2020-10-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Eftersom det var du som kom med påståendet att SD älskar HD, så undrar jag om du frågat honom om hur det ligger till, eftersom du verkar så säker på detta? För mig räcker det att se i fup och under tingsrättsförhandling vad han själv uttryckt i skrift och tal, för att förstå att han inte älskar HD.

Är dessutom ändå säker på att om någon utomstående ställer den frågan till honom, så kommer svaret bli Ja. Eftersom jag inte är intressad av att höra fler lögner från SD, så låter jag det bero.
Min teori är att nu när LW är död, och ingen annan kvinna kommer vilja ta i honom med tång, så kommer han hålla fast vid HD som en igel. Henne släpper han aldrig. Han tafsade på damerna i geocache-gänget, han kom med sexuella anspelningar - de tyckte han var obehaglig. Så blir det inte HD, så blir det ingen alls. Och DET kommer han aldrig stå ut med. Vare sig han älskar eller hatar henne, kommer han hålla ihop med HD.
Citera
2020-10-04, 20:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jag kan tyvärr inte svara på vad åklagaren i första häktningsförhandlingarna exakt valde att inte framföra, då de delarna av förhandlingarna var inom stängda dörrar. Men det vi kan se i fup med förhören av SD, så är det en hel del under den tiden som han inte vet om att utredarna vet. Det är en av anledningarna till att en åklagare inte slänger upp alla kort på borden tidigt; för att kunna ge förhörsledaren taktiska möjligheter under förhör.
F-låt det var inte schysst att traggla om detta igen.
Citera
2020-10-04, 21:30
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Min teori är att nu när LW är död, och ingen annan kvinna kommer vilja ta i honom med tång, så kommer han hålla fast vid HD som en igel. Henne släpper han aldrig. Han tafsade på damerna i geocache-gänget, han kom med sexuella anspelningar - de tyckte han var obehaglig. Så blir det inte HD, så blir det ingen alls. Och DET kommer han aldrig stå ut med. Vare sig han älskar eller hatar henne, kommer han hålla ihop med HD.
Nu håller jag med dig delvis men inte helt och hållet.
Han kommer nog i början att hålla sig till HD för att försäkra sig om att hon stannar.
När allt har lugnat ner sig så tror jag han fortsätter med sin kladdighet mot andra kvinnor.
Kanske han blir lite mer diskret men han slutar knappast.
Jag tror inte att han någonsin kommer att fatta att han är helt ointressant för de flesta kvinnor han möter.

Mest av allt hoppas och tror jag att han kommer att bli inlåst i en cell under många år.
Fast där finns också kvinnor han kan tafsa på.
Det händer ibland att de anställda på fängelserna faller för någon intagen.
Så jag tror inte han kommer att sluta hoppas och försöka med dem.
Citera
2020-10-04, 21:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Är du verkligen säker på att H inte kunde gå till sängs med män?Det är inte jag.Tror inte hon var speciellt sjuk heller.Gifta män och kvinnor normalt som vänstrar går inte att lita på över lag.L kunde väl väntat med att lägga upp sig tills han ev skilde sig. Då hade hon märkt om det lågsanni g i det han sa.
H var i alla fall söt.S är ärlig! Jag tror S mer gled ifrån H om hon mot för odan var sjuk Han en livsnjutare
Varifrån har du fått idén att HD inte ville gå till sängs med män?
Det som har sagts är att hon inte ville ha sex med SD.
Andra män hade hon inget emot.
Hon har själv sagt att hon har haft sex med andra före SD, under tiden med SD och efter SD.
Det var bara SD hon inte ville ha sex med.
Citera
2020-10-04, 21:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Jag hoppas verkligen att SD i framtiden inte startar upp ett nytt förhållande vid sidan om ett annat. Men tyvärr är jag inte så säker på att han kommer att klara av det. Förmodligen finns det tyvärr säkert också någon kvinna därute som kan ha den skeva smaken likt LW, och bli SD:s nya älskare.

En bra grej på vägen vore väl om han blir dömd för mordet han begått. Om vi talar om HD:s sits och framtid, så tror jag att det är det som kommer att krävas för att hon ska kunna nästla sig ur hans manipulerande grepp han har om henne.
Citera
2020-10-04, 21:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Han har drömkvinnan som LW inte lyckades knäcka. Nu när LW är väck så får man lägga hennes triumferarande skadeglädje åt sidan och önska paret framgång. Ta inte hennes stafettpinne och börja likadant.
Citera
2020-10-04, 21:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, och där tänker åklagaren rätt - och visar också detta, bl.a. med hjälp av skriftlig dokumentation. - Den som inte ser och förstår LW:s utpressning, hämndbegär mm, förstår inte att detta är slutfasen i hennes förtvivlade försök att försvara sig och på djupet fatta något hon varit helt skyddslös mot: utstuderad elakhet, försåtligt upplagd argumentation, falska förespeglingar och dubbla budskap, missunnsamhet, bestraffningar, motsägelsefulla handlingar, osv. MGM förstörde med sin cynism och sitt småskurna sätt att tänka hennes innersta nerv. Han gjorde också gemensam sak med sitt förvirrade ex och andra bundsförvanter han lyckats dupera; spelade ut dessa mot LW i syfte att isolera och avväpna henne så han skulle få ännu större möjigheter att dirigera och kontrollera henne. - Han tålde inte att LW tog plats, att hon var omtyckt av många, att hon fick Nobelpriset i konsten att skriva loggar; att hon på område efter område överglänste honom samtidigt som hon hade fräckheten att kritisera och opponera sig mot honom; att vilja ha en rak och ärlig dialog, i stället för att smyghora och smygfota, eller som hon spefullt skrev i sin inbjudan mordnatten: "...om du törs smyga dig hit i kväll" [...nu när ni snart ska åka till USA för att börja om].

LW:s vånda över att ha bedragit M speglar hennes personlighet; likaså de inspelade samtalen med den enträgne JJ (som hon är angelägen om att både vara ärlig mot och att inte invagga i några falska förhoppningar samtidigt som hon lägger sig vinn om att inte såra honom).

En bra beskrivning och för mig mycket trovärdig förklaring till hur Lenas och SDs relation såg ut och hur det påverkade henne. Jag tror som du, at Lena hade mycket känslor och som du beskriver att hennes dåliga samvete mot M, visar vem hon är.

Slutligen talar hon på samma språk som sin förrövare, det enda språk han förstår.

Citat:
Även om LW inte hade några tankar på att för andra gången "tala ut" med HD, riskerade MGM att hon tillsammans med andra geocachare kunde komma att bli mer öppenhjärtig och då inte heller vara rädd att stå upp för sitt eget agerande (vilket man kan se prov på i de chattar hon har med vissa, mer förtrogna, vänner: hon hymlar här inte med sina mest primitiva känslor).

Helt klart blir hon en risk för SD, hur det än blir. Han vet säkert hur öppen hon är, kanske inte fullt ut, men han har säkert fått höra allt om henne och förstår risken (med att hon får leva).

Citat:
Härtill kommer - och det tror jag är den viktigaste bevekelsegrunden för MGM: att LW nu företer flera tecken på att vilja avveckla MGM ur sitt liv. - Skulle MGM kunna åse detta? - Svaret på den frågan finns i hans tidigare agerande när LW någon enstaka gång träffat en man hon fäst sig vid, men som sedan MGM gjort sitt bästa för att nedvärdera eller på annat sätt fått att fly fältet. - Han ville ha ensamrätten och ålade därför LW redovisningsplikt. Efter avslöjandet i mars 2017 fick han bara ett ännu större manöverutrymme att kväsa sin svarthåriga bekant - som han i grunden föraktade. Trots detta skulle han aldrig - i praktiken - acceptera att LW gav honom på båten; så långt räckte inte självkänslan. - Han såg därför bara en lösning på sitt dilemma.

Ja, i grunden ligger den låga självkänslan och skvalpar. Det är den som aldrig växer upp, den tål inte minsta rispa, så skör är den.

Så hur han än gör och hur än Lena gör blir det inte bra.
Trots att ha å ena sidan vill bli av med henne, tål han inte att hon försöker bryta sig loss från honom. Det finns bara en lösning, ja. Det genom att ta kontrollen över allt. Liv och död. Början och slut.
Han kan inte ens sörja, upptäcker han. Det blir så när man är nöjd med sitt resultat och agerar utifrån en plan, jobbar som att det vore ett geocachingäventyr, en myst som ska lösas. Den kommer ingen att knäcka, så finurlig är han.

[quote=letsdoit|73119907]MGM vill hela tiden vinna; detta är ett av hans kännetecken. Han är så dålig förlorare att han t.o.m. (under rättegången i TR) understryker att det inte var H som lämnade in skilsmässopapperen; det gjorde de gemensamt. Han hade förstått att affären med L innebar att äktenskapet skulle ta slut; han hade förstört det, och det var tvunget att ta slut. Den förlusten hade han redan tagit ut under de senaste åren; den kom inte som en blixt från en klar himmel.
Han blev lite ledsen som efter ett väntat dödsfall i familjen; som den dagen när gammelmormor dör; man blir lite nedstämd trots att man har vetat att hon ska dö.
Han hade i princip övertalat H i ett år, och det var han som printade ut papperen. Tycker [fortfarande "i princip"] att det vore fel om hon skulle ta honom tillbaka; hon borde hitta någon som inte har svikit henne.
"Vänner är viktiga men det har man ju flera av."
"Jag hade många vänner; både manliga och kvinnliga, och L var en av dem."

Det har du rätt i, det hade mig nästan gått förbi. Jag minns mest att han ville visa vilken genomhederlig kille han är som övertalade HD att han inte var henne värdig, att han inte alls var något att ha. Så kan han gå ut ur den striden med stoltheten i behåll. Han är en hedersknyffel. Och så passar det ju bra in i rättegången också, eftersom det var en av åklagarnas teser; att han ville återförenas med HD. Det är så här slingrig han är. Hela tiden.

Frö SD är människorna bara som pappersdockor som spelar i hans galleri. De är hans, och de spelar i hans teater. Ibland går någon sönder, ibland är någon trasig. Det gör liksom inget, för det finns flera dockor och man kan alltid byta ut en mot en annan.

Citat:
Ja, eller lika symbolisk som vigselringen - eller att LW:s sista egna cache blev hennes 66:e.

Betr. inloggningen den 7 okt 2018 (6-årsdagen av LW:s medlemskap i geocaching.com): Se A162, s. 103 resp. s. 102ff för ett mer sammanhängande bild. - Det blir oroväckande många sexor här, och som om inte här nämnda siffermagi vore nog, kan också noteras inte mindre än tre sexor i ett visst tel.nr. - Och vad hittar vi väl här om inte fyrtal i 6r; det är bara en sexa i baren som saknas:
https://coord.info/GLTZYJ4B
https://coord.info/GLTZWR9J

Det här blev ju nästan ruggigt.
Var det så, att 7 okt var hennes 6-årsdag som medlem?

Åh, jag gillar inte det sexsiffriga namnet (numret), så när jag läste SD sista mening i loggen hajade jag till:

"[...] Kul att få vara med mbis och fira att hon faktiskt är ett steg värre än djävulen. Tack så mycket, min namne //HTD."

Ett ögonblick tänkte jag... att han med min namne menade något annat (666), men CO heter ju S*tefan han också. Eller vad menar han?

Alldeles för många sexor för att det ska kännas bekvämt här...
Citera
2020-10-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Frågan om misstag i samband med sökandet efter LW ser ut att vara enkel att besvara, med facit i hand verkar ju många här tycka att polisen borde ha förstått att man skulle leta bakom bullerplanket. Den kanske mer intressanta frågan om vilka misstag som har begåtts i utredningen går nog inte att besvara utan att ta ställning i skuldfrågan. Det handlar alltså om två parter med totalt motsatta berättelser eller verklighetsbeskrivningar här, och därför också helt olika misstag som har begåtts beroende på om du frågar SD eller åklagaren.

Ur SD:s perspektiv är väl det grundläggande misstaget att han själv står helt oskyldigt anklagad för att bl.a. ha mördat LW, och då måste ju i princip samtliga utredningsåtgärder mot honom under de här två och ett halvt åren betraktas som just misstag. Det var i så fall också ett misstag av tingsrätten att häkta honom på sannolika skäl misstänkt för mord, det var ett misstag av åklagaren att sedan åtala honom, och det var ett misstag av åklagaren att nu överklaga den friande domen. En massa pengar kastade i sjön helt enkelt.

Ur åklagarens perspektiv, som är helt annorlunda och innebär allvarlig kritik mot både hennes egen och andra inblandade myndigheter, måste hon ju anse att det var ett misstag att inte ta LW:s anmälningar om ofredande och misshandel på allvar, ett misstag att låta SD komma undan natten den 11-12/5 2018 efter att ha försökt locka ut och mörda LW, och slutligen ett misstag av tingsrätten att inte förstå den helhetsbild hon som åklagare vill förmedla.

"Den kanske mer intressanta frågan om vilka misstag som begåtts i utredningen går nog inte att besvara utan att ta ställning till skuldfrågan.". Ett horribelt påstående som jag inte ens behöver motivera varför jag anser det.
Citera
2020-10-04, 22:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon har själv sagt att hon har haft sex med andra före SD, under tiden med SD och efter SD.

Just den tanken har jag inte haft, men har funderat några gånger på om hennes problem med att ha sex men SD kunnat ha att göra med psykologiska spärrar.

HD verkar ha en förmåga att förtränga sker, trycka ner dom. Och sådant är sällan bra. Länge har hon kanske anat, men inte vågar beröra knappt med tanken att SD varit otrogen. Det stor sveket mot henne och barnen som pågår mitt framför näsan på henne. Kan det ha med det att göra?

S*illen väckte henne till liv.

Jag har ofta tänkt att HDs dåliga mående försämrats av SD. Och kanske HD innerst inne känner att den behandling hon utsätts för, den krymper henne.

Det är ju enormt grymt att prata om sin partner som mår fruktansvärt dåligt som ett skal. Och att det skulle vara en ursäkt för otroheten.

Var är orden om hur hemskt det var för HD, så många år, så mycket lidande. Var är sorgen över att HDs liv är i spillror och saknaden efter den vanliga HD? Att se tomheten i ögonen. Hur ledsen man skulle vara. Så som varje annan människa skulle beskriva det.
Citera
2020-10-04, 22:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
[quote=notknapparen|73143892]En bra beskrivning och för mig mycket trovärdig förklaring till hur Lenas och SDs relation såg ut och hur det påverkade henne. Jag tror som du, at Lena hade mycket känslor och som du beskriver att hennes dåliga samvete mot M, visar vem hon är.

Slutligen talar hon på samma språk som sin förrövare, det enda språk han förstår.

Helt klart blir hon en risk för SD, hur det än blir. Han vet säkert hur öppen hon är, kanske inte fullt ut, men han har säkert fått höra allt om henne och förstår risken (med att hon får leva).

Ja, i grunden ligger den låga självkänslan och skvalpar. Det är den som aldrig växer upp, den tål inte minsta rispa, så skör är den.

Så hur han än gör och hur än Lena gör blir det inte bra.
Trots att ha å ena sidan vill bli av med henne, tål han inte att hon försöker bryta sig loss från honom. Det finns bara en lösning, ja. Det genom att ta kontrollen över allt. Liv och död. Början och slut.
Han kan inte ens sörja, upptäcker han. Det blir så när man är nöjd med sitt resultat och agerar utifrån en plan, jobbar som att det vore ett geocachingäventyr, en myst som ska lösas. Den kommer ingen att knäcka, så finurlig är han.

Citat:
MGM vill hela tiden vinna; detta är ett av hans kännetecken. Han är så dålig förlorare att han t.o.m. (under rättegången i TR) understryker att det inte var H som lämnade in skilsmässopapperen; det gjorde de gemensamt. Han hade förstått att affären med L innebar att äktenskapet skulle ta slut; han hade förstört det, och det var tvunget att ta slut. Den förlusten hade han redan tagit ut under de senaste åren; den kom inte som en blixt från en klar himmel.
Han blev lite ledsen som efter ett väntat dödsfall i familjen; som den dagen när gammelmormor dör; man blir lite nedstämd trots att man har vetat att hon ska dö.
Han hade i princip övertalat H i ett år, och det var han som printade ut papperen. Tycker [fortfarande "i princip"] att det vore fel om hon skulle ta honom tillbaka; hon borde hitta någon som inte har svikit henne.
"Vänner är viktiga men det har man ju flera av."
"Jag hade många vänner; både manliga och kvinnliga, och L var en av dem."

Det har du rätt i, det hade mig nästan gått förbi. Jag minns mest att han ville visa vilken genomhederlig kille han är som övertalade HD att han inte var henne värdig, att han inte alls var något att ha. Så kan han gå ut ur den striden med stoltheten i behåll. Han är en hedersknyffel. Och så passar det ju bra in i rättegången också, eftersom det var en av åklagarnas teser; att han ville återförenas med HD. Det är så här slingrig han är. Hela tiden.

Frö SD är människorna bara som pappersdockor som spelar i hans galleri. De är hans, och de spelar i hans teater. Ibland går någon sönder, ibland är någon trasig. Det gör liksom inget, för det finns flera dockor och man kan alltid byta ut en mot en annan.

Det här blev ju nästan ruggigt.
Var det så, att 7 okt var hennes 6-årsdag som medlem?

Åh, jag gillar inte det sexsiffriga namnet (numret), så när jag läste SD sista mening i loggen hajade jag till:

"[...] Kul att få vara med mbis och fira att hon faktiskt är ett steg värre än djävulen. Tack så mycket, min namne //HTD."

Ett ögonblick tänkte jag... att han med min namne menade något annat (666), men CO heter ju S*tefan han också. Eller vad menar han?

Alldeles för många sexor för att det ska kännas bekvämt här...

7/10: 7+10=17
Om man vill verkligen vill se Djävulen i detaljerna...
Citera
2020-10-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är just det jag antydde.Frun kunde visst sexa hon med
Citera
2020-10-04, 22:50
Medlem
Citat:
Eftersom det var du som kom med påståendet att SD älskar HD, så undrar jag om du frågat honom om hur det ligger till, eftersom du verkar så säker på detta? För mig räcker det att se i fup och under tingsrättsförhandling vad han själv uttryckt i skrift och tal, för att förstå att han inte älskar HD.

Är dessutom ändå säker på att om någon utomstående ställer den frågan till honom, så kommer svaret bli Ja. Eftersom jag inte är intressad av att höra fler lögner från SD, så låter jag det bero.
Jag tror att han älskar sin fru.Det betyder inte att det är så, men jag tror det. I övrigt är det inte viktigt för mig oavsett.Det är inte mitt liv utan hans och han får känna det han känner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in