2020-10-05, 10:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Mikael Cronholm uttrycker det bristande omdömet kort och koncist i DN:

"Secret Service agenter inser att det ingår i jobbet att riskera sitt liv om någon t ex skjuter mot presidenten. Men det dom fick göra vid detta publicitetsstunt var att bildligt talat ta en kula som presidenten själv avfyrade."

Unga, friska agenter behöver inte vara rädda för ett förkylningsvirus.
Citera
2020-10-05, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Nej, det är inte jobbigt. Begriper du hur korkad man låter när man kritiserar Trump och samtidigt svamlar om ”SS”? Jag är fullt allvarlig, jag antar att poängen med kritiken är att man ska få andra med sig på tåget, man lär dock inte locka särskilt många om man själv låter som en förståndshandikappad mupp vars huvud håller på att implodera för att det är tomt på innehåll.

Haha du är ju verkligen debil. Berätta, vem kör hans bil och vem sitter i bilen mer än apan? En indisk taxichaffis? Vet du ens vad SS betyder i det här sammanhanget? Klingar Secret Service bekant? Du vet, de där snubbarna som skyddar presidenten dygnet runt.

Men i din debila värld så stannade de hemma och lät Ali baba köra omkring presidenten.
Citera
Medlem
Bilturen är bara cirkus från Donald. Synd om chauffören som blir smittad. Och dom som han smittar ner.
Citera
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Nu var det ju till och med Läkare på Walter Reed som gick ut med ett kraftigt fördömande att denna biltur. Dom gjorde detta bland annat med motiveringen att bilarna som användes i Kortegen är bepansrade och hermetiskt tillslutna och har ett helt eget lufttillförselsystem för att exempelvis förhindra gasattacker utifrån. Detta gör att samma luft cirkulerar runt i bilen, för alla att andas in och ut.

Vad tror ni, att den mest säkra och påkostade bilen i världen inte har en (isolerad) avskärmning i bilen mellan passagerare och föraren? Visst har presidentbilen det.
https://i.imgur.com/gZovwRY.jpg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Unga, friska agenter behöver inte vara rädda för ett förkylningsvirus.

Nej, men de äldre med underliggande sjukdomar som kommer i kontakt med dessa bör vara det.
Citera
2020-10-05, 10:14
Medlem
Både media och förnekare här på flashback beter sig likadant som valet där trump vann. De tror verkligen på att biden vinner, fruktansvärt komiskt och väldigt lätta bettingpengar.
Citera
2020-10-05, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Alla de mediciner som han har fått kan även en vanlig medborgare få ifall hen insjuknar och läggs in på ett sjukhus.

Så det blir svårt att hävda att just Trumps dos skulle ha fallit ner direkt från Gud.

Av hans beteende att bedöma kan man nog säga att medicineringen har haft en negativ påverkan på hans omdöme. Och även de runtomkring honom. Alternativt att de andra inte vågar säga vad som är ren galenskap i dagssituationen och hur Trump borde bete sig istället för att verka en stabil och ansvarstagande ledare för landet.

Och till slut vill jag ge ett eloge till FHM och Tegnell. Tegnell har ju pratat om detta att munskydd vaggar folk till falsk trygghet när de tror att de är skyddade från viruset. Det tycks även Trumps medarbetare göra när de åker omkring med en bevisligen smittad person i samma bil med en papperslapp på munnen som enda skydd mot viruset.
Tegnell åker ju cykel till jobbet. Om han åkte tunnelbana i rusningstiden då skulle han säkert bära munskydd.
Falsk trygghet är FHMs rekommendationer.
Citera
2020-10-05, 10:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Just detta kommer att ge Trump en sådan fördel om ha tillfrisknar att han kommer att vinna valet. :yes:

Worst Case Scenario är om både Trump och Pence blir allvarligt sjuka vilket är fullt möjligt, Då tar Pelosi över. :'(
Vidare konsekvenser av att Trump fått covid-19 är att även Pence får det. Vidare konsekvenser av det scenariot är att de måste utse en ny VP, eller en vVp (vice Vice Pres.)

Så långt är jag med. Men PELOSI??? Vad har du druckit?
Citera
2020-10-05, 10:22
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
[quote=stone_sleeper|73147599]Vad tror ni, att den mest säkra och påkostade bilen i världen inte har en (isolerad) avskärmning i bilen mellan passagerare och föraren? Visst har presidentbilen det.
https://i.imgur.com/gZovwRY.jpg[/QUOT

Jag svarar som Dr. James P. Phililips från Walter Reed gjorde;

– Det är vansinne, kommenterar Dr. James P. Phililips, läkare på sjukhuset, händelsen.
Citera
2020-10-05, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag är nu övertygad om att Trump inte har något med nazism att göra. Tack för vägledningen.

Bra så

Jag tycker nog att det var lite hänsynslöst utav Trumpen att utsätta SS för en uppenbar hälsorisk helt i onödan. Vad tycker du?
Citera
2020-10-05, 10:25
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vidare konsekvenser av att Trump fått covid-19 är att även Pence får det. Vidare konsekvenser av det scenariot är att de måste utse en ny VP, eller en vVp (vice Vice Pres.)

Speaker of the House.

"Additionally, the speaker is second in the presidential line of succession under the Presidential Succession Act of 1947, immediately after the vice president and before the president pro tempore of the Senate (who is followed by members of the president's Cabinet). Thus, if both the presidency and vice-presidency were vacant simultaneously, then the speaker would become acting president, after resigning from the House and as speaker."
Citera
2020-10-05, 10:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Successionsordningen berättar att Pelosi står på tur om både Presidenten och VP inte kan leda landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in