2020-10-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Stemmer. Det var vel i Molde at det skjedde. Samme plass som våpnene ble kjøpt.
Ene ble funnet døende, og den andre drept med hagle.
Også en tredje person som Tore Sandberg mener kan være GM i den saken, en fryktet torpedo fra Bosnia ved navn Davor Smailagic, ble funnet avkledd naken og drept, men uten noen ytre skader. Funnstedet er et skogholt ved Genarp utenfor Malmø i Sverige. Han forsvant i 2002, før Orderud-saken kom opp i lagmannsretten. Kristin var jo sammen med en Bosnisk mafiafyr, så kanskje er det noen sammenheng der. Hun var jo lovet det ene av husene på Orderud gård sies det.
Når det gjelder TH, så har jo han så mye penger at han lett kan sende 10 eller 100 sånne som Davor etter den som måtte stille seg i veien. Jeg vil tro at mange vitner holder tett, bare fordi de er redd for hva TH kan bruke pengene sine på.
Nettopp. Jeg tror skytter aldri ble navngitt pga sikkerheten til familiene. I forb m AE, uansett hvem som står bak, er det skruppelløs som gjelder. En liten bremsesvikt her, overdose der, selvmord, etc. Metodene er mange. I det minste er det en stor personlig påkjenning å vitne, spesielt hvis bevisene ikke holder, eller vedkommende slipper ut etter noen få år.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-10-05 kl. 00:48.
Citera
2020-10-05, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Har lest det 1 gang. I det siste, før sa de ikke noe om hvor. De tok døren med seg så den har de gransket med lupe. Kan bety at det er på døren da. Høres ikke ut som et lite gjestetoalett siden det kalles bad.
Takk for informasjon! Du har rett i at det kan bety at det var på døren.
Noen brukere i diskusjonen som har sagt at de har kunnskap om noen av rommene i huset i S4 har skrevet at det er et gjestetoalett uten dusj og uten badekar. Det rommet ligger få meter fra ytterdøren, og når man kommer inn i entreen gjennom ytterdøren og skal gå videre inn i huset så går man forbi døren til det badet/gjestetoalettet (slik jeg har forstått det ut fra beskrivelser i avisartikler).

Nær entreen ved ytterdør vel er også et typisk sted å ha et gjestetoalett. Men i alle artikler jeg har lest,omtales det rommet som et bad.

"På det lille badet, som ikke har dusj".
https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html
Citera
2020-10-05, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det kan virke som at det er flere som ikke forstår hvilke følger sjokk og traumatiske opplevelser kan gi.
Jeg vet ikke om politiet forstår slikt?
Jeg vet ikke om TH og familien fikk hjelp?

Sjokk og traumer er vel politiet drillet i. Det er hverdagen deres å møte folk i sjokk
Citera
2020-10-05, 00:46
Medlem
Citat:
Sjokk og traumer er vel politiet drillet i. Det er hverdagen deres å møte folk i sjokk
Jeg forstår. Du har sikkert rett.
Men hvis politiet svært tidlig i saken mistenkte TH og hvis de mistenkte at han spilte skuespill, så kan de eventuelt kanskje ha valgt å se bort fra at ting (bl.a. i avhør) sannsynligvis skyldes naturlige årsaker som eventuelt sjokk og traumer (hvis han er uskyldig) og de kan kanskje ha valgt å se på de samme tingene som mistenkelige (fordi de eventuelt mistenkte sterkt at han var skyldig)?
Citera
2020-10-05, 01:43
Medlem
Citat:
Jeg forstår. Du har sikkert rett.
Men hvis politiet svært tidlig i saken mistenkte TH og hvis de mistenkte at han spilte skuespill, så kan de eventuelt kanskje ha valgt å se bort fra at ting (bl.a. i avhør) sannsynligvis skyldes naturlige årsaker som eventuelt sjokk og traumer (hvis han er uskyldig) og de kan kanskje ha valgt å se på de samme tingene som mistenkelige (fordi de eventuelt mistenkte sterkt at han var skyldig)?

Ikke begynn igjen. Du er så kjekk når du diskuterer vanlig. Hvis og om og atte. Nei jeg tror ikke alt av politi og allverdens er retarder som fikk eksamensbevis i posten
Citera
2020-10-05, 01:50
Medlem
Citat:
Ikke begynn igjen. Du er så kjekk når du diskuterer vanlig. Hvis og om og atte. Nei jeg tror ikke alt av politi og allverdens er retarder som fikk eksamensbevis i posten
Takk! Beklager at jeg skrev på en dum måte. Det jeg mente var at selv om politiet har kunnskap og erfaring om mennesker i sjokk og traumer, så kan de ha tolket slike eventuelle tegn feil (og tolket det som skuespill og mistenkelig) dersom de trodde at TH var skyldig og de trodde at han ikke hadde sjokk eller traumer. (Med tanke på hvis TH er uskyldig).

Fra møte med politibetjentene på bensinstasjonen på forsvinningsdagen ble jo TH beskrevet (i rapporten) som oppriktig bekymret for sin kone.
Men på et tidspunkt (jeg vet ikke når) så begynte de å mistenke TH. Når man først har begynt å mistenke en person, vil ikke da mye bli tolket som mistenkelig?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-05 kl. 02:07.
Citera
2020-10-05, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Kjente VE RU? Hvordan?

VE var väl med på något av de möten som TH hade med RU om jag inte minns fel.
Citera
2020-10-05, 06:59
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Takk! Beklager at jeg skrev på en dum måte. Det jeg mente var at selv om politiet har kunnskap og erfaring om mennesker i sjokk og traumer, så kan de ha tolket slike eventuelle tegn feil (og tolket det som skuespill og mistenkelig) dersom de trodde at TH var skyldig og de trodde at han ikke hadde sjokk eller traumer. (Med tanke på hvis TH er uskyldig).

Fra møte med politibetjentene på bensinstasjonen på forsvinningsdagen ble jo TH beskrevet (i rapporten) som oppriktig bekymret for sin kone.
Men på et tidspunkt (jeg vet ikke når) så begynte de å mistenke TH. Når man først har begynt å mistenke en person, vil ikke da mye bli tolket som mistenkelig?

Jo, det tror jeg også.............................................. ....................
Citera
2020-10-05, 07:33
Medlem
Artikel fra dansk tv2, som har udsendelse (Station 2) om sagen i aften. Det virker ikke til, at der kommer nye oplysninger. Kilderne er THs nære venner og SH
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2020-09-30-ven-til-drabssigtet-milliardaer-jeg-var-i-chok
Citera
2020-10-05, 07:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Jo, det tror jeg også.............................................. ....................
Dere er jo søte også da.

Det jobbes et 50 talls personer med spesialkompetanse på denne saken, og ikke en eneste av disse hadde vært fornøyd med en uriktig dom mot TH, hva tror dere egentlig?
Citera
2020-10-05, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Artikel fra dansk tv2, som har udsendelse (Station 2) om sagen i aften. Det virker ikke til, at der kommer nye oplysninger. Kilderne er THs nære venner og SH
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2020-09-30-ven-til-drabssigtet-milliardaer-jeg-var-i-chok
Nu har jeg set udsendelsen. Der er ikke nogen nye oplysninger - måske bortset fra at de siger, at skilsmissepapirerne der blev fundet i huset var fra 2012.
Vinklingen sætter spørgsmålstegn ved THs skyld.
Citera
2020-10-05, 10:18
Medlem
https://www.nrk.no/norge/tassen-_2_-var-hjemme-da-anne-elisabeth-forsvant-_-ble-ikke-undersokt-for-dna-1.15141596

Dårlig av politiet å ikke undersøke hunden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in