Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Nej. Morfin först! Detta för att lindra plågor!
Sedan ska man givetvis se till att en icke moribund patient går ner inte i AF. Är det kritiskt får man sätta en usk vid sängen så att hen kan slå larm om patienten börjar andas långsamt.
Gör den det bör man först gå in med CPAP, sedan CPAP med O2.
Jag tycker alla idioter som gör ner smärtlindrande behandling, här i tråden, är hjärtlösa personer som aldrig sett en patient i dödsångest på grund av otillräcklig smärtlindring.
En del här i tråden vill vara sådana jävla hjältar och göra ner behandling med morfin. Jag önskar alla dessa kommer att avlida i alla möjliga plågor och en jävulsk dödsångest den dagen det är dags.
Själv vill jag ha rejäla doser morfin när jag ligger moriíbund.
Naiva idioter!
Du menar att om du har en patient med andnöd så börjar du med att sätta in morfin? Jag tror jag hade kollat saturationen först, det tar ju några sekunder, för att se om patienten behöver syrgas.
CPAP har jag hört mycket gott om när det gäller covidsjuka, betydligt mindre invasivt än respirator.
Jag är för morfin, absolut, ingen ska behöva plågas.
Jag önskar ingen djävulska plågor när de ligger på sin dödsbädd. Hur kan man som ssk uttrycka sig så, det rimmar illa med din yrkesroll. Är du nazist?
Det känns som du blandat ihop det med vanlig palliativ vård och att ge palliativ vård till covidsjuka som var hyfsat pigga innan bara för att man inte vill ha in dem på sjukhus. Människor som kanske hade fått något år till.
Jag är ingen jävla hjälte och vill inte vara det heller.