om, och hemlighöll, att han var sjuk under förra måndagen.
https://twitter.com/jamiedupree/status/1312027840297267202

Och bröt därmed mot gällande karantänregler och försatte alla som kommit i hans närhet i livsfara! Party before country:
https://www.salon.com/2020/07/08/donald-trump-doesnt-care-about-any-americans--not-even-republicans/

Du anser alltså att Secret Service-agenter är någon slags mujahediner utan mänskligt värde, som bara ska offra sina liv för att Dear Leader säger åt dem att göra det? Herrejestanes, sekten visar sig verkligen vara fullblodssociopater...
https://twitter.com/DrPhillipsMD/status/1312869454385229827
Ja, det är mycket som tyder på att han har varit sjuk i en vecka.
Den medicin som han får brukar man ge efter 7 dagar från första symptom.
Superspeidaren på Barretts samling kunde varit själva presidenten.
Citera
2020-10-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Nej, jag har inga specifika åsikter om det. Det handlar om världspolitik, hur de kringanställdas villkor ser ut påverkar inte min vardag nämnvärt. Jag blir dock inte en Bidenanhängare för att det är synd om Trumps personal.

Jag bor inte i USA, så jag är inte någons anhängare, men jag tycker oavsett att man kan ha åsikter kring när en världsledande medvetet (och helt i onödan!) smittar ner sin egen personal mitt i en pandemi.
Citera
2020-10-05, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Man måste ändå säga att denna tråd har fått en stor mängd "goda" Trumphatare att lufta sina inre känslor. Ingen skriver egentligen om politiken han genomfört eller vill genomföra, eller för den delen vita husets rådande administration i stort, utan så gott som alla hänger sig åt att angripa honom som person. Men det är väl kanske bara ett bevis på hur emotionellt styrd vänstern av idag har blivit, och därmed låter mindre ett sunt förnuft föröda det närande västerländska samhälle och de fria ideal som de alla levt gott av men som nu är under starkt hot...
Exakt så är det. Vänsterhjärnorna klarar inte av den "komplicerade" frågeställningen om en osympatisk person kan vara kompetent, och en sympatisk person kan vara inkompetent?

I den svartvita vänsterhjärnan måste det alltid vara överensstämmelse mellan osympatisk = inkompetent och sympatisk = kompetent. Därför räcker det för Vänsterhjärnorna att ta ställning till om en person är osympatisk eller sympatisk, för då "vet" de om personen är kompetent eller inkompetent också. Ingen anledning att diskutera förd eller föreslagen politik, det är bara att fokusera på om man gillar personen eller ej så kan man gå och välja sen. Klappat och klart!

Att historien sen lär att det finns fullt av brillianta personer, som fört mänskligheten framåt, som inte varit särskilt trevliga och likaså fullt av trevliga snackpåsar som inte fått ett skit gjort - det skiter vi i.
Citera
2020-10-05, 11:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Hon är demonrat och extremt anti-Trump.
Men då har ju samtliga andra fel? Hin kommer inte på tal som en presidentkandidat för Republicans!
Citera
2020-10-05, 11:20
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Trump väcker känslor med sitt exceptionella beteende helt klart. Det verkar ju också vara det som har skapat personkulten kring honom. Ni verkar ju fästa er vid hans retorik och inte bry er så mycket om hans faktiska politiska gärning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in