2020-10-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Att FHM och regimen gjort exakt allt fel är bortom tvivel. Det är ett absolut och verifierbart faktum.

Säger du ja. Då har du väl en anledning till det. Så kan man tycka annorlunda också. Att du säger att exakt allt varit fel bortom tvivel säger väl mer hur du tolkat det hela än något om vad som faktiskt hänt.
Citera
2020-10-04, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Säger du ja. Då har du väl en anledning till det. Så kan man tycka annorlunda också. Att du säger att exakt allt varit fel bortom tvivel säger väl mer hur du tolkat det hela än något om vad som faktiskt hänt.

Jag slösar inte min tid på tolkningar. Det är bara googla och jämföra Sverige med exempelvis Taiwan så får du den brutala verkligheten serverad via din browser.
Citera
2020-10-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej jag tycker det är rätt att ge smärtlindring i livets slutskede, det är det som är palliativ vård. Men om du vill gå in på det spåret så är jag för aktiv dödshjälp, ja. Det förutsätter ju dock att läkaren, patienten och de anhöriga är överens om saken. Vissa plågas ju något för jävligt i livets slutskede, har sett det med egna ögon, det är inte humant. Men om faster Agda får covid men var pigg innan, så provar vi syrgasen först, går inte det så får hon morfin. Vi kastar inte henne under bussen direkt.
Nej. Morfin först! Detta för att lindra plågor!

Sedan ska man givetvis se till att en icke moribund patient går ner inte i AF. Är det kritiskt får man sätta en usk vid sängen så att hen kan slå larm om patienten börjar andas långsamt.

Gör den det bör man först gå in med CPAP, sedan CPAP med O2.

Jag tycker alla idioter som gör ner smärtlindrande behandling, här i tråden, är hjärtlösa personer som aldrig sett en patient i dödsångest på grund av otillräcklig smärtlindring.

En del här i tråden vill vara sådana jävla hjältar och göra ner behandling med morfin. Jag önskar alla dessa kommer att avlida i alla möjliga plågor och en jävulsk dödsångest den dagen det är dags.

Själv vill jag ha rejäla doser morfin när jag ligger moriíbund.

Naiva idioter!
Citera
2020-10-04, 23:25
Medlem
Citat:
Jag slösar inte min tid på tolkningar. Det är bara googla och jämföra Sverige med exempelvis Taiwan så får du den brutala verkligheten serverad via din browser.

Det är väl en grov tolkning att exakt allt har varit fel. Jag förstår inte helt varför du tycker det öht i sammanhanget av frågan är relevant att googla en jämförelse med Taiwan. Berätta gärna?
Citera
2020-10-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ja, för alla med lite vett har sett till att "gömma" undan sina gamlingar så du kan fortsätta med vad fan nu det är för värdelöst skit du har på gång i ditt liv.

Var det vad du menade?

Japp nu har den mist sin sting...

Nu kan vi snart leva som vanligt igen
Citera
2020-10-04, 23:31
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Jag skrev ingenting om antal döda, utan antal konstaterat smittade per rullande 7 dagar, alltså smittspridningen. Jag får det till samma nivå som i mars, ändå säger Tegnell att smittspridningen är "nere på rätt låga nivåer nu". Förklara det.
Konstaterat smittade är inte detsamma som smittspridningen. Konstaterat smittade beror på hur mycket man testar, och man hade inte möjlighet att testa så mycket i mars. Så en jämförelse blir missvisande. Bättre är att gå på IVA-inläggningar som det finns det bra statistik för både då och nu, och där ser man att skillnaden är stor.

Sen vet jag iofs inte vilken del av mars du menar. Början av mars var ju lugn eftersom det inte tagit fart då. Första dödsfallet i Sverige kom väl inte förrän den 11e.
Citera
2020-10-04, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Det är väl en grov tolkning att exakt allt har varit fel. Jag förstår inte helt varför du tycker det öht i sammanhanget av frågan är relevant att googla en jämförelse med Taiwan. Berätta gärna?

Ok, jag ger regimen ett rätt:

Att ge fan i idiotin med lockdowns.

Där börjar och slutar det som har hanterats bra i denna pandemin.

För övrigt hr det varit 100% icke humanitär skit hela året ut.

Man får verkligen hoppas att asocialstyrelsen får carte blanche att reda upp skiten som FHM och regimen ställt till med. Men jag tvivlar fram tills att beredskapslagren är byggda och fyllda till brädden med det senaste inom medtech.

LÅT DET KOSTA
Citera
2020-10-04, 23:33
Avslutad
Citat:
Nej jag tycker det är rätt att ge smärtlindring i livets slutskede, det är det som är palliativ vård. Men om du vill gå in på det spåret så är jag för aktiv dödshjälp, ja. Det förutsätter ju dock att läkaren, patienten och de anhöriga är överens om saken. Vissa plågas ju något för jävligt i livets slutskede, har sett det med egna ögon, det är inte humant. Men om faster Agda får covid men var pigg innan, så provar vi syrgasen först, går inte det så får hon morfin. Vi kastar inte henne under bussen direkt.
Men i dokumentet som du klagade på ”Symptomlindring vid livets slut” så stod inget om att avliva patienter utan där rekommenderade syrgas mot hypoxi och morfin mot smärta och dyspne.

Kan jag nu tolka dig som att du tycker att syrgas ska ges mot hypoxi enligt Socialstyrelsens rekommendationer och om patienten även har smärta och andnöd ska hon avlivas?

Eftersom du tydligen anser att såna åsikter är att jämföra med nazityskland så undrar jag hur du känner för att jämföra dig själv med nazityskland?
Citera
2020-10-04, 23:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej. Morfin först! Detta för att lindra plågor!

Sedan ska man givetvis se till att en icke moribund patient går ner inte i AF. Är det kritiskt får man sätta en usk vid sängen så att hen kan slå larm om patienten börjar andas långsamt.

Gör den det bör man först gå in med CPAP, sedan CPAP med O2.

Jag tycker alla idioter som gör ner smärtlindrande behandling, här i tråden, är hjärtlösa personer som aldrig sett en patient i dödsångest på grund av otillräcklig smärtlindring.

En del här i tråden vill vara sådana jävla hjältar och göra ner behandling med morfin. Jag önskar alla dessa kommer att avlida i alla möjliga plågor och en jävulsk dödsångest den dagen det är dags.

Själv vill jag ha rejäla doser morfin när jag ligger moriíbund.

Naiva idioter!

Du menar att om du har en patient med andnöd så börjar du med att sätta in morfin? Jag tror jag hade kollat saturationen först, det tar ju några sekunder, för att se om patienten behöver syrgas.

CPAP har jag hört mycket gott om när det gäller covidsjuka, betydligt mindre invasivt än respirator.

Jag är för morfin, absolut, ingen ska behöva plågas.

Jag önskar ingen djävulska plågor när de ligger på sin dödsbädd. Hur kan man som ssk uttrycka sig så, det rimmar illa med din yrkesroll. Är du nazist?

Det känns som du blandat ihop det med vanlig palliativ vård och att ge palliativ vård till covidsjuka som var hyfsat pigga innan bara för att man inte vill ha in dem på sjukhus. Människor som kanske hade fått något år till.

Jag är ingen jävla hjälte och vill inte vara det heller.
Citera
2020-10-04, 23:39
Medlem
Citat:
Du menar att om du har en patient med andnöd så börjar du med att sätta in morfin? Jag tror jag hade kollat saturationen först, det tar ju några sekunder, för att se om patienten behöver syrgas.

CPAP har jag hört mycket gott om när det gäller covidsjuka, betydligt mindre invasivt än respirator.

Jag är för morfin, absolut, ingen ska behöva plågas.

Jag önskar ingen djävulska plågor när de ligger på sin dödsbädd. Hur kan man som ssk uttrycka sig så, det rimmar illa med din yrkesroll. Är du nazist?

Det känns som du blandat ihop det med vanlig palliativ vård och att ge palliativ vård till covidsjuka som var hyfsat pigga innan bara för att man inte vill ha in dem på sjukhus. Människor som kanske hade fått något år till.

Jag är ingen jävla hjälte och vill inte vara det heller.
Jag är inte på jobbet när jag skriver här. Jag skriver precis vad fan jag vill.
Citera
2020-10-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ok, jag ger regimen ett rätt:

Att ge fan i idiotin med lockdowns.

Där börjar och slutar det som har hanterats bra i denna pandemin.

För övrigt hr det varit 100% icke humanitär skit hela året ut.

Man får verkligen hoppas att asocialstyrelsen får carte blanche att reda upp skiten som FHM och regimen ställt till med. Men jag tvivlar fram tills att beredskapslagren är byggda och fyllda till brädden med det senaste inom medtech.

LÅT DET KOSTA

Är det äldrevården du syftar på med 100% humanitär skit hela året ut? För resten har väl mer handlat om tvärtom, om man ska jämföra med andra länder. Det är en mer trygg situation för äldre nu, helt beroende på strategin Sverige valt. Framtiden kommer vara mer förutsägbar för dem framöver, om man ska jämföra med andra länder igen.

I slutändan har det hela tiden handlat om det. Och så är det nu.
Citera
2020-10-04, 23:41
Medlem
Kina måste vara världens största fejkland.
Det var där skiten började och om de inte hade en aning om vad det var som spreds så tycker jag att de borde ha fått flest smittade i världen. Länder som är "beredda på smittan" klarar ju inte av att behärska den. Kina ligger nu på 41:a plats med sina smittade och där startade det. De borde varit mest drabbat av alla.
...om de inte hade full koll innan smittan bröt ut vill säga...det kanske är som vissa tror, att det verkligen pös ut från laboratoriet i Vuhan eller vart fan det låg. Jävla kineser.
Ryktet sa att över 2 miljoner teleabb sades upp i kina efter deras "upprensning" av sjuka.
Alla andra länder får mer eller mindre ökningar av smittade igen. Inte Kina inte. Max 15st om dagen.

Källa på ryktet: Gabbes kompis mun.
Källa på resten: Min konspiratoriska morbida hjärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in